Biopaliwa.pl GNU
Biopaliwa.pl GNU
kejow kejow
14937
BLOG

O biopaliwach silnikowych inaczej FLEXI FUEL

kejow kejow Technologie Obserwuj notkę 5

Tymczasem w Polsce dopuszczalna zawartość biododatków dla obu rodzajów paliw wynosi 5 proc. Prace nad zmianą tego stanu trwały przez ostatnich kilkanaście miesięcy i wydają się zmierzać ku końcowi. Sejmowa Komisja Gospodarki powinna przyjąć projekt nowelizacji ustawy o biopaliwach i biokomponentach, która pozwoli zwiększyć udział biokomponentów w oleju napędowym do 7 proc. Nie obyło się to bez wielu kontrowersji, bowiem w pierwotnej wersji projektu planowano także zawrzeć paliwo E10 (czyli benzyny z 10 proc. dodatkiem etanolu). Zapis ten zniknął z projektu na etapie rozpatrywania go przez rząd. Wygląda więc na to, że Rada Ministrów wystraszyła się perspektywy paniki, jaka miała miejsce w Niemczech, gdzie po fali nieprzychylnych publikacji kierowcy masowo bojkotowali to paliwo w obawie o swoje samochody.

Zdaniem fachowców, była to wyłącznie wina złej polityki informacyjnej rządu niemieckiego - paliwo to bowiem jest powszechnie dopuszczane do stosowania w niemal wszystkich modelach aut wyprodukowanych w ostatnich 10 latach. Poza tym polskie przepisy przewidywały istnienie okresu przejściowego, w którym na stacjach można byłoby kupić zarówno E10, jak i dotychczasowe E5.

Orlen wprowadził ostatnio do swojej oferty paliwo Bio85. Jest to nic innego, jak benzyna z zawartością do 85 proc. etanolu. Paliwo bardzo ekologiczne, ale niestety niszowe. Napędzane nim mogą być bowiem tylko auta, których silniki wyposażono w system FlexiFuel.

Kluczowe jest zrozumienie, że w przeciwieństwie do dyrektywy 2003/30/WE w sprawie wspierania użycia w transporcie biopaliw lub innych paliw odnawialnych, która koncentrowała się na samym stosowaniu biopaliw, dyrektywy 2009/28/WE oraz 2009/30/WE kładą nacisk przede wszystkim na spełnianie kryteriów zrównoważonego rozwoju oraz znaczącą redukcję emisji gazów cieplarnianych przez paliwa transportowe. Trzeba przy tym podkreślić, że 10-procentowy cel do roku 2020 może być realizowany nie tylko poprzez biopaliwa, ale szerzej przez wszelkie paliwa ze źródeł odnawialnych.

 

WNP.pl

Flexi Fuel Ford

Żeby samochód mógł spalać mieszankę E85 potrzebna jest modyfikacja gniazd zaworów, które muszą być wykonane z utwardzonych materiałów (bioetanol powoduje m. in. większą podatność na korozję); zapłonu, tak aby był w stanie dostosować się do aktualnej mieszanki bioetanolu i benzyny w zbiorniku, oraz wyposażenie bloku silnika w podgrzewanie, pracujące przy temperaturach poniżej -15° C.
Ford Focus i C-MAX FlexiFuel dostępne są w jedenastu krajach europejskich – Szwecji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Norwegii i Belgii. Modele FlexiFuel dostępne są w podobnych cenach, co wersje ze standardowym silnikiem benzynowym. Szwedzki rynek był pierwszym, na którym w roku 2001 zaprezentowały się samochody z technologią FlexiFuel. Ponad 80 % wszystkich samochodów Ford Focus i Ford Focus C-Max i prawie 50 % wszystkich sprzedanych w roku 2006 we Szwecji Fordów stanowiły wersje FlexiFuel. W całej Europie Ford sprzedał już 28 500 samochodów FlexiFuel, w tym ok. 26 000 w samej Szwecji. W przeciągu minionych dziesięciu lat Ford sprzedał na całym świecie ponad 2 mln pojazdów z technologią FlexiFuel.
FlexiFuel w Szwecji i we Francji
Sukces paliwa E85 i samochodów FlexiFuel we Szwecji jest dowodem na to, czego można osiągnąć przy współpracy organizacji z różnych branży. Razem z organizacjami rządowymi i pozarządowymi Ford odegrał ważną rolę przy popularyzacji bioetanolu w Szwecji. W Szwecji właściciele ekologicznych samochodów mogą korzystać z wielu ulg, m. in. płacą niższy podatek drogowy, mogą bezpłatnie parkować w centrach niektórych miast, płacą niższe stawki ubezpieczenia, nie muszą płacić opłaty za wjazd do centrum Sztokholmu, mają też niższe opłaty rejestracyjne. W dodatku bioetanol nie jest obciążony akcyzą na oleje mineralne.

