Przeprowadziłam poklatkowa analizę powyższych filmów zwracając uwagę na elementy świadczące o poklatkowym montażu rożnych scen lub o animacji poklatkowej z wykorzystaniem techniki komputerowej czy tez animacji komputerowej.
Wyniki tej analizy przedstawiam poniżej co jest również odpowiedzią na mój wpis
http://freeyourmind.salon24.pl/291438,trojkat-bermudzki-na-siewiernym#comment_4181146
„Film Koli to montaz poklatkowy z klatkami zawierajacymi elementy wstawione z innego filmu lub zdjec. Sciezka dzwiekowa filmu Koli zostala dograna i pochodzi z calkiem innego zdarzenia. Interesujacym jest fakt, ze w filme slychac odlegle glosy "rozmow" jak i glos autora, nie slychac natomiast odglosow galezi wsrod ktorych lub po ktorych chodzi autor filmu.
Szczegolnie widoczne "wklejone" lub "wstawione" elementy to:
- niektore drzewa
- polamane, lezace na ziemi galezie lub pochylone , zlamane drzewa
-mgla lub dym szczegolnie widoczny jako ciemne plamy wokol galezi slynnej brzozy
-plonace ogniska sa wklejone (poznac to po regularnym, kwadratowym krztalcie wklejonego obrazka ogniska w poszczegolnych klatkach).
-czolg lub jakis duzy pojazd z lewej strony jest "wklejony" 0:06
-Duzo nierozpoznawalnych elementow jest "wklejonych"
.....
Te same znamiona montazu poklatkowego z montazem zdjec lub ujec z innego filmu nosi film Wisniewskiego, lecz nie w takiej ilosci i w niektorych tylko ujeciach np.
2:25 galezie sa wyraznie "wklejone"...
.... czarna skrzynka z filmu Wisnieskiego jest rowniez wklejona do tego filmu. Mozna to wyraznie rozpoznac po wstawionych pikselach maskujacych regularne wyciecie skrzynki pomiedzy skrzynka a ziemia.”
--------------------------------------------------------------------------------------
I tak: http://www.youtube.com/watch?v=YQUCTbg8rio&vQ=medium
(wiem, ze powyzszy film to nie calosc jednak zjawisko ktore opisuje jest do sprawdzenia na wszystkich opublikowanych filmach Wisniewskiego).
Ujęcia z Filmu Wisniewkiego, które obrazują statecznik pionowy samolotu jakby "wmontowany" do tła
oraz czarną skrzynkę która jest równiez jakby "wklejona" do tła:
1. cztery rożne położenia "patyka" na którym jakby wspiera się statecznik pionowy(lewy zielony krąg zwraca jednie uwagę, ze odleglosc do innego elementu się nie zmieniła):
2. Długość tego patyka jest zmienna i dosłownie widać jak „rośnie w oczach” (tak duża zmiana długości nie może wynikać ze zbliżenia kadru, ponieważ pomiedzy zdjeciem drugim i trzecim jest oddalenie kadru):
Klatka 2:22 do 2:30 http://www.youtube.com/watch?v=YQUCTbg8rio&vQ=medium
(Proszę również zwrócić uwagę, ze zaznaczony drugi patyk „fruwa” w powietrzu)
3. Brak „patyka” lub jakiejś linii (patrz zdjęcie powyżej i poniżej):
proszę również zwrócić uwagę na ciemna obwódkę statecznika pionowego na każdym jego ujęciu, tak jakby statecznik był wycięty z czegoś innego i wstawiony do tła.
4. Czarna skrzynka wydaje mi się zbyt „płaska” lub wbila sie do tego stopnia w ziemie... "zamazania” maskują regularną linie wycięcia skrzynki:
5.Statecznik poziomy:
Czy ten obraz (poza statecznikiem poziomym) przypomina sceny z filmu Wiśniewskiego?
W filmie Wisniewskiego w tle, ponad statecznikiem poziomym widać niebo natomiast to samo ujecie w „real foto“ ponad statecznikiem widać obszar zalesiony.(Poza tym odległości pomiędzy statecznikiem poziomym a ogonem nie zgadzają się).
Wniosek:
Poniższe ujecie z filmu Wiśniewskiego musiałoby być nakręcone z perspektywy poziomu ziemi wręcz z pozycji leżącej.
