Kolejny fragment odczytu biegłych PW (najnowszy stenogram) i sprawdzamy co w nim słychać.
Tu ten fragment:
8:03:11.651 - "To znaczy zobaczymy" - Z
8:03:12.564 - [AZS]
8:03:13.890 - [AZS}
8:03:13.296 - [AZS]
8:03:13.331 - "O on chce coś ugrać tutaj" - N
8:03:14.057 - [AZS]
8:03.14.296 -[AZS]
A teraz wystarczy posłuchać odszumionego fragmentu, aby się przekonać, że są tam inne wypowiedzi.:/
Cały fragment(czas trwania 03.811s),plik w wav( ten sam fragment w 3 różnych stopniach odszumienia):
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065916---oaye.html
.
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065914---4zrm.html
.
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065568---xels.html
Tak odczytałam ten fragment(część wypowiedzi nakłada się dlatego odczyt jest trudny)-/słychać odgłosy przełączania czegoś, ustawiania/
-"ZMIANA NA FUEL"
- "RĘCZNY"
-/długi dżwięk, zaczyna się jeszcze przed wypowiedzią "Zmiana na fuel"/
- "7-20 -(siedem dwadzieścia)"
-" ZMIANA W SYSTEMIE"
-"W RĘCZNY"
-" MODE"- (moud)-/wypowiedż wygenerowana sztucznie/
- (niezrozumiała wypowiedż z tła)
- "AUT OFF FUEL"-(aut off fuel)
- "7-2"
-"ODŁĄCZAJ"
1."ZMIANA NA FUEL"-"RĘCZNY"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065921---vv4d.html
2.długi dżwięk-"7-20"-"ZMIANA W SYSTEMIE" -"RĘCZNY"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065923---t4re.html
3."mode"-"AUT OFF FUEL"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065925---mpho.html
4."mode"-"AUT OFF FUEL"-"7-2"-"ODŁĄCZAJ"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065927---h1ob.html
5."7-2"-"ODŁĄCZAJ"
https://wrzucplik.pl/pokaz/2065926---8gzb.html
Nie wiem kto co chciał ugrać, jak to odczytali biegli, ale moim zdaniem to kolejne błędy a sam fragment jest o tyle ciekawy, że dotyczy zdarzenia, które według odczytu z odzyskanych parametrów lotu z samolotu Tu154m miało miejsce ponad 4 minuty wcześniej!
A czego dotyczy?
Na stronie 676 zał.4 do Raportu Końcowego mamy taką ciekawostkę, cytuję:
"O godz.05:59:00,5 UTC(7:59:00,5) w zapisie rej.parametrów lotu pojawił się sygnał świadczący o AWARII lub ręcznym wyłączeniu systemu sterowania i pomiaru zużycia paliwa CYUT4-1T. Sygnał ten pojawił się w tym samym kanale(ODSCIEZKI), w którym pojawił się sygnał ograniczonego odejścia od ścieżki zniżania. Zgodnie z /instrukcją TU154M,pkt.8.3.2(6)1, str.8.3.5/,technik pokładowy powinien niezwłocznie zameldować dowódcy statku powietrznego o wykrytych odchyleniach w funkcjonowaniu instalacji paliwowej. W zapisie CVR nie ma takiego meldunku, można więc domniemywać, że przełączenie systemu sterowania i pomiaru zużycia paliwa w tryb ręczny było zamierzone..."
"...Zapis CVR zaczął się dopiero o godz.6:02:53,5(8:02:53,5) więc taki meldunek mógł się nie zapisać. Z inf. otrzymanych od byłego Szefa Sekcji Techniki Lotniczej 36splt wynika, że automatykę paliwową w TU154M wyłączano, kiedy zachodziła potrzeba takiego wypracowania paliwa, aby nie trzeba było trymerować samolotu na lotkach, co umożliwiało zmniejszenie zużycia paliwa."
I dalej mamy...
" Rzeczywista przyczyna przełączenia systemu sterowania i pomiaru zużycia paliwa w tryb sterowania ręcznego w tym locie pozostaje jednak NIEZNANA".
Która godzina jest według osi czasu biegłych na CVR, gdy są te wypowiedzi które odczytałam?
Pierwsza wypowiedż -8:03:11.651,a jaki mamy podany czas w załączniku nr 4 do Raportu Końcowego ?Godzina 7:59:00,5.
A o której zaczyna się nagranie z CVR? O godz.8:02.53,5.
Takie cyrki są z zapisami z CVR :/
Może ktoś potrafi wytłumaczyć skąd taka różnica w czasie zdarzeń?
Wyklejanka, pomieszanie z poplątaniem, kiepski montaż.
Odczytu biegłych nie będę komentować, bo chyba każdy ma uszy i może sam zweryfikować kto był bliżej prawidłowej wersji.
Może Wy odczytacie inaczej ten fragment?Fragment jest bardzo trudny, więc może i u mnie wkradł się jakiś błąd?;)
Ps. Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie"Katastrofa smoleńska".
https://www.youtube.com/watch?v=Hs5VCweVtyg&t=4s
.
Inne tematy w dziale Polityka