kaczazupa kaczazupa
2875
BLOG

The unanswered question 5

kaczazupa kaczazupa Rozmaitości Obserwuj notkę 130

W ramach pytań, ktróre nie znalazły dotychczas wyjaśnienia warto przypominieć też inne dziwne zachowanie przyspieszenia pionowego (jest mierzone w układzie samolotu - akcelerometry są na stałe przymocowane).

Obszar żółty to czas, kiedy samolot miał lecieć w pozycji niemal normalnej zaś obszar różowy odpowiada czasowi, kiedy jego pozycja mała być bilższa odwróconej. 

Rys. 1

W pozycji normalnej tak przedstawia się przeciążenie pionowe  

rejestrowane przez akcelerometr, kiedy samolot się wznosi.

Rys. 2

Tak natomiast przedstawiało by  się zarejestrowane przeciążenie pionowe, kiedy samolot leciałby  w pozycji odwróconej.

 Rys. 3

W poprzednie wersji (obok) był błąd anonsowany komentarzem "1.08 19:59". Siła nośna produkująca przeciążeie pionowe około 0,6g z klapami "- 36" (minus trzydzieści sześć) wydaje się mniej sensacyjna, ale jest warta rozważenia w kontekście wniosków z notki kaczazupa.salon24.pl/496680,the-unanswered-question-3.    Rys. 4

 

Dla przypomnienia rysunek z tamtej notki. 

 


 

 

______________________

Moja inna aktualna notka: kaczazupa.salon24.pl/524346,list-otwarty-do-prof-biniendy-i-dr-nowaczyka

kaczazupa
O mnie kaczazupa

Kiedyś Kaczazupa także doradzać doradcy doradcy doradcy doradcy Prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (130)

Inne tematy w dziale Rozmaitości