Należąca do GAMIVO S.A platforma wzbogaciła się o nową kategorię produktów. W serwisie GAMIVO.com pojawiły się eSIMy, czyli cyfrowe karty SIM, które pozwalają łączyć się z sieciami komórkowymi bez konieczności wymiany fizycznej karty. To bardzo wygodne rozwiązanie podczas podróży zagranicznych, gdyż zapewnia stały dostęp do internetu bez ryzyka wysokiego rachunku. Rozszerzenie kategorii produktowej to kolejny krok w docieraniu do nowych grup odbiorców. Strategia GAMIVO zakłada rozwój platformy o kolejne obszary, co w efekcie ma generować szerokie pozycjonowanie marki w wielu kategoriach.
Pierwszą firmą, której oferta pojawia się w nowej kategorii produktów na GAMIVO.com jest Holafly. Ta hiszpańska marka specjalizuje się w sprzedaży międzynarodowych kart eSIM zapewniających nieograniczony dostęp do internetu podczas zagranicznych wojaży.
– eSIM to cyfrowa karta SIM, która pozwala łączyć się z sieciami komórkowymi bez konieczności wymiany fizycznej karty SIM. Zamiast polegać na publicznym Wi-Fi, możesz aktywować międzynarodowy plan za pomocą eSIM i korzystać z niego podczas podróży. Dzięki temu można korzystać z niezbędnych aplikacji podróżniczych, sprawdzać kursy walut, korzystać z GPS i pozostawać w kontakcie z rodziną oraz przyjaciółmi. eSIM to także doskonałe rozwiązanie nie tylko dla turystów, ale również dla pracowników zdalnych, którzy chcą pracować z zagranicy – wyjaśnia Alex Bryszkowski, zajmujący się partnerstwami biznesowymi w Holafly.
Już teraz na GAMIVO czekają eSIMy do wykorzystania podczas podróży do kilkudziesięciu popularnych krajów. Lista ta będzie stopniowo rosła.
Technologia eSIM, po raz pierwszy wprowadzona w 2017 roku, stopniowo zyskuje na popularności i powoli przejmuje rynek. Karty SIM mogą więc niebawem stać się reliktem przeszłości, podobnie jak komputery z napędami optycznymi. Według szacunków w 2024 roku na całym świecie odnotowano prawie 600 milionów połączeń smartfonów wyposażonych w eSIM, co stanowi ponad trzykrotny wzrost w porównaniu z liczbą zgłoszoną w 2022 roku. Globalne przyjęcie technologii eSIM było napędzane rosnącą dostępnością smartfonów obsługujących eSIM, a także zwiększoną liczbą operatorów sieci mobilnych, którzy wdrażają tę technologię w swoich sieciach. Z kolei badanie Juniper Research prognozuje dynamiczny wzrost liczby użytkowników eSIM, z 40 milionów w 2024 roku do ponad 215 milionów w 2028 roku.
– W wielu krajach choćby chwila korzystania z internetu za pośrednictwem lokalnej sieci oznacza wysoki rachunek. eSIMy dedykowane podróżnym są atrakcyjną alternatywą dla usług roamingowych, gdyż pozwalają uniknąć takich przykrych niespodzianek. Nie bez znaczenia jest też wygoda, bezpieczeństwo i kwestia wdrożeń technologii eSIM przez gigantów pokroju Apple czy Google – zapewnia Agata Karaśkiewicz, New Business Development Manager w GAMIVO.
GAMIVO zakłada, że strategia wdrażania nowych obszarów produktowych na platformie pozwoli zbudować jeszcze szersze grono odbiorców i klientów. W III kwartale br. z opracowanej przez spółkę platformy korzystało blisko 5,8 mln użytkowników.
– GAMIVO powstało jako platforma dla graczy i produkty dla nich wciąż stanowią znaczną część asortymentu. Sukcesywnie realizujemy jednak strategię trafiania do kolejnych grup klientów, gdyż nowoczesne, dostarczane cyfrowo produkty znajdziemy nie tylko w świecie gamingu. Dowodzą tego choćby obecne już na GAMIVO subskrypcje popularnych platform streamingowych czy karty podarunkowe umożliwiające zakupy w znanych sklepach. Karty eSIM to technologia, która zdobywa coraz większą popularność, więc jej pojawienie się na platformie było dla nas naturalnym wyborem – podsumowuje Agata Karaśkiewicz.
Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Technologie