Sprawdziłam kanał 3(materiał taki otrzymał TVN), odszumiłam i wzmocniłam dżwięk od frazy "150"- fragment ma 09.545s.
Najpierw sprawdżmy co odczytali biegli PW(najnowszy stenogram):
8:40:36.600 - 8:40:37.714 -" 150" - N
8:40:37.483 - 8:40:38.622 - " Teraz idą(?) "
8:40:38.369 - 8:40:38.556 - [AZS]
8:40:38.053 - 8:40:39.591 -/ Два на курсе глиссаде/ -radio wieża -(niesłyszalne na kanale 3)
8:40:38.662 - 8:40:40.073 -" TERRAIN AHEAD!"- Alarm rozpoczyna się trzaskiem 129ms przed TERRAIN AHEAD! 8:40:38.542 8:40:39.373 - "To się nie uda " - Wypowiedź maskowana alarmem Terrain Ahead!
8:40:40.283 - 8:40:41.698 -" TERRAIN AHEAD!" - Alarm rozpoczyna się bez trzasku przed TERRAIN AHEAD!
8:40:41.038 - 8:40:42.277 - 100 metrów - DSP
8:40:41.830 - 8:40:42.801 -" PULL UP! Alarm rozpoczyna się trzaskiem 129ms przed PULL UP!
8:40:41.914 - 8:40:42.361- "100 "
8:40:42.801 - 8:40:43.770 -" PULL UP! "-Alarm rozpoczyna się bez trzasku przed PULL UP!
8:40:43.770 - 8:40:44.800 - " PULL UP!" - Alarm rozpoczyna się bez trzasku przed PULL UP!
8:40:44.800 - 8:40:45.831-" PULL UP!"- Alarm rozpoczyna się trzaskiem 129ms przed PULL UP
Zgadzam się , że prawidłowo odzytano te wypowiedzi:
"150" i "100"
Reszta moim zdaniem odczytana została błędnie, a części wypowiedzi w ogóle nie odczytano. Nie wiem dlaczego?
Problem jakiś był techniczny, a może z uszami coś ?
Mój odczyt różni się "troszkę":
-"150"
- "Odczytu nie ma"
- "Gdzie pas?" - ta wypowiedż i poprzednia nakładają się
-/dżwięki alarmu(?)/ - jakie urządzenie mogło go wygenerować i czego dotyczył
- "Terrain ahead!" - /alarm TAWS/
- "Znikły punkty"
- "Podaje 2" - /dotyczy zapewne wypowiedzi kontolera z wieży "2 na kursie, ścieżce"/
- "W pionie?!"
-/"Coś tam świeci"/ - głos młodej kobiety z tła
-"100"
-"Pull up..."/powtarzający się dżwięk alarmu TAWS/
- "Zadzwoń do centrum proszę"
- "Mamy przekręcone punkty?!" - zdenerwowanie, podniesiony głos
Okazuje się, że załoga w tym momencie(wypowiedż "150" i alarm TAWSA"Terrain a head") pogubiła się, tzn. nie wiedzieli w jakiej tak naprawdę odległości od środka drogi DS26 się znajdują i jakie jest ich położenie(?). Mieli informację od kontrolera o odległości 2 - że odległość wynosi 2km i że są na kursie i ścieżce(co nie było prawdą- ani odległość, bo była większa , ani to że byli na ścieżce, ponieważ nie byli na niej).
Czyżby FMS spłatał im figla i "nie widział "lotniska, a punkty(waypoints) prowadzące do lotniska przestały się pojawiać(?) Dlaczego pada wypowiedż o "przekręconych punktach" i po co chcą dzwonić do COP?
Wypowiedż "odczytu nie ma"czego mogła dotyczyć , jakiego urządzenia?
Może chłopaki cfitowe będą wiedzieć(?)
Tu cały fragment(dołączę do notki poszczególne wypowiedzi):
https://uploadfile.pl/pokaz/2164065---vpb4.html
Tu bardziej wzmocniony dżwięk:
https://uploadfile.pl/pokaz/2164125---d7b0.html
.
1."150" -"Odczytu nie ma"-/dżwięk alarmu(?)/
https://uploadfile.pl/pokaz/2164126---zuq2.html
-"Gdzie pas?"
https://uploadfile.pl/pokaz/2164147---0guv.html
2.."TERRAIN AHEAD!"-"Znikły punkty"-"Podaje 2"
https://uploadfile.pl/pokaz/2164127---ldzj.html
3."W pionie" - "100"-/"Coś tam świeci"/
https://uploadfile.pl/pokaz/2164140---akjc.html
4."Zadzwoń do centrum proszę"
https://uploadfile.pl/pokaz/2164144---grmp.html
.
https://uploadfile.pl/pokaz/2164146---bxqb.html
5."Mamy przekręcone punkty?!"
https://uploadfile.pl/pokaz/2164145---fi3a.html
.
Może Wy odczytacie inaczej te wypowiedzi?
Ps.Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
Inne tematy w dziale Polityka