W DGP ukazał się niezwykle ciekawy artykuł o najpotężniejszej blogerce Ameryki, Pani Ariannie Huffington:
Poznajcie najpoteżniejszą blogerkę Ameryki
założycielce portalu:
HuffingtonPost.com
Portal zajmuje się poważnymi sprawami. Dzisiejsze wydanie jako temat dnia oferuje link do artykułu w The New York Times o kończącym się właśnie programu Tarp mającym na celu stymulowanie i podtrzymanie gospodarki amerykańskiej. Obok znajdziemy artykuł na ten sam temat pióra Arianny Huffington, oczywiście polemiczny.
Jednak co naprawdę oszałamia to zasięg portalu, liczba wejść, komentarzy oraz 6000 blogerów zasilających regularnie swoimi tekstami tę właśnie stronę.
HuffingtonPost.com to nie żadna tam amatorszczyzna, lecz firma nastawiona na niebagatelne zyski, a przede wszystkim, jak wynika z opisu, niezwykle potężne medium opiniotwórcze.
Politycy, dziennikarze dawno docenili rolę internetu w kształtowaniu opinii publicznej. Zasięg kampanii Obamy właśnie w internecie otworzył mu drzwi do prezydentury. Innym zjawiskiem wynikających po trosze z kryzysu wydaje się wzmożone zainteresowanie ekonomią, finansami, wydarzeniami międzynarodowymi zwielokrotnione możliwością upowszechnienia własnej opinii.
Kształtowanie opiniotwórczych autorytetów poza prasowym mainstreamem bez wątpienia będzie miało niebagatelny wpływów zarówno na życie polityczne, zaangażowanie społeczne jak i na kształt mediów w XXI wieku.
Unicreditshareholders.com
Inne tematy w dziale Rozmaitości