1 maja 2010 roku dla Faktu - W samolocie mogło dojść do wyłączenia się energii elektrycznej - twierdził mjr Michał Fiszer, ekspert lotnictwa w Artykule Faktu - Ekspert: To mogła być awaria.
Teraz Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - Czy myśli o awansie ? - Czy zapomniał o swojej wypowiedzi na świeżo z 1 maja 2010 roku ? - Teraz podobnym tokiem rozumowania idzie w swoim artykule:
EL OHIDO SILURO 19.01 2011 17:50
Na drugi krąg odchodzić zaczął, potem przepadł...
Link Film
Fragment Artykułu
"...Aby sparaliżować działanie któregoś z kluczowych elementów konstrukcyjnych samolotu (serwomechanizmów, awioniki itd) należy podczas remontu pozbawić go wymaganego i niezbędnego ekranowania EMC (electromagnetic compatibility). Zdjęcie osłony (puszka Faradaya) nawet wykryte w Polsce nie byłoby podstawą do tak daleko idących wniosków i dałoby się wytłumaczyć zwykłym niedopatrzeniem, daje jednak gwarancję uwalenia samolotu na każde życzenie, jeżeli zadziałamy na samolot (na pozbawiony ekranowania EMC kluczowy element, moduł odpowiedzialny np. za pracę silników) odpowiednim polem...". więcej na stronieLink Film
"...No i ta tajemnicza "Naprawa" autopilota na kilka dni przed wylotem do Katynia..." Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film

Cały Artykuł Faktu z 1 maja 1010 roku - " Ekspert: To mogła być awaria "
W samolocie mogło dojść do wyłączenia się energii elektrycznej - twierdzi mjr Michał Fiszer, ekspert lotnictwa
Według niego, jeżeli urządzenia pokładowe prezydenckiego tupolewa przestały pracować o godz. 8.41, to właśnie ten moment możemy uznać za godzinę katastrofy.
Według niego jednak prawdopodobną przyczyną wyłączenia się urządzeń pokładowych może być też... awaria zasilania! - Wyłączenie się energii elektrycznej mogłoby być taką przyczyną, ale o ile wiadomo, to podobno pierwsze uderzenie samolotu nastąpiło w słup wysokiego napięcia i elektrownia potwierdza tę godzinę - rozważa mjr Fiszer.
A która z czterech hipotez jest dla niego najbardziej prawdopodobna? - Zawsze podkreślałem, żeby nie wykluczać awarii technicznej tego samolotu, ale nie od razu zwalać wszystko na pilotów i robić nagonkę na szkolenie lotnicze czy inne tego typu sprawy - twierdzi Michał Fiszer. Według niego błąd załogi nie jest przesądzony i nie trzeba też przywiązywać się do zapewnień, że samolot na pewno był w dobrym stanie. - Samolot mógł być w idealnym stanie w momencie startu, a w trakcie lotu mogła nastąpić jakaś awaria, która spowodowała, że przestał być w stanie idealnym - mówi ekspert
I zastanawia się, dlaczego maszyna znajdowała się tak nisko, gdy była kilometr od pasa startowego. - Mogło dojść np. do awarii wysokościomierza, który pokazuje odległość w metrach, czy złego jego ustawienia, czy błędnego podania ciśnienia przez kontrolera - snuje domysły Fiszer. - Mogło też się zdarzyć, że samolot nie był w pełni sterowny i zniżał się samoczynnie bez woli pilotów - mówi major.
- Z reguły, gdy dochodzi do katastrofy, to zbiegają się takie okoliczności, że nikt by nie wpadł, że może dojść do zbiegów takich przypadków i mogą wystąpić takie wypadki czy zaskakujące okoliczności - twierdzi ekspert.
Ekspert: To mogła być awaria
Fakt.pl / 01.05.2010, 10:30
-----------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
Oni utracili sterowność TU 154 M - Kapitan Więckowski o 00:48 w Polsat News
Link
Kapitana Więckowski w Polsat News o 00:48 : - "On powinien Na tej prędkości odejść do góry jak rakieta" - "...on tego nie wykonał..." - "...prawdopodobnie utracili sterowność tego samolotu...". - Polsat News cytuje jego wypowiedź - "...wieloletniego Pilota Tupolewów Kapitana Janusza Więckowskiego kolejne ujawniane informacje utwierdzają w przekonaniu, że prawdziwej przyczyny katastrofy jeszcze nie znamy..."
O kontrolerach w Smoleńsku mówi - "...Oni ( Kontrolerzy ) ich zostawili samych - Oni ich stracili na ekranie..."
- W tym Tupolewie spędziłem 2,5 tysiąca godzin. Ta załoga też nie spędziła w tym samolocie mało. Oni byli doświadczeni – mówił 1 czerwca 2010 roku w TVN24 kpt. Janusz Więckowski, emerytowany pilot LOT-u.
Od tego dnia TVN 24 zapomniało o Pilocie - Dzisiaj szlaban na występy w Mediach podniósł Polsat News - pół roku i 19 dni by zapytać prawdziwego Experta - a nie podróbki typu Tomasz Hypki - który za sterami TU 154 różnych wersji nie siedział nigdy.
We wrześniu i październiku opisywałem:
@Asienka - DlaczegoTVN 24 Nie zaprasza już Kpt. J.Więckowskiego
Link Film
Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film
Film z TU 154 M 102 - Po Komendzie - ODCHODZIMY BIS
Link Film
Link do instrukcji Obsługi TU 154 - Word
Link Film
Dywagacje na temat brzozy są nieistotne !!!
Link Film
------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska - Tomasz Hypki
Tomasz Hypki - Artur Wosztyl powinien wylecieć z Wojska za postawę w Smoleńsku ( czyli nie zgodną z oczekiwaniami Władzy i PO ) - Taką opinie wypowiedział " pożal się Boże Pseudo Ekspert " Tomasz Hypki o godzinie 18 :45 w programie TVP 2 w wywiadzie w Programie Przemysława Szubertowicza " Gorący Temat " Co na to Brać Lotnicza dalej uszy po sobie i cicho siedzieć - Każdemu ta władza dorwie się do tyłka - byle by tylo zgoić Pilotów .
Major Fiszer zaczyna mówić zgodnie z oczekiwaniami PO - czy myśli o awansie ?
________________________________________________________
Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka
Piloci byli naprowadzani Ścieżką Śmierci - Zuzanna Kurtyka o godzinie 14 :08 w wywiadzie dla Superstacji - tak skomentowała wczorajszą prezentację przez Komisję Millera złego naprowadzania TU 154 M przez kontrolerów.- Blogerzy wielokrotnie zwracali na to uwagę - kiedy nasze Kochane Media koncetrowały się na gnojeniu Polskich Pilotów z Generałem Andrzejem Błasikiem na czele.
Generał Błasik - Wanted Dead or Alive ? - wprost.pl
Link
Śledczy skupiają się na badaniu czy Błasik Siedział za Sterami
Link
Według Komisji Millera - Nie było wypowiedzi Nawigatora "...wkurzy się..." - nie ma - "...Debeściaków..." i "...mnie zabije..." z taką lubością cytowanych przez Media.
Autopilot TU 154 M 102 - Już nie zawiedzie został Wymieniony
Link
Dlaczego 0,3 sekundy po Odchodzimy – UCHOD nie zadziałał
Link Film
Piloci wpadli w pułapkę! - Pułapkę oczekiwań Rosji od Klicha
Link
Zlecenie na Błasika - Problem jest z Zindywidualizowaniem Głosów
Link Film
----------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
----------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
Wypowiedź Prezydenta Rosji "...Mam nadzieję, że polskim kolegom starczy rozumu i woli do przyjęcia odpowiednich wniosków, bez jakichkolwiek zbytecznych komentarzy - stwierdza głowa rosyjskiego państwa..." Link
Czy Dzięki 10 / 04 Relacje Polski i Rosji stały się "Lepsze" ?
Link
Rosjanie nie dopełnili wymogów wynikających z konwencji chicagowskiej.
Link
"W Rosji są zainteresowani tym, by cała prawda nie wyszła na jaw" - Donald Tusk
Link
------------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
Ale Godzina Dziesiąta 10.00 i Mgła - Drugi Pilot Robert Grzywna
Link
Nawet tak doświadczonego Pilota taka sytuacja zdziwiła

