Komentarze do notki: Etyka a prawo

« Wróć do notki

Zbyszek17 lutego 2012, 06:54
.
Podam przykład. Stosunki przedmałżeńskie są niemoralne - to występek przeciw przykazaniu: "nie cudzołóż".


Pan widzę jakąś nową religię zakłada na Salonie24. No cóż... zawszeć to jakieś zajęcie.

Cudzołóstwo było i pozostaje obłożone sankcją prawną, choć warunkową ale jednak.

Prosze dalej "tworzyć".
skalpel17 lutego 2012, 08:02
@Zbyszek"Cudzołóstwo było i pozostaje obłożone sankcją prawną, choć warunkową ale jednak."

A sankcją to jest...?
jerraz2117 lutego 2012, 12:47
Doprawdy?Podam przykład. Stosunki przedmałżeńskie są niemoralne - to występek przeciw przykazaniu: "nie cudzołóż".
-------------------------------

To przykazanie dotyczy tylko i wylacznie "stosunkow malzenskich".
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
GPS18 lutego 2012, 21:18
@Zbyszek> Cudzołóstwo było i pozostaje obłożone sankcją prawną, choć
> warunkową ale jednak.

Nie. Cudzołóstwo jest w Polsce legalne.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
GPS18 lutego 2012, 21:21
@jerraz21> To przykazanie dotyczy tylko i wylacznie "stosunkow malzenskich".

Nie. Stosunek seksualny panny z kawalerem jest wystąpieniem przeciw temu przykazaniu.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
jerraz2119 lutego 2012, 09:41
@GPS.65> To przykazanie dotyczy tylko i wylacznie "stosunkow malzenskich".

Nie. Stosunek seksualny panny z kawalerem jest wystąpieniem przeciw temu przykazaniu.
-----------------------------------------

To Panska swobodna i mocno naginana do swei "ideologii" interpretacja.
Moja jest inna -bardziej logiczna.
Nie cudzoloz!
To nie dziel cudzego loza skoro masz swoje- malzenskie.
Innymi slowy nie zdradzaj wspolmalzonka.

Panna z kawalerem nie cudzoloza bo nie maja innego loza-to bardzo proste do pojecia-nikogo nie zdradzaja.
W sensie zwiazku formalnego.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
GPS19 lutego 2012, 13:09
@jerraz21> To Panska swobodna i mocno naginana do swei "ideologii"
> interpretacja.

Są różne interpretacje. I dlatego mamy Kościół by wykładnia moralności była jednolita. A zgodnie z tą wykładnią stosunek płcowy panny z kawalerem jest występkiem przeciw przykazaniu "nie cudzołóż". Wszelkie stosunki płciowe poza sakramentalnym małżeństwem są grzechem - są grzechem nawet po ślubie cywilnym, gdy nie było koscielnego.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
jerraz2119 lutego 2012, 14:31
@GPS.65> To Panska swobodna i mocno naginana do swei "ideologii"
> interpretacja.

Są różne interpretacje. I dlatego mamy Kościół by wykładnia moralności była jednolita. A zgodnie z tą wykładnią stosunek płcowy panny z kawalerem jest występkiem przeciw przykazaniu "nie cudzołóż". Wszelkie stosunki płciowe poza sakramentalnym małżeństwem są grzechem - są grzechem nawet po ślubie cywilnym, gdy nie było koscielnego.
-------------------------------------------------------

Amen
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
GPS19 lutego 2012, 14:48
@jerraz21Cudzołóstwo nie tylko jest legalne, ale jest też rejestrowane i chronione przez państwo - poprzez śluby cywilne. Legalna też jest prostytucja. Tak jest, bo w naszej cywilizacji prawo to nie jest kodyfikacja etyki. Bo u nas etyka jest metaprawem - o tym jest moja notka.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
jerraz2120 lutego 2012, 15:52
@GPS.65Legalna też jest prostytucja.
---------------------------

A Jezus nielegalnie zadawal sie z prostytutka?

Nie czekam na odpowiedz.
Spodziewam sie kamienia-nr2 z Panskiej strony.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.