HaloBiznes HaloBiznes
71
BLOG

Popularna platforma z grami wprowadza nową kategorię

HaloBiznes HaloBiznes Technologie Obserwuj notkę 0
GAMIVO SA, notowana na NewConnect spółka technologiczna rozszerzyła zakres platformy i wprowadziła do oferty nową kategorię produktów skierowaną do osób grających w produkcje mobilne. Są to doładowania bezpośrednie (Direct Top-Up), które pozwalają klientom zasilić ich konta w najpopularniejszych tytułach. To kolejny etap dywersyfikacji portfolio produktowego. Gry mobilne są istotnym segmentem rynkowym, którego wartość w 2024 roku według najnowszego raportu Newzoo wyniesie prawie 93 mld USD, co stanowi aż 49 proc. całej branży i oznacza wzrost o 3 proc. rok do roku.

W III kwartale br. opracowana przez spółkę platforma obsługiwała niemal 5,8 mln zarejestrowanych użytkowników i 1475 dostawców. Spółka konsekwentnie pozyskuje nowe grupy odbiorców i rozwija platformę pod kątem poszerzania oferty.

– Rynek gier mobilnych jest potężnym i ważnym sektorem, więc od dawna prowadziliśmy analizy mające na celu znalezienie sposobu na otwarcie się na fanów tego rodzaju rozrywki. Płatności w grach mobilnych stały się już standardem i naturalnym kierunkiem monetyzacji tytułów, więc zdecydowaliśmy się pójść w tym kierunku. Dzięki temu na platformie GAMIVO można kupić doładowania do swojego konta w najpopularniejszych grach mobilnych: Genshin Impact, PUBG Mobile, Mobile Legends: Bang Bang i wielu innych – wyjaśnia Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO SA.

Gry mobilne to połowa rynku

Jak istotne są dziś gry na urządzenia mobilne? Według opublikowanego w sierpniu raportu Newzoo wartość tej gałęzi cyfrowej rozrywki w 2024 roku wyniesie prawie 93 mld USD, co stanowi aż 49 proc. całej branży. Pozytywny jest także trend, ponieważ ze wspomnianego opracowania wynika, że wartość segmentu gier mobilnych wzrośnie o 3 proc. rok do roku. GAMIVO podjęło więc działania, aby wykroić kawałek bardzo kalorycznego tortu.

– Chociaż same gry mobilne w dużej części są darmowe, to gracze bardzo często wydają pieniądze na zawartość dodatkową czy funkcje ułatwiające i przyspieszające zabawę. Wprowadzona kategoria skierowana jest właśnie do nich, gdyż daje graczom szansę na kupno wspomnianych przedmiotów w wiele taniej - tłumaczy Mateusz Śmieżewski.

Zaprezentowana we wrześniu kategoria produktów będzie sukcesywnie poszerzana o nowe tytuły. – Dołożyliśmy wszelkich starań, aby opracować rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo transakcji na najwyższym poziomie, a także wygodę zarówno po stronie klientów, jak i dostawców. Teraz przyszedł czas na rozwój od strony produktowej, żeby zapewnić fanom gier mobilnych jak najatrakcyjniejszy wybór. To dopiero początek drogi, ale widzimy potencjał, by w przyszłości gry mobilne stały się cennym źródłem przychodów spółki – ocenia prezes GAMIVO.

Otwarcie się na gry mobilne to następny krok do dywersyfikacji platformy i zwiększenia kręgu użytkowników. Dodatkowo opracowane funkcjonalności mogą ułatwić dodawanie kolejnych kategorii produktów oraz dołączenie nowych operatorów platformy licencjonujących opracowaną przez spółkę technologię.


HaloBiznes
O mnie HaloBiznes

Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Technologie