Miałam zrobić sobie dłuższą przerwę od odsłuchów zapisów z CVR, jednak ostatnie rewelacje bombowe przyczyniły się do zmiany zdania.Według mnie, biorąc pod uwagę to co znalazłam do tej pory w zapisach , ani CFIT ani bomby - żadna z tych wersji nie przekonuje mnie i nie jest prawdziwa.
Przyjrzymy się dziś kolejnemu fragmentowi stenogramów biegłych PW.
"Nie musimy dokładnie", "Zmieścisz się śmiało"- takie wypowiedzi odczytali biegli - najnowszy stenogram.
Szerszy fragment przedstawia się tak:
8:40:18,400 - "280" - 2P - /2 pilot
8:40:19,330 - "300" - N - / nawigator/
8:40:20,423 - "Nie musimy dokładnie" - / nie przypisano tej wypowiedzi do żadnej osoby/
8:40:21,629 - "Zmieścisz się śmiało" - DSP (gen.A.Błasik)
8:40:22,911 - "230 metrów" - DSP(gen.A.Błasik)
Sprawdziłam ten fragment i nie zgadzam się z tym odczytem.
Moim zdaniem prawidłowo odczytano tylko dwie wypowiedzi "2-8-0" i "300", 3 kolejne zostały odczytane błędnie.Może zaszumienie przeszkodziło w prawidłowym odczycie?
Jest o wiele więcej wypowiedzi, jest również alarm TAWSA "Bank Angle"informujący o przechyleniu samolotu.
Kilka wypowiedzi nie zostało odczytanych, nawet nie wpisano do stenogramów oznaczenia niezrozumiałe.Część wypowiedzi i dżwięków nakłada się.
Tu ten fragment, odszumione, wzmocniony dżwięk, plik w wav
https://wrzucplik.pl/pokaz/2074681---7io0.html
Tak odczytałam ten fragment (może Wy odczytacie go inaczej?)
-"2-8-0"
-"Bank Angle"
-"Na prawo kręć"
-"300"
-"...(niezrozumiałe) .. silników"
- "MAYDAY"
- "2 i 3"
-"Odłączaj"
-/dziwny dżwięk(?)alarm ?/
-"Ogień na 102!" - podniesiony głos młodej kobiety z tła
- "Zejście do 50"
- "8 metrów"
1."2-8-0"-"Bank Angle"-"Na prawo kręć"-"300"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2074685---ncwx.html
2."2-8-0"-"Bank Angle"-Na prawo kręć"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2074687---1crk.html
3.".... silników" -"MAYDAY"-"2 i 3" -"Odłączaj"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2074691---ldts.html
4."dziwny dżwięk-alarm?"-"Ogień na 102"-"Zejście do 50"-"8 metrów"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2074695---qvf9.html
Jest to kolejny fragment, który potwierdza problemy Tupolewa z silnikami(2 i 3)/moje wcześniejsze notki/, jak również zawiera informację o pożarze.Co ciekawe z wypowiedzi młodej kobiety"Ogień na 102!" wynika, że nie chodzi o Tu154m101 ale o Tu154m102.Nie ma wypowiedzi, które ośmieszają załogę"Nie musimy dokładnie", czy "Zmieścisz się śmiało", nie ma również "230 metrów"gen.Błasika a jest"Zejście do 50"-"8 metrów", co dość dobrze słychać.Moim zdaniem żadna z wypowiedzi przypisana do DSP nie należy do gen.Błasika a do Nawigatora.
Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".
Inne tematy w dziale Polityka