Autoinfo.pl

Flexi    Fuel Volvo

Warto zwrócić uwagę, że silniki Flexifuel mogą być zasilane bioetanolem E85 bądź 95-oktanową benzyną bezołowiową – lub też mieszanką obu paliw. Ze względu na niższą wartość energetyczną, w przypadku E85 zużycie paliwa może być nawet o ok. 30-40 procent wyższe niż w przypadku benzyny. Różnice zależą od wielu czynników takich, jak styl jazdy, temperatura otoczenia i w specyfikacji samego paliwa.
Zużycie paliwa w nowej, 2,5-litrowej wersji Flexifuel wynosi 9,2 l/100 km w cyklu mieszanym dla modeli V70 i S80 wyposażonej w manualną skrzynię biegów oraz 10,2 l/100 km (VolvoV70) i 10,1 l/100 km (S80) w przypadku automatycznej skrzyni biegów.
Pozostałe modele Volvo z silnikiem FlexiFuel dostępne w Polsce
Dla modeli Volvo V70 i Volvo S80 dostępny jest również silnik 2.0F który również został przygotowany z myślą o zasilaniu paliwem E85 (lub benzyną). Silnik 2.0F zapewnia moc 145 KM (107 kW) i pozwala uzyskać moment obrotowy o wartości 185 Nm. W przypadku korzystania z paliwa E85 zużycie paliwa wynosi odpowiednio 11,6 l/100 km dla V70 2,0F, wartości wstępne) oraz 11,3 l/100 km dla S80 2.0F.
Oferta silników Flexifuel to również wersja 1.8F dostępny dla Volvo C30, S40 i V50 .Jest to wolnossący silnik czterocylindrowy 1.8F o pojemności 1,8 litra i mocy 125 KM (92 kW), dysponujący momentem obrotowym o wartości 165 Nm. W przypadku zasilania paliwem E85 zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi odpowiednio 10,3 l/100 km dla C30 1.8F, 10,4 l/100 km dla S40 1.8F i V50 1.8F.
Samochody z silnikami Flexifuel dostępne są również w Polsce
"Zdajemy sobie jednakże sprawę, iż na razie ich sprzedaż w Polsce nie będzie duża. Pomimo rosnącego zainteresowania naszych klientów samochodami napędzanymi bioetanolem, ciągle brakuje w naszym kraju infrastruktury pozwalającej na tankowanie paliwa E85" - mówi Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.
 
 
Flexi Fuel Mitshubishi

Jednym z głównych założeń projektu jest stworzenie pojazdów spełniających surowe normy ochrony środowiska. Podejście to koncern zaprezentował w elektrycznym pojeździe następnej generacji o nazwie MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), który jest kluczowym elementem w strategii technologii ochrony środowiska - oraz w silniku Diesla następnej generacji, nad którym obecnie trwają prace konstrukcyjne.

Koncern MMC oraz lokalny oddział MMC Automotores do Brasil Ltda. (MMCB) zaangażowane są również w opracowanie pojazdów wykorzystujących system flexible fuel, które zostaną wprowadzone na rynek brazylijski w roku budżetowym 2007. Samochody FFV mogą być zasilane benzyną, etanolem lub mieszanką benzyny i etanolu. Trwają również prace nad wprowadzeniem technologii FFV na rynek północnoamerykański, gdzie system zadebiutuje w roku budżetowym 2009.

System FFV zawiera czujniki koncentracji tlenu, które mierzą koncentrację tlenu w gazach wydechowych, wydostających się na zewnątrz pojazdu poprzez układ wydechowy. Dane te pozwalają na określenie koncentracji etanolu w paliwie, dzięki czemu możliwa jest optymalizacja ilości wtryskiwanego paliwa oraz odpowiednia regulacja zapłonu. W rezultacie, silnik jest w stanie przyjąć mieszankę benzynowo-etanolową w proporcji etanolu do benzyny od 0% do 100%. Architektura systemu zapewnia dobre osiągi silnika, porównywalne z pojazdami zasilanymi wyłącznie benzyną oraz niskie spalanie i emisję

autoflesz.pl

 
Biopaliwo BIO85
Nazwa handlowa biopaliwa E85 składającego się z 70-85% bioetanolu i 15-30% benzyny do silników z zapłonem iskrowym.
może być używane tylko w specjalnie przystosowanych do tego paliwa pojazdach tzw. FFV(z ang. Flexible Fuel Vehicle). System FFV pozwala tankować konwencjonalną benzynę i biopaliwo BIO85 Nazwa handlowa biopaliwa E85 składającego się z 70-85% bioetanolu i 15-30% benzyny do silników z zapłonem iskrowym.
 
. Nie można używać biopaliwa BIO85  w zwykłych samochodach zasilanych benzyną.
 

Szerokiej drogi dla pro ekologicznych kierowców i firm w transporcie

zyczy

 

Kejow

kejow
O mnie kejow

Działam głównie w samotności piszę pracuję - staram się robić to co lubię. Poszukuję nowości przy pewnym konserwatywnym podejściu i racjonalnym spojrzeniu - ale nie omijam słowa fantazja. lex brevem esse oportet quo facilius ab imperitis teneatur - przepis prawny powinien być zwięzły, aby ludzie z nim nie obeznani tym łatwiej go przestrzegali, łatwiej mogli go zapamiętać ------------------------

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Technologie