DROGI WODNE EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ wczoraj, dziś i jutro to temat konferencji – debaty, która będzie we wrześniu 2020. Celem konferencji jest przedstawienie aktualnej sytuacji w odbudowie dróg wodnych oraz przygotowanie stosowanych wniosków i sposobu ich realizacji. Konferencja będzie organizowana z wykorzystaniem technologii telekonferencji - online. Wnioski z konferencji-debaty zostaną opracowane przez wybrany spośród uczestników konferencji zespół i skierowane do realizacji. Będą prezentowane referaty związane z międzynarodowymi drogami wodnymi w tym m.in. z Odrą i Wisłą. Wisła, z najbardziej żeglownej rzeki Europy, stała się bezużyteczną dla transportu wodnego. Konieczna jest radykalna ingerencja w wykorzystaniu wód Wisły dla celów energetycznych, żeglugowych, turystyki wodnej i zabezpieczenia wód dla szeroko pojętej gospodarki. Wszelkie działania w tym zakresie muszą spełniać warunki zrównoważonego rozwoju środowiska przyrodniczego. Będzie to przedmiotem referatu tej debaty pt. „Wisła – wczoraj, dziś i jutro” [http://www.debata2020.waterways.com.pl/]. Drugą prezentacją z zakresu rewitalizacji rzek dorzecza Wisły będzie „Rewitalizacja małych rzek na przykładzie Przemszy” . O Przemszy publikowane są informacje na stronie „FLISACY I GWARKOWIE ZNAD PRZEMSZY P.W. ŚW. BARBARY Klub LMiR” [https://www.facebook.com/groups/524070344857737/]. Z wypowiedzi administratora strony J.Parisa : Przemsza, jak większość rzek, wyznaczała kierunek osadnictwa, służyła jako szlak komunikacyjny i handlowy, była źródłem pokarmu i wyznaczała granice między miastami, a nawet państwami.
W czasie jednej z sesji będzie prezentowany referat „Znaczenie Dunaju w europejskiej sieci dróg wodnych”. Dunaj to międzynarodowa rzeka, która przepływa m.in. przez Niemcy, Austrię, Słowację, Węgry, Chorwację, Mołdawię, Ukrainę. Omawiane będą zamierzenia trwałego włączenia tej rzeki do transeuropejskiej sieci transportowej.
Prezentowany będzie projekt „Alps Canal Donau-Tirol-Adria”- połączenia Dunaju z Adriatykiem kanałem pod Alpami. Projekt Dunaj-Tirol-Adiatyk w roku 2005 Albert Mairhofer zaprezentował stosownym władzom i instytucjom m.in. Włoch, Austrii i Unii Europejskiej. Budowa podziemnego kanału alpejskiego powinna być przedmiotem zainteresowania nie tylko Włoch ale również Austrii, Czech, Słowacji i Polski [http://henrykpolcik.neon24.pl/]. Omawiane będą również, wybrane spośród dziewięciu korytarzy programu „Łącząc Europę”, transportowe korytarze Europy, w tym korytarz Bałtyk-Adriatyk, w którym nie ma dróg wodnych. Nie ma w nim naszych rzek Odry i Wisły.
Debata online przebiegać będzie równocześnie w wielu wybranych miejscowościach nadrzecznych oraz w punkcie centralnym. Centralna debata odbędzie się w Krakowie. Chętnych do uczestniczenia w debacie prosimy o przesłanie swojej konstruktywnej wypowiedzi, nie dłuższej niż jedna strona, do administratora portalu [https://www.facebook.com/groups/524070344857737/ lub na adres: debata2020@waterways.com.pl.
Postępuję wg wskazań M. Teresy z KALKUTY: "To co zbudowałeś przez lata może być zniszczone w jednej chwili, Nieważne buduj! ". Odbudowa likwidowanych firm, infrastruktury, wymiana wiedzy między pokoleniami, …
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka