Prezes Rady Ministrów RP
Donald Tusk
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
Polen
2924/10
wysłano faksem i listem Berlin, 7.02.2012 r.
Katastrofa w ruchu powietrznym w dniu 10.04.2010 w pobliżu
lotniska wojskowego w Smoleńsku na terytorium Federacji Rosyjskiej
jako pełnomocnik rodzin Anny Walentynowicz i Stefana Melaka złożyłem w dniu 8.01.2012 r. wniosek na ręce Pana Premiera z prośbą o udzielenie informacji,
czy Polska dysponuje możliwościami monitorowania lotów samolotów analogicznie do systemu używanego przez stronę internetową flightradar24.com (źródło:http://www.flightradar24.com/)? Jeżeli tak, to czy monitorowano w dniu 10.04.2010 roku lot samolotu rządowego Tu-154M, nr boczny 101, który rozbił się w katastrofie pod Smoleńskiem, a jeżeli nie monitorowano, to dlaczego tego nie zrobiono?
W odpowiedzi na powyższy wniosek otrzymałem pismo Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Pana Czesława Mroczka z dnia 31.01.2012 r.
Cytuję:
„Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pismo uprzejmie informuję, że Siły Powietrzne nie dysponują analogicznym systemem monitorowania lotu statków powietrznych, opartym o system ADS – B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast), dostępnym na stronie internetowejwww.Flightradar24.com.
Jednocześnie informuję, że samolot Tu-154M o numerze bocznym 101, w dniu 10 kwietnia 2010 roku wykonywał lot w kontrolowanej przestrzeni powietrznej, za którą na terenie Polski odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.
Za monitorowanie przestrzeni powietrznej odpowiadają rejony informacji powietrznej FIR (Flight Information Region), które przekazują między sobą kontrolę nad statkiem powietrznym w momencie przekroczenia rejonu odpowiedzialności.
Z poważaniem
podpis
Czesław Mroczek”
Koniec cytatu.
Szanowny Panie Premierze,
niniejszym ponawiam mój wniosek z 8.01.2012 r. i doprecyzowuję znaczenie słowa Polska. Zatem składam wniosek na ręce Pana Premiera z prośbą o udzielenie informacji,
czy Polska, tzn. czy którakolwiek z podległych Rządowi służb dysponuje możliwościami monitorowania lotów samolotów analogicznie do systemu używanego przez stronę internetową flightradar24.com (źródło:http://www.flightradar24.com/)? Jeżeli tak, to czy monitorowano w dniu 10.04.2010 roku lot samolotu rządowego Tu-154M, nr boczny 101, który rozbił się w katastrofie pod Smoleńskiem, a jeżeli nie monitorowano, to dlaczego tego nie zrobiono?
Oczekuję od Pana Premiera jako urzędnika państwowego rzetelnego i kompleksowego podejścia do mojego wniosku. Wynika to między innymi z prawa do dobrej administracji.
Z wyrazami szacunku
Stefan Hambura
Rechtsanwalt
zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka