Przewodniczący Komisji Badania Wypadków
Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP)
Płk Pilot Mirosław Grochowski
ul. Kościuszki 92/98
61-716 Poznań
Polen
wysłano faksem i listem Berlin, 17.03.2014 r.
2924/10
jako pełnomocnik Janusza Walentynowicza i Piotra Walentynowicza oraz Andrzeja Melaka składam następujący wniosek na ręce Pana Przewodniczącego:
WNIOSEK
o natychmiastowe wznowienie prac KBWLLP w związku z Katastrofą Smoleńską i powołanie nowego składu Komisji na podstawie art. 140 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – prawo lotnicze w związku z
§ 28 Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie organizacji oraz działania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego.
Kilka tygodni temu polska opinia publiczna zapoznała się z Raportem polskiej misji archeologicznej, która w październiku 2010 r. badała w Smoleńsku teren katastrofy polskiego samolotu rządowego TU-154 M, gdzie 10 kwietnia 2010 roku poległ Prezydent Rzeczypospolitej Lech Kaczyński, Jego Małżonka oraz duża część polskiej elity państwowej (źródło: http://www.naszdziennik.pl/polska-kraj/68279.html).
Z Raportu wynika, że samolot podczas katastrofy rozpadł się na co najmniej 30 tysięcy fragmentów, z których część nie przekraczała powierzchni kilkudziesięciu centymetrów. Podczas badań znaleziono też osmolone, spalone i zwęglone drobne fragmenty samolotu, które spadły przed miejscem uderzenia TU-154 M w ziemię, a w okolicy znaleziono szczątki ofiar.
Ustalenia te oraz informacje nie zostały zanalizowane i w żadnej mierze uwzględnione przez Komisję Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, która pod przewodnictwem Ministra Jerzego Millera badała katastrofę TU-154 M (źródło: http://komisja.smolensk.gov.pl/kbw/sklad-komisji-1/8717,dok.html).
Trzeba przypomnieć, że Komisja ta opublikowała swój Raport w lipcu 2011 r. stwierdzając, że przyczyną śmierci pasażerów było uderzenie samolotu w ziemię (źródło: http://komisja.smolensk.gov.pl/kbw/komunikaty/8875,Raport-koncowy-w-sprawie-ustalenia-okolicznosci-i-przyczyn-katastrofy-samolotu-T.html).
Nie ma najmniejszych wątpliwości, że fakty stwierdzone przez polskich archeologów rzucają zupełnie nowe światło na przyczyny i przebieg Smoleńskiej Tragedii i w sposób zasadniczy kwestionują ustalenia KBWLLP.
Na błędy KBWLLP, pomyłki i ustalenia sprzeczne z naukowo zrekonstruowanym przebiegiem wypadków od dawna zwracają uwagę liczni niezależni badacze oraz eksperci Zespołu Parlamentarnego. Szczególnie istotne są badania inż. Glenna Joergensena szeroko omawiane ostatnio w prasie polskiej i zagranicznej (źródło: http://www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/zespolsmolensk.nsf/komunikat.xsp?id=8BE76C907D2E56A2C1257C77003596FF).
Z wyrazami szacunku
Stefan Hambura
Rechtsanwalt
zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka