Pod moją ostatnią notką bloger YKW intensywnie działający w temacie katastrofy smoleńskiej zadał mi pytanie na które postaram się odpowiedzieć.
Oto jego komentarz, cytuję:
ykw 8 grudnia 2020, 21:51
"--nikt Cię nie obraża (co, zauważ, jest nietypowe w dziale kws, od kiedy piswcy poczuli się zagrożeni sprawą kws). ja pytam po raz ktoryś o Twoje zdanie i dziwię się że nie przechodzi ci to przez klawiaturę, może nie dostrzegłaś więc napiszę dużymi literami: CZY 10.04.10 RANO W POBLIZU LOTNISKA SIEWIERNYJ W SMOLENSKU ROZBIL SIE SAMOLOT PLF101 Z 96 OSOBAMI NA POKLADZIE?"
ten wpis również nawiązuje do pytania YKW, cytuję:
ykw 5 grudnia 2020, 13:07
"@kameleon -- gdzie jest 102 to wiem, nie rozbił się tylko wandale go zniszczyli. w Polsce tak bywa :-)) ale to ja tak sądzę. w takim razie pytanie nr 2: który z samolotów rozbił się 10.04.10 i co wtedy robił ten drugi. [jeśli był trzeci, proszę wymienić i opisać]. przepraszam za ten test, to na moj wyłączny użytek, bo jeśli nie wiemy ile było tupolewów, dokąd i z kim leciały, to jw., poddaję się."
Odpowiadam więc ...
10.04.2010 spadł samolot "PLF 101" w pobliżu lotniska Siewiernyj.
Czy było na pokładzie 96 osób?
Tego nie jestem w stanie ustalić, ale jest to mało prawdopodobne moim zdaniem.
W związku z wydaniem ostrzeżenia przez NATO dnia 09.04.2010, czyli dzień przed wylotem delegacji, o możliwości porwania jakiegoś statku powietrznego należącego do NATO, procedury powinny być jeszcze bardziej zaostrzone i wątpliwym jest, aby wszystkich (z wyjątkiem dziennikarzy którzy polecieli Jakiem40 nr 44) spakowano do jednego samolotu. Nie sądzę aby służby przyspały w tym temacie, gdy chodziło o zapewnienie bezpieczeństwa głowie państwa - Prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu, Prezydentowi na uchodżstwie Ryszardowi Kaczorowskiemu, generałom NATO i innym wysokim oficjelom państwowym.
Lot wszystkich jednym samolotem? Podejrzewam, że nawet nie zgodziliby się spakować w jeden samolot. Musiało zostać przygotowane coś specjalnego na ten dzień, co zaakceptowały nasze służby.
Filmik SKW na Youtube (wylot delegacji z Okęcia) jest "okraszony"piękną muzyką Michała Lorenca, ale nie rozwiewa wątpliwości, wręcz przeciwnie, daje do myślenia i można mnożyć pytania po jego uważnym obejrzeniu.Jest to bardzo krótki montaż, bez podania godziny, urywki ze zbliżeń z kilku sektorów gdzie rozmieszczone były kamery z "naciskiem" na takie postaci jak Prezydent Lech Kaczyński, Gen.Błasik i A.Protasiuk.Widzimy na materiale samolot Tu154m z numerem 101, nie pokazano tak naprawdę kto dokładnie wsiadał na pokład, więc skąd pewność że właśnie tym samolotem polecieli wszyscy?
Samo rzekome meldowanie przez Gen.Błasika Prezydentowi o gotowości samolotu do lotu, zamiast przez dowódcę A.Protasiuka też nie jest tu pewne, że tak właśnie było. Widać raczej osoby witające się, potem materiał jest ucięty i nie widzimy co działo się dalej.
Tu link do tego materiału z SKW:
https://www.youtube.com/watch?v=9iUH2CO8K9g
"Materiał filmowy odnaleziony w archiwach przez oficerów SKW" - taki napis pojawia się na początku.
Film zamieszczono dnia 09.04.2017.To niezły bałagan panuje w SKW, skoro po 7 latach "odnaleziono" taki materiał.
Może jak dobrze poszukają to znajdą coś jeszcze, na przykład po 20 latach?
Każdy logicznie myślący wie, że takie materiały zostały zabezpieczone od razu w dniu 10.04.2010, złożone w odpowiednim miejscu i są strzeżone.
Moim zdaniem materiał ten miał za zadanie "zamknąć usta" co niektórym i pokazać "my mamy to..i mamy dużo więcej", zaś dla maluczkich to obrazy mające na celu utwierdzić ich w przekonaniu:
tylko jeden samolot o numerze 101=Tu154m101=Prezydent+Gen.Błasik+Dowódca A.Protasiuk=naciski i niezdecydowanie Prezydenta=brawura polskich pilotów=CFIT
Ujawnienie tego materiału w takiej formie, po tak długim czasie wskazuje raczej na jakąś wewnętrzną grę jaka toczy się pomiędzy służbami.
