kameleon kameleon
216
BLOG

"Zaczynamy powoli dręczyć siebie?- czyli jak zrobić z pilotów idiotów -CVR-Tu154m

kameleon kameleon Polityka Obserwuj notkę 1
katastrofa smoleńska

Kolejny fragment, po tym który przedstawiłam w ostatniej mojej notce:

https://www.salon24.pl/u/kameleon/1394351,2-ndb-i-tryb-odejscia-w-automacie-cvr-tu154m-katastrofa-smolenska

dotyczy zdaniem biegłych PW dręczenia.


To odczyt biegłych:

8:32:59.923 - 8:33:01.638 -" Zaczynamy powoli dręczyć siebie?"- √√ √√ √√√- 2Pilot

8:33:01.852  - 8:33:02.400 - " Tak jest! "-√√√ √ √√√- Dowódca


Ani śmieszno, ani straszno powiedziałabym.

Jacy fachowcy taki odczyt. Odczyt krzywdzący załogę, która zamiast zajmować się przygotowaniem do podejścia zamierza dręczyć się nawzajem. Dowódca zdecydowanym tonem odpowiada "Tak jest!", czyli zgadza się na dręczenie, o które zapytał 2 Pilot.

Może mieli wyrywać sobie stery, albo ciągać za uszy...nie wiem jak to dręczenie miałoby wyglądać.

Fragment jest bardzo trudny do odczytu, co jednak nie usprawiedliwia błędów biegłych. Zbyt poważny temat aby sobie przysłowiowe jaja robić. 

I siedem par uszu to usłyszało?! Niebywałe.

Zalecam zmienić robotę, albo myć uszy;))Może wskazane byłoby jedno i drugie:)

Mój odczyt wygląda zupełnie inaczej(przez cały czas trwania tego fragmentu słychać serię wysokich zróżnicowanych dżwięków z jakiegoś urządzenia samolotu)-/czas pliku -03.291s/:

- "WSK" -"wueska"- /wskażnik kursu/- ta wypowiedż jest głośniejsza i nakłada się na "Bramka na krąg"

-"Bramka na krąg"

-"Na pięć dwa"-(na 52)

-"Plus 3 stopnie" - /aby wejść w bramkę na krąg zmiana kursu plus 3 stopnie, z kursu 49 jakim lecieli na 52/- wypowiedż  ta nakłada się na wypowiedż-"Na pięć dwa"

-"Jest obliczone"


Tu ten odszumiony fragment:

https://uploadfile.pl/pokaz/2316504---mkx5.html

.

https://uploadfile.pl/pokaz/2316760---ig2k.html

.

(do notki dołączę niebawem pliki z tego fragmentu )

25.08.2024 - dołączam pliki:

1."WSK"- "BRAMKA NA KRĄG"

https://uploadfile.pl/pokaz/2316755---ajpt.html

.

2."WSK"-"BRAMKA NA KRĄG"-"NA PIĘĆ DWA"

https://uploadfile.pl/pokaz/2316756---a8bp.html

.

3."NA PIĘĆ DWA"

https://uploadfile.pl/pokaz/2316758---qtpj.html

.

4."NA PIĘĆ DWA"-"PLUS 3 STOPNIE" -(wypowiedzi nakładają się)

https://uploadfile.pl/pokaz/2316757---74rd.html

.

5."JEST OBLICZONE"

https://uploadfile.pl/pokaz/2316759---ttq8.html

.

W poprzednich 2 notkach o VOR mińskim i trybie odejścia w automacie przestawiłam swój odczyt:

https://www.salon24.pl/u/kameleon/1392549,vor-minsk-cvr-tu154m

.

https://www.salon24.pl/u/kameleon/1394351,2-ndb-i-tryb-odejscia-w-automacie-cvr-tu154m-katastrofa-smolenska

.

Połączę teraz wypowiedzi z tych 3 notek w jeden odczyt(ponieważ występują w zapisie z CVR kolejno po sobie).

Mój odczyt:

-"M-VOR"(emvor)

-"SYGNAŁ?!"

-"MAMY"

-/wysoki modulowany dżwięk/

-"ODBIÓR VOR MIŃSKI"

-"I KIERUNEK DRUGA!"- na początek tej wypowiedzi nakłada się wcześniejsza

- "SYSTEM ZBLIŻANIA"(lub "ZNIŻANIA") - na tę wypowiedż częściowo nakłada się wysoki dżwięk i wypowiedż "DWA ENBI"

-(2x wysoki dżwięk)- wygenerowany przez jakieś urządzenie samolotu(?) -/dżwięki nakładają się na wypowiedzi załogi, ale są słyszalne)

-"DWA ENBI" -(2NB) - informacja o dwóch NDB prowadzących, dalszej i bliższej

-"ARK MAMY" - informacja o ustawionym ARK

-"TRYB ODEJŚCIA" - ustalanie trybu odejścia na drugi krąg

-"ODCHODZIMY NA STU"- informacja, że będą odchodzić na 100 metrach - / na tę wypowiedż nakłada się na "Odchodzimy w automacie"/

-"ODCHODZIMY W AUTOMACIE" - ustalenie trybu odejścia - w automacie

-/dżwięk 1X przełączanie czegoś + dżwięki z jakiegoś urządzenia samolotu(?)/

-"W AUTOMACIE" - potwierdzenie decyzji o trybie odejścia w automacie

- "WSK" -"wueska"- /wskażnik kursu/

-"BRAMKA NA KRĄG"-/punkt wejścia na krąg/

-"NA PIĘĆ DWA"-(na 5-2)

-"PLUS 3 STOPNIE" - /aby wejść w bramkę na krąg zmiana kursu plus 3 stopnie, z kursu 49 jakim lecieli na 52/- wypowiedż ta nakłada się na wypowiedż-"Na pięć dwa"

-"JEST OBLICZONE"


A tak odczytali ten dłuższy fragment biegli PW:

8:32:45.600 -  8:32:53.750 -" Jedziemy w chwili gdy" √ √ √√ √- Mężczyzna

8:32:54.200 -  8:32:55.115 -" Kurs lądowania"- √√ √√ √√√√- Dowódca

 8:32:55.161 - 8:32:57.064  - "W przypadku nieudanego podejścia odchodzimy w automacie"- √√ √√ √√√√- Dowódca

8:32:57.250 - 8:32:57.277 - [AZS]

8:32:57.541 -  8:32:58.254 -" W automacie"- √√√ √√√ √√√√- Technik

8:32:59.923 -  8:33:01.638 " Zaczynamy powoli dręczyć siebie?" √√ √√ √√√- 2Pilot

8:33:01.852 -  8:33:02.400  - "Tak jest!" √√√ √ √√√- Dowódca 


Jakieś  Wasze spostrzeżenia, uwagi?


Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

kameleon
O mnie kameleon

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Polityka