Dziś przedstawiam fragment odczytu biegłych PW dotyczący ich zdaniem lużnej rozmowy załogi , z którego to fragmentu nic nie wynika i jest moim zdaniem bez sensu logicznego.
W miejscu tym znajdują się według mnie zupełnie inne wypowiedzi, ale o tym za chwilkę.
Najpierw przyjrzyjmy się co odczytali biegli PW, tu chcę zaznaczyć że trzy sekundy przed fragmentem rozmowy "o niczym', na kanale radio mamy to:
8:04:07.100 - 8:04:15.472-"Delta Hotel Sierra contact yy Minsk oneone-eight y correction: one-two-zero,one-two-five" - radio
Czyli na radiu pojawia się ta wypowiedż, a załoga nie reaguje(?), nie komentuje tego w żaden sposób między sobą, nie podejmuje też żadnych czynności(?). Czyżby?
To uszy biegłych usłyszały:
8:04:10.159 - 8:04:11.306 - Tak też, chyba nie?- √√√ √√ √√√√ - Technik - (9 par uszu słuchało i twierdzi że taka wypowiedż padła z ust Technika pokładowego)
8:04:11.499 - 8:04:12.271 - Kwestia niezrozumiała- √√ √√√ - Z -(tu 5 biegłych nie wie co było mówione)
8:04:12.800 - 8:04:13.683 - " Dowódca nie wiedział" √√√ √√√ √√√√- 2Pilot -( tu pewne wypowiedzianej kwestii przez 2 Pilota było aż 10 par uszu biegłych)
8:04:14.059 - 8:04:15.691 - " Gdyby miał, to by tu nie mieszkał" √√√ √√√ √√√ - Nawigator -(tutaj pewność odczytu potwierdza aż 9 biegłych)
Nie zgadzam się z odczytem tego fragmenu i uważam go za błędny.
Po pojawieniu się na radiu wypowiedzi "Delta Hotel Sierra contact yy Minsk oneone-eight y correction: one-two-zero,one-two-five" była reakcja załogi i rozmowa prowadzona wcześniej została chwilowo przerwana. Po kilku sekundach załoga do niej wróciła.
Dlaczego tak sądzę?
Ponieważ to co ja usłyszałam i odczytałam w tym fragmencie wygląda tak:
- "Masz coś?" - zapytanie o radio , dotyczy to kwestii radio jaka pojawiła się o - 8:04:07.100- dotyczyła Mińska na Białorusi a dokładniej białoruskiego obszaru kontroli powietrznej
-"Chyba Mińsk" - odpowiedż na pytanie, że słyszy korespondencję radiową z Mińska
-"Jaki kod?"- zapytanie o kod
-"Zero dwa" - odpowiedż- kod 02
-"Ciąg na middle"- komenda do zmiany obrotów silników na "middle"- czyli średni poziom ciągu silników, gdzie przepustnica ustawiona jest mniej więcej w połowie zakresu- 50 do 70 procent mocy maksymalnej, piloci stosują takie ustawienie na pułapie przelotowym "cruise altitude" pomiędzy 9000 a 13000 metrów(30 000-43 000 stóp ) dla samolotów pasażerskich, aby utrzymać stałą prędkość przelotową, zmniejszyć obciążenie silników, oszczędzić paliwo
- / niski dżwięk z jakiegoś urządzenia(?)/- w tle niezrozumiała wypowiedż
-"Swap"-(czyli zmiana- słychać "słap")- ta wypowiedż nakłada się na początek kolejnej
-"I obroty middle jest"- potwierdzenie ustawienia obrotów silników na średnią moc
-" I B102"-( i be sto dwa)- B102 to droga lotnicza jaką poruszają się samoloty, można się nią kierować na punkt nawigacyjny ASKIL
-"Tak"- potwierdzenie jakim korytarzem ma poruszać się samolot
Tu ten odszumiony fragment:
https://uploadfile.pl/pokaz/2336062---emsz.html
.
Do notki dołaczę wkrótce pliki z wypowiedziami z tego fragmentu.
1."Masz coś?"-"Chyba Mińsk"
https://uploadfile.pl/pokaz/2336083---jxxb.html
.
2."Jaki kod?"-"Zero dwa"
https://uploadfile.pl/pokaz/2336084---a2ff.html
.
3."Ciąg na middle"- (dżwięk z jakiegoś urządzenia)-w tle niezrozumiała wypowiedż
https://uploadfile.pl/pokaz/2336086---2dt6.html
.
4."Swap"-"I obroty middle jest"
https://uploadfile.pl/pokaz/2336091---z4c9.html
.
5."I B102"- "Tak"
https://uploadfile.pl/pokaz/2336094---fsrq.html
.
Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
Inne tematy w dziale Polityka