Fakt.pl - Smoleńska mgła "wypełzła z jaru"
Link
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
Wyraźne Zdjęcie Satelitarne - Kokpitu TU 154M którego potem wcięło

Nie Zginęliśmy, więc nie będzie im tak łatwo zrzucić na nas winę
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam
Lech Kaczyński wystartował bez opóźnień o 7.17 !
Link

Start TU 154 M z Prezydentem na Pokładzie i Delegacji na Uroczystości Katyńskie 10 kwietnia 2010 roku Link do opisu zdjęcia.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Polecam:
Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko
Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Szczególnie Polecam:
Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia
Link

Autor - @154
___________________________________________________
Gdzie jest Wiśniewski ?
Link

---------------------------------------------------------------------------------------
Ostre Słowa Petelickiego - Klich powinien strzelić sobie w łeb
Link
--------------------------------------------------------------------------------------
Nie Nagrały się Naciski nad Czym ubolewał w TVN 24 Jerzy Miller - - Mikrofony śledzące rozmowy, które mogą być bardzo ważne są tylko w kabinie – powiedział minister dodając, że pomimo tego, że bardzo dobrze rejestrują dźwięki "nie sięgają kabin pasażerów". - Te nagrania, które pochodzą z kabiny, to nie są te nagrania, które pomogą nam odpowiedzieć na ważne pytania – dodał Jerzy Miller.
Link
------------------------------------------------------------------------------------
Dowódca Tu-154 Arkadiusz Protasiuk (+36 l.) 10 kwietnia nie chciał lecieć do Smoleńska. Pilot odmawiał lotu, bo nie dostał prognozy pogody - ujawnia Faktowi polski akredytowany przy rosyjskim Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym MAK Edmund Klich (64 l.)
W Programie Minęla Dwudziesta Edmund Klich odciął się od tego stwierdzenia - Czyli Sensacja Faktu i powoływanie się na Edmunda Klicha okazało się kłamstwem.
Edmund Klich Ujawnił - że Nie Ujawnił czyli Kłamstwo Faktu
Link
------------------------------------------------------------------------------------
Jak Się Ląduje na Plecach na Betonie Lotniska - nie w Błocie # 2

Inne tematy w dziale Rozmaitości