"Real foto":
Tutaj brak statecznika pionowego ("ogon") przy czym statecznik poziomy widać od podstawy:
W analizie elementów filmu Wiśniewskiego skupiłam się nad najważniejszymi ujęciami. Jestem pewna, ze gdyby wziasc ten film dokładniej pod lupę, to takich spostrzeżeń byłoby bardzo dużo np. na drugi rzut oka jest w tym filmie dużo wstawionych gałązek, nie wiem czy niektóre ogniska, ale pamiętam jedna klatkę z ogniskiem w powietrzu (a mam):
„Animacja poklatkowa (ang. Stop motion) – animacja stworzona na podstawie klatek będących zdjęciami.Animator do zrobienia każdej klatki przekształca nieznacznie obiekty - zmienia położenie względem nieruchomego tła lub innych animowanych obiektów (obiektem może być dowolny kształt linearny, płaski, albo przestrzenny).“ (Patrz rowniez „animacja komputerowa“) oraz
http://wyobrazsobie.komputerswiat.pl/video/edycja-i-montaz-filmow/2010/10/usuwanie-obiektow-z-filmu-w-czasie-rzeczywistym.aspx
Pozwolę sobie zacytować następujący wpis:
“@Free Your Mind
Wszystko jest dziwne.
- Mgła, która wypełzła po słonecznym poranku i nagle zniknęła,
- grząski teren, po którym biegały chyba leśne duszki, a nie kagiebowskie trolle,
- samolot, który spadł jak piórko ("z plaśnięciem"),
- paliwo, które nie wybuchło ani nie zapaliło się,
- czas, który cofał się lub stał w miejscu,
- telepatia łącząca służby porządkowe zabezpieczające teren i biegłych wypowiadających się w sprawie oraz "chrabiego herbu bul" wraz zprzyległościami
- ofiary, do których nie trzeba było ani pomocy lekarskiej, ani karetek,
- wyparowanie, wraz z mgłą, części samolotu (foteli, wyposażenia, kokpitu),
- pojawienie się nienaruszonych ozdobników (godła z salonki, wieńca kwiatów, żakietu Pani Gęsickiej) przy jednoczesnym zmasakrowaniu i rozkawałkowaniu ciał.
Ja sądzę, takich cudów możnaby wymienić jeszcze trochę. Po prostu cudowna ziemia, gdzie obcy mężczyźni padają sobie w ramiona i przysiegają przyjaźn i bratnią pomoc. "I straszne i śmieszne"
KAZIA 0 842 „
Fakt wyemitowania filmów które są montażem tłumaczy powyższe pytania oraz potwierdza, ze w Smoleńsku w tym miejscu nie było żadnej „katastrofy” TU 154 oraz nie było żadnego zamachu w sensie faktycznego wybuchu.
Było natomiast przedstawienie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FILM KOLI
Nie analizuje już tego filmu dokładnie. Był on zrobiony na podobnej zasadzie jak film Wiśniewskiego z ta różnica, ze jest więcej elementów "wklejonych" oraz jakość jest oczywiście gorsza. Masa w nim lpojawiajacych i znikajacych objektow, no ale wiadomo jaka role mial spelnic. Podaje tylko kilka klatek jako dowód:
eostroleka:
na pierwszy rzut oka:
koła ZNAJDUJA SIĘ W INNYM MIEJSCU NIŻ ZDJECIE PONIZEJ, cala długość inna, mogli ewentualnie cos już przetransportować, ale koła nie można tak przenieść z jednego końca na drugi. Tam tego podwozia w ogóle nie było. Można sprawdzić na wszystkich filmach lub zdjęciach (uwaga są zdjęcia, które wydają się być oryginalne lecz z innego miejsca, różnią się stanem drzew bliskiego wokół, są to zdjęcia tylko z bliska)
Przelotnie ZAJELAM SIĘ RÓWNIEŻ ANALIZA CIENI, CO DOPROWADZILO DO WNIOSKU, ZE SLONCA NA TYM ZDJECIU PADALY Z TRZECH ROZNYCH STRON. Zielona i niebieska linia pokazuja gdzie powiny padac cienie, gdyby 1 lub 2 były prawdziwe (takich zdjec jest masa, choc starali sie emitowac zdjecia bez cieni. No coz, ale nie zawsze im to wyszlo).
Pokój duszom zamordowanych 10 Kwietnia.
Inne tematy w dziale Polityka