SIGNIUS S.A., dostawca zaawansowanych rozwiązań do zdalnego podpisywania dokumentów, nawiązał współpracę z Superpolisą Ubezpieczenia. Dzięki wdrożeniu platformy SIGNIUS Professional jedna z największych multiagencji w Polsce zyskuje pełne wsparcie w zakresie zdalnego podpisywania umów i obiegu dokumentów cyfrowych. Umożliwi to agentom i pośrednikom szybkie i bezpieczne zawieranie umów o współpracy, aneksów oraz umów handlowych z dostawcami i kontrahentami. Wdrożenie podpisów elektronicznych ułatwi tym samym Grupie Superpolisa pozyskiwanie nowych partnerów do współpracy.
SIGNIUS S.A. dynamicznie rozwija portfolio klientów firmowych, umacniając swoją pozycję jako dostawca rozwiązań do podpisów elektronicznych w kluczowych sektorach gospodarki. Jednym z wiodących obszarów, w których e-podpisy cieszą się szczególnym zainteresowaniem, jest branża ubezpieczeniowa. Jeszcze w tym roku spółka poinformowała o nawiązaniu współpracy z największym niemieckim podmiotem oferującym ubezpieczenia zdrowotne – AOK, w zakresie dostarczania rozwiązań do elektronicznego pieczętowania dokumentów. Tym razem z usług SIGNIUS skorzystała jedna z trzech największych multiagencji w Polsce.
– Podpisy elektroniczne stają się standardem w branży ubezpieczeniowej, gdzie codziennie wymienia się ogromne ilości dokumentów wymagających podpisu. Dzięki platformie SIGNIUS agenci ubezpieczeniowi Grupy Superpolisa zyskują narzędzie, które pozwala na bezpieczne, szybkie i ekologiczne zarządzanie dokumentacją. To rozwiązanie odpowiada na potrzeby tak dynamicznego sektora, jakim jest branża ubezpieczeniowa, w której liczy się efektywność, elastyczność i sprawna obsługa formalności – mówi Jack Piekarski, wiceprezes SIGNIUS S.A.
- Grupa Superpolisa współpracuje z ponad 4000 agentów, a w swojej Grupie zrzesza 11 spółek. W procesie podpisywania umów z pośrednikami i agentami ubezpieczeniowymi niezwykle istotny jest sprawny obieg rozbudowanych dokumentów, wymagających częstych aktualizacji. Wykorzystanie platformy SIGNIUS Professional pozwala na pełną digitalizację tego procesu, umożliwiając sprawniejsze zawieranie umów. Dodatkowo minimalizuje potrzebę drukowania i archiwizacji papierowych wersji dokumentów, co oznacza znaczne oszczędności czasu i kosztów, a także redukcję zużycia papieru – podkreśla Maciej Przybyszewski, Członek Zarządu Superpolisa Ubezpieczenia.
Grupa Superpolisa od lat inwestuje w nowoczesne technologie, umacniając swoją pozycję lidera w cyfryzacji usług. Wdrożenie platformy SIGNIUS Professional to kolejny krok Grupy Superpolisa w kierunku cyfryzacji procesów biznesowych, umożliwiający zdalne, szybkie i bezpieczne podpisywanie umów z agentami, pośrednikami oraz kontrahentami.
Z ostatniego badania przeprowadzonego przez Krajową Izbę Rozliczeniową oraz Związek Banków Polskich wynika, że kwalifikowany podpis elektroniczny jest coraz częściej wykorzystywany przez Polaków w życiu codziennym. Aż 65 proc. respondentów deklarujących korzystanie z e-podpisu stosuje go głównie do celów prywatnych. Co istotne, 36 proc. badanych wskazało, że podpis elektroniczny jest szczególnie przydatny przy zawieraniu umów na usługi ubezpieczeniowe. Wyniki te podkreślają rosnącą popularność e-podpisów w sektorze ubezpieczeń oraz potrzebę ich wdrażania przez firmy działające w tej branży, które chcą zwiększać wygodę i bezpieczeństwo formalności dla swoich klientów.
Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Technologie