Tak ja to widzę.
Przejdę teraz do mych wątpliwości odnośnie samolotu jaki spadł w okolicy Siewiernego.
Dlaczego pojawiły się te wątpliwości?
Od samego początku, tj.od 10.04.2010 w sieci blogerzy poruszali wielokrotnie temat samolotów. Ile wyleciało samolotów, o której, czy poleciał rzeczywiście Tu154m nr101 czy może Tu154m nr102(który oficjalnie był w czasie katastrofy w remoncie w Rosji)?
Można znależć w sieci mnóstwo informacji na ten temat. Wszyscy, którzy zwątpili w oficjalną wersję, że rozbił się Tu154mnr 101 określa się(również na S24) mianem piżamowców, ludzi chorych psychicznie, którzy wymyślili sobie jakąś "maskirowkę", mówi się o nich maskirowczycy.Wątpliwości maskirowczyków dotyczyły nie tylko samego samolotu(samolotów), ale również samego miejsca zdarzenia - oficjalnie podanego miejsca katastrofy.
Grupie tej przewodził niejaki FYM(bloger S24) - Paweł Przywara, w sieci można znależć jego ciekawe i bardzo szczegółowe opracowania i spostrzeżenia."Spuszczono" go, najpierw ujawniając personalia, potem zrobiono z niego wariata i tym sposobem znikł z blogosfery.
Jego "wyznawcy" jakoś zapomnieli o nim i nie widać aby kontynuowali jego "drogę dochodzenia do prawdy".Towarzystwo po prostu rozeszło się i tyle.
Przypomnę może jedno z jego ciekawych opracowań dotyczące" działań" na wieży Siewiernego i wypowiedzi kontrolerów(warto zerknąć):
https://yurigagarinblog.files.wordpress.com/2014/02/fym-raport_zapisy_z_xubs-3.pdf
Dlaczego ja po pewnym czasie zaczęłam podejrzewać, że coś jest nie tak, jeśli chodzi o samoloty?
Odszumiając zapisy z CVR znalazłam fragmenty, w których jest mowa o samolocie 102 i pożarze. Nie są to pojedyncze wypowiedzi które można byłoby wmontować w materiał, ale całe sekwencje wypowiedzi różnych osób określające zarówno temat, sytuację i reakcje. Czyli dżwięki , głosy "pokazują" jakiś fragment , wycinek, zdarzenie tego co się działo.
Tu kolejno kilka notek w tym temacie (załączyłam pliki dżwiękowe):
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1033520,co-sie-wydarzylo-na-juznym
.
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1039254,pozar-na-102-cvr-tu154m
.
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1067414,wzywanie-pomocy-cvr-tu154m
A tu kilka wypowiedzi z zapisów, które odszumiłam, dotyczących samolotu 102 i pożaru:
https://uploadfile.pl/pokaz/2020594---3pj5.html
.
https://uploadfile.pl/pokaz/2020590---mfcr.html
.
https://uploadfile.pl/pokaz/2123008---vnlj.html
.
https://uploadfile.pl/pokaz/2123010---yvt3.html
I fragment z korespondencji radiowej, zwracanie się do "PLF 101" jako do drugiego 101:
-"Polish 1-0, Polish Air Force 2-1-0-1 for information"
https://uploadfile.pl/pokaz/2123012---brp5.html
Co ciekawe, sami Rosjanie, dają "delikatne wskazówki"(?) dotyczące Tu154m o numerze 102. W pomyłki nie wierzę.
Poświęciłam notkę ciekawemu filmikowi jaki zamieścili, dotyczącego przebiegu zdarzeń jeśli chodzi o lot Tu154m"PLF 101" dnia 10.04.2010. Zarówno na animacji jak i na fotkach pokazano Tu154m z numerem 102 jako "PLF 101".
Dlaczego nie Tu154m o numerze 101?Fotek jest mnóstwo przecież.
Tu link do tej notki:
https://www.salon24.pl/u/kameleon/1077736,katastrofa-smolenska-film-przekaz-z-rosji
i link do rosyjskiego materiału:
https://www.youtube.com/watch?v=S5ukfG9sNQk
Szef szkolenia pilotów - Gen.Czaban mówi ciekawe rzeczy, start samolotu o...?:
https://www.youtube.com/watch?v=UBJsDRBs3OA
I moja notka na ten temat:
https://www.salon24.pl/u/kameleon/866300,wywiad-z-gen-anatolem-czabanem-szefem-szkolenia-sil-powietrznych
O starcie jakiego samolotu mówił Gen.Czaban?
Także napisałam co sądzę Pawle. Nie zakładaj mi piżamy, może lepiej zainwestuj w czapkę niewidkę;))
Nadal dziwią Cię moje wątpliwości?
Moja kolejna notka będzie o filmiku 1.24, oczywiście w nawiązaniu do wcześniej zadanego przez Ciebie pytania.
Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
https://www.youtube.com/watch?v=8BFyrow1V0w
.
Inne tematy w dziale Polityka