Realizacja gier opartych na własnym IP, przy jednoczesnym wykorzystaniu wypracowanej technologii, regularna publikacja nowych projektów oraz dalszy rozwój angażujących AI do produkcji gier - to kluczowe filary nowej strategii rozwoju Ice Code Games na lata 2025-2027. Jej celem jest maksymalizacja efektywności kosztowej spółki, procesów produkcyjnych oraz jak najwyższa unikalność produkowanych tytułów. Szczególne znaczenie ma ogłoszona 6 lutego br. współpraca z AImmersive, specjalistami od interaktywnej narracji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Po udanej premierze Rogue Waters - Ice Code Games idzie za ciosem i ogłasza nową strategię rozwoju, koncentrując się na budowaniu silnego portfolio gier opartych na własnym IP, wykorzystując technologie wytworzone podczas produkcji Hard West 2 i Rogue Waters. Dodatkowo spółka chce elastyczniej reagować na zmiany na rynku gier. Jednym z filarów zwiększonej efektywności działania, jest wykorzystanie narzędzi tworzonych przez partnera - firmę AImmersive.
Ice Code Games od dawna rozwija własne narzędzia oparte o uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję m.in. autorski system SUPREMUS, który za pomocą zaawansowanych playtestów wspiera szybkie uzyskiwanie realistycznych danych dotyczących jakości rozgrywki. Licencjonowane od Aimmersive narzędzie BrainWave, a w przyszłości także jego kolejne iteracje, pozwolą znacząco zwiększyć szybkość i efektywność tworzenia immersyjnych i innowacyjnych gier. Spółka jako pierwsze studio na świecie wdroży generowanie treści w czasie rzeczywistym, wykorzystując sztuczną inteligencję do analizowania i reagowania na zachowania graczy w grach strategicznych i RPG.
- Ice Code Games od lat inwestuje w projekty badawczo-rozwojowe z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Narzędzia takie jak DEMIURG i powstający obecnie SUPREMUS, to przykłady etycznego, popartego konkretnymi potrzebami wykorzystania AI do asystowania twórcom i zwielokrotniania efektywności ich pracy. Integracja narzędzi pozyskanych od naszego partnera AImmersive przyniesie szereg korzyści nie tylko po stronie developerów, ale z czasem również wymierną, innowacyjną poprawę interaktywności doznań graczy - mówi Mateusz Pilski, prezes zarządu Ice Code Games.
Kolejną nowością w strategii spółki, która ma umożliwić szybsze reagowanie na zmiany na rynku gier, w tym na rynku wydawniczym, jest docelowe uniezależnienie się od współpracy z wydawcami. Ma to doprowadzić do regularnego wydawania nowych projektów, także w formule early-access.
- Po bardzo pozytywnym przyjęciu przez graczy gry Hard West 2 oraz jeszcze lepszych ocenach w przypadku Rogue Waters, której jesteśmy właścicielem, osiągnęliśmy wysoką pozycję w określonej niszy gier, zbudowaliśmy solidne podstawy do dalszego rozwoju, a nasza rozpoznawalność oraz zaufanie wśród graczy znacząco wzrosły. To wszystko pozwala nam śmielej patrzeć w przyszłość i myśleć o większej samodzielności - nie tylko przy produkcji, ale także przy wydawaniu naszych gier - dodaje Mateusz Pilski.
Budowa własnych kompetencji związanych z wydawaniem gier nie wyklucza współpracy z zewnętrznym wydawcą. Spółka nadal będzie prowadzić rozmowy i negocjacje z potencjalnymi publisherami i każdorazowo analizować otrzymaną od nich ofertę współpracy.
Pierwszym tytułem, który będzie realizowany w ramach nowej strategii, jest gra o roboczym tytule Nightmare Frontier, której premiera w formule wczesnego dostępu planowana jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2025 r. Gra osadzona w mrocznych realiach końca XIX wieku połączy elementy strzelaniny z dynamiczną walką wręcz, wyróżniając się innowacyjną mechaniką „wymiaru koszmaru”, która będzie stopniowo zmieniała świat gry.
- Dzięki wykorzystaniu istniejących zasobów i technologii produkcja tej gry będzie kosztować zaledwie 1,5 mln zł, co jest znacznym obniżeniem kosztów w porównaniu do naszych poprzednich tytułów. Gra połączy mroczny klimat z emocjonującą akcją, oferując graczom niezapomniane doświadczenia - zapowiada Mateusz Pilski.
Aktualnie, oprócz tytułu Nightmare Frontier, spółka posiada koncepty 3-4 nowych gier, a w przypadku dwóch z nich, dysponuje wczesnymi prototypami.
Nowa strategia zakłada finansowanie działalności Ice Code Games ze środków własnych wypracowanych z komercjalizacji wcześniej wydanych gier, finansowanie długiem oraz ze środków pozyskanych w ramach emisji akcji.
Spółka nadal wspiera również rozwój taktycznej gry Rogue Waters. Tytuł, który 30 września 2024 r. zadebiutował na platformach Steam oraz Epic Games Store, notuje świetne recenzje w serwisach gamingowych. Na mocy podpisanego aneksu, wydawca gry - Tripwire Interactive - zobowiązał się do realizacji przyjętego harmonogramu post-premierowych aktualizacji dotyczących rozwoju tytułu. 4 lutego br. miała miejsce premiera wersji na konsole Sony PlayStation 5 oraz Xbox Series S/X, a na komputery PC gra pojawiła się w Microsoft Store na wszystkich współczesnych wersjach systemu Windows. Certyfikacja wersji na konsolę Nintendo Switch jest już niemal zakończona.
- Aneks przewiduje harmonogram kluczowych kamieni milowych, takich jak poprawki, aktualizacje i zwiększenie kontentu w horyzoncie czasowym do lutego 2025 r. i jednoczesne rozwinięcie gry na platformach PC, Xbox, PlayStation i Nintendo. Ponadto Ice Code Games otrzyma dodatkowe wynagrodzenie na realizację tych prac w formie zaliczek na poczet przyszłych przychodów - dodaje Paweł Wilk, wiceprezes zarządu Ice Code Games.
Koszty produkcji i marketingu Rogue Waters w całości ponosi amerykański wydawca. Cena pojedynczego egzemplarza gry wynosi 29,99 USD.
Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka