W tej notce połączę moje odczyty z ostatnich 3 notek i porównam je z odczytem biegłych PW.
Kolejno wg zapisu z CVR ( w notkach podałam swoje wnioski i szerzej odniosłam się do odczytów biegłych ):
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1432107,rozmowy-zalogi-o-36splt-cvr-part-2-tu154m
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1428041,minsk-wypowiedzi-zalogi-od-8-04-10-159-do-8-04-15-691-cvr-tu154m
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1431909,rozmowa-zalogi-o-36splt-cvr-part-1-tu154m
.
Odczytane przeze mnie wypowiedzi dotyczą rozmowy załogi o 36splt jak również Mińska na Białorusi, a dokładniej obszaru przestrzeni powietrznej białoruskiej w kontekście komunikacji radiowej jaką słyszała załoga.Odczyt z kanału3, z pominięciem wypowiedzi typu radio.
Przyjrzymy się najpierw odczytowi biegłych PW /zwróćcie proszę uwagę na to, że podczas całej rozmowy zdaniem biegłych Dowódca Arkadiusz Protasiuk nie odezwał się ani razu(??), żadna z odczytanych wypowiedzi nie została do niego przypisana/
8:03:17.821 - 8:03:20.745 - " Poczekaj te nasze minima. Oni byliby powodem" -√√√ √√ √√- N
8:03:21.085 - 8:03:22.200 - " Musieliby płatnie"- √√ √√ √√√- T
8:03:22.299 - 8:03:22.892 - " Ano tak"- √√√ √√ √√√√- Z
8:03:23.200 - 8:03:24.200 -" On .. słyszał "-√√ √√ √√ √- Z
8:03:23.776 - 8:03:24.876 - " Dowódca mówił"- √√√ √√√√ √√√√- N
8:03:25.740 - 8:03:27.052 - "A nawet coś więcej"- √√ √√ √√ √- Z
8:03:26.303 - 8:03:27.200 - " Za wielką wodę"- √- Z
8:03:27.400 - 8:03:27.800 - " Tak?"- √√ √√√ √√√√ -T
8:03:28.091 - 8:03:30.242 - " Teraz za wielką wodę na czterogwiazdkowego generała"- √√√ √√√ √√√√- 2P
8:03:32.063 - 8:03:33.732 - " Chyba już wcześniej "-√√ √√ √√ √
8:03:34.026 - 8:03:34.878 - " Nic nie wiesz?"- √√√ √√ √√√√- Z
8:03:34.559 - 8:03:34.713 - [dzwięk o f=1900Hz]
8:03:34.719 - 8:03:34.931 - [dzwięk o f=1245Hz]
8:03:35.035 - 8:03:36.145 - [dzwięk o f=1600Hz]
8:03:36.760 - 8:03:37.233 - " Tak jest"- √√ √√ √√√
8:03:37.247 - 8:03:40.300 - " Skoro zapierdala to znaczy że szybko musi wylatać 40 godzin"- √√√ √√√ √√√√- 2P
8:03:40.329 - 8:03:41.532 - " A co tu robimy za kurwa?"- √√√ √√ √√√- Z
8:03:41.704 - 8:03:42.365 - " Nieee"- √√√ √√√ √√√√- N
8:03:42.500 - 8:03:46.372 - " Ale tego typu wiesz, tego proszę pana do kasy za opłatą. Noo"- √√√ √√√ √√√ √- 2P
8:03:44.600 - 8:03:46.087 - " Nie to co tam"- √√ √√ √√√ √- Z
8:03:50.574 - 8:03:51.277-/ i pojedziemy /-√√ √√ √√- Z
8:03:51.327 - 8:03:52.055 - " Robuś"- √√ √√ √√√- Z
8:03:53.200 - 8:03:53.625 - " Spytaj go"- √√ √√ √√- Z
8:03:53.753 - 8:03:58.081 - " A ty miałeś mu powiedzieć etat hmm ciepła posadka i na długo gości "-√√ √√√ √√√- N
8:03:58.253 - 8:03:59.000 - "Zgadza się "-√ √√ √√- Z
8:03:59.558 - 8:04:00.277 - " Przyjemnie" √ √√ √√
8:04:00.277 - 8:04:01.637 - " Na koniec kariery pewnie"- √√√ √√√ √√√√ √- 2P
8:04:00.715 - 8:04:02.659 - " Dla wy-po-czę-cia"- √√ √√ √√√ √- Z -/wypowiedź sylabizowana/
8:04:02.695 - 8:04:03.627 - " W mordę lać!"- √√√ √√√ √√√√- N
8:04:03.649 - 8:04:04.444 - [głośny śmiech]
8:04:04.541 - 8:04:05.680 - " Z odpowiednią gażą"- √√√ √√ √√√√- 2P
8:04:05.680 - 8:04:06.277 - " Tak jest!"- √√ √√ √√√- Z
8:04:10.159 - 8:04:11.306 - Tak też, chyba nie?- √√√ √√ √√√√ - T
8:04:11.499 - 8:04:12.271 - Kwestia niezrozumiała- √√ √√√ - Z
8:04:12.800 - 8:04:13.683 - " Dowódca nie wiedział" √√√ √√√ √√√√- 2P
8:04:14.059 - 8:04:15.691 - " Gdyby miał, to by tu nie mieszkał" √√√ √√√ √√√ - N
8:04:17.023 - 8:04:18.901 - "To będzieee, makabra będzie" -√√√ √√√ √√√√- 2P
8:04:19.315 - 8:04:20.847 - " Nie będzie widać. Nic"- √√ √√√ √√√√ - 2P
8:04:20.847 - 8:04:22.480-/ Kwestia niezrozumiała/ … …. √ √√
8:04:22.600 - 8:04:23.173 - "Cargo?"- √√√√ √√√ √√√√- N
8:04:24.400 - 8:04:25.824 - " A potem się nie mówi"- √√√ √√√ √√√- T
8:04:25.951 - 8:04:27.519 - [głośny śmiech]
8:04:26.111 - 8:04:26.527 -/ Kwestia niezrozumiała/
8:04:26.111- 8:04:27.871 -" Słuchaj, kiedy to było, wiesz?"- √√√ √√√ √√√√- N
8:04:27.871- 8:04:34.717-"I wiesz, powiem wam że od razu poszliśmy na (…..) na całość na metry, kurwa
na przykład"- √√√ √√ √√- 2P
8:04:35.682- 8:04:36.483 -" I nie będzie chcieć"- √√√ √√√ √√√√- 2P
A teraz mój odczyt tego fragmentu zapisu:
- "Co tam wiesz?"-"U nas się zmieenia"-/dwie wypowiedzi nakładają się/
- "Andrzej za wielką wodę?"
- " Tak"
- "Ano tak"
- "Tak, też słyszałem"
- "Czemu?"
- " Co mówiłeś?"
- " Za wielką wodę"
- "Na pewno to jest ważne"
- " Tak?"
- " Zaraz za wielką wodę na czterogwiazdkowego generała"
- "Yhy"- głos kobiecy- stewardessy(?)
- " Był najfajniejszy kurcze"
- " Yhy" - głos kobiecy- stewardessy(?)
- " Skoro zapierdala to oznacza że szybko musi wylatać 40 godzin"
- (N)- głos męski, wypowiedż niezrozumiała
- " Jakiem teraz"
- "Wieem to"
- " Ale ty rozumiesz? Tego, że się boi o jaką prawdę chodzi"
- "Jutro porozmawiasz jeszcze"
- "Tak"
- " Dupy nie scykałeś Arek"
-"Znów podcierają nami tyłek"
- "Ile można?"
- "Kiedy on odchodzi?"
- "Dwudziesty drugi"
- " Arku nieee(1X krótki wysoki dżwięk"-bip") to były inne(cicho!) czasyy..."
-"I kurs na pas"
-(1x krótki wysoki dżwięk-"bip")
- "Stoi"
-"Tak"
-"Mamy długości"
- (N)- wypowiedż niezrozumiała
- "Wyłączony jest"
- " Na koniec kariery pewnie"
- "Potem wiaaać orlęta!"
- (śmiech)
- "Z odpowiednią gażą"
-" My odejdziemy w skarpetkach"
- "Masz coś?" - zapytanie o radio , dotyczy to kwestii radio jaka pojawiła się o - 8:04:07.100- dotyczyła Mińska na Białorusi a dokładniej białoruskiego obszaru kontroli powietrznej
-"Chyba Mińsk" - odpowiedż na pytanie, że słyszy korespondencję radiową z Mińska
-"Jaki kod?"- zapytanie o kod
-"Zero dwa" - odpowiedż- kod 02
-"Ciąg na middle"- komenda do zmiany obrotów silników na "middle"- czyli średni poziom ciągu silników, gdzie przepustnica ustawiona jest mniej więcej w połowie zakresu- 50 do 70 procent mocy maksymalnej, piloci stosują takie ustawienie na pułapie przelotowym "cruise altitude" pomiędzy 9000 a 13000 metrów(30 000-43 000 stóp ) dla samolotów pasażerskich, aby utrzymać stałą prędkość przelotową, zmniejszyć obciążenie silników, oszczędzić paliwo
- / niski dżwięk z jakiegoś urządzenia(?)/- w tle niezrozumiała wypowiedż
-"Swap"-(czyli zmiana- słychać "słap")- ta wypowiedż nakłada się na początek kolejnej
-"I obroty middle jest"- potwierdzenie ustawienia obrotów silników na średnią moc
-" I B102"-( i be sto dwa)- B102 to droga lotnicza jaką poruszają się samoloty, z punktu ASKIL można się kierować drogą lotniczą B102 na punkt RALOT.
-"Tak"- potwierdzenie jakim korytarzem ma poruszać się samolot
-"Załoga odejdzie, makabra wyjdzie"
-"Czyli doigrali się"
-/kwestia niezrozumiała/
-"Cargo.."
-"Ale w tym już ci nie pomoże"
-(śmiech)
-"Prawda"-( na tę wypowiedż nakłada się śmiech załogi)
-"Powiemy mu.."
-"Śmiejcie się"-/ton wypowiedzi wskazuje, że nie ma nic zabawnego jeśli chodzi o odejścia z 36splt/
-"Powiemy mu, że robimy co się da, że za dużo się zasuwa"
-"Chciałeś kamerki do ruuskich"-/ironiczny ton wypowiedzi/
-"Jest inaczej"
-"Nie damy się"
Wszystkie pliki dżwiękowe z wypowiedziami załogi zamieściłam w 3 notkach do kórych podałam linki.
Jeśli będziecie mieć takie życzenie, mogę dołączyć je również tutaj.
Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie " Katastrofa smoleńska".
https://www.youtube.com/watch?v=NKTC84p0MCw
.
Inne tematy w dziale Polityka