Transmisje z zawodów indyjskiego krykieta mogą stać się przełomem w transmisjach telewizyjnych.
Zawody Indian Premier League (IPL) to bardzo prestiżowa impreza, w 2008 za prawo ich transmisji (tylko na terytorium Indii przez 10 lat) Sony Entertainment Television (SET) zapłaciła ponad 1 miliard dolarów. Dochody graczy Ligi porównywalne są z NBA i przewyższają znacznie te, osiągane w footballu europejskim.
Na początku roku Google, właściciel Youtube, podpisał dwuletni kontrakt na transmisję zawodów Indian Premier League (IPL) w mediach strumieniowych. Wykorzystując infrastrukturę Yoytube, rozpoczęto w marcu bieżącego roku transmisję zaplanowaną na 45 dni, podczas której będzie można obejrzeć na żywo 60 meczów.
Transmisje rozpoczęto 12 marca, w ciągu tygodnia zebrały one publiczność około 8 milionów, 11 kwietnia było już 35 milionów wejść na kanał. Przekazy spotkały się z żywym oddźwiękiem oglądających, w ciągu miesiąca ich trwania zebrały ponad 85 000 komentarzy. Obecnie znajdują się na pierwszym miejscu spośród filmów i przekazów oglądanych w Indiach na Youtube.
Transmisje na żywo na Youtube nie są nowością techniczną, jednak to przedsięwzięcie jest milowym krokiem zapowiadającym zmiany w systemach przekazów telewizyjnych.
Skala zaangażowania Google jest ogromna. Celem poprawy warunków transmisji w ubiegłym roku ruszył program Google Global Cache, mający na celu poprawę szybkości ładowania się stron www. Dzięki wstawianiu serwerów Google w sieci lokalne dużych operatorów i w węzły wymiany ruchu między sieciami, można korzystać z regionalnych Data Center przy pobieraniu treści na przykład z Youtube lub Google Map. Szacuje się, że powinno to poprawić szybkość ściągania danych nawet o 20%. W ubiegłym roku na całym świecie uruchomiono 36 Data Center.
Według informacji pojawiających się w Internecie, zawiązane zostało konsorcjum pomiędzy: Google, Sony, Intel i Logitech mające na celu wyprodukowanie sprzętu umożliwiającego odbiór mediów strumieniowych za pomocą telewizorów. W ramach tej grupy Intel jest odpowiedzialny za stworzenie odpowiednich chipów, umożliwiających zbudowanie set-top-box'ów, które będą wbudowane w telewizory Sony. Google ma zapewnić przekazy i treść, a Logitech system sterowania STB.
Jeśli dodać do tego obecny potencjał Youtube, oceniany na 400 milionów unikalnych odsłon dziennie, ponad 1 miliard pobrań i to, że w ciągu minuty na serwery Youtube przesyłanych jest ponad 24 godzin filmów, to widać z jak poważnym konkurentem przyjdzie się zmierzyć obecnym nadawcom.
![](http://images.dipol.com.pl/images/info/000102076+.jpg)
Transmisje IPL na żywo
Inne tematy w dziale Technologie