GPS GPS
174
BLOG

Boty na X

GPS GPS Społeczeństwo Obserwuj notkę 3
Kon­ta bo­tów, któ­re pre­zen­tu­ją się ja­ko atrak­cyj­ne ko­bie­ty, ma­ją­ce nie­pro­por­cjo­nal­nie du­żo ob­ser­wo­wa­ny­ch przy bar­dzo nie­wiel­kiej licz­bie ob­ser­wu­ją­cy­ch i nie­ma­ją­ce wła­sny­ch wpi­sów mo­gą mieć wie­le ce­lów. Sprawdź­cie, czy ma­cie ta­kie w ob­ser­wu­ją­cy­ch. Za­le­cam za­blo­ko­wać je.

  To ich nie­któ­re za­da­nia:

  1. Phi­shing i oszu­stwa: Bo­ty te czę­sto pró­bu­ją na­wią­zać kon­takt z użyt­kow­ni­ka­mi, aby wy­łu­dzić in­for­ma­cje oso­bi­ste lub fi­nan­so­we. Mo­że to być na przy­kład za po­mo­cą lin­ków pro­wa­dzą­cy­ch do zło­śli­wy­ch stron in­ter­ne­to­wy­ch, któ­re krad­ną da­ne lo­go­wa­nia lub in­sta­lu­ją mal­wa­re.
  2. Re­kla­ma i pro­mo­cja: Nie­któ­re z ty­ch kont mo­gą pro­mo­wać kon­kret­ne pro­duk­ty, usłu­gi czy stro­ny in­ter­ne­to­we. Przez wy­sy­ła­nie wia­do­mo­ści lub ko­men­to­wa­nie po­stów sta­ra­ją się prze­kie­ro­wać ru­ch na okre­ślo­ne stro­ny lub zwięk­szyć ich po­pu­lar­no­ść.
  3. Wpły­wa­nie na per­cep­cję i opi­nie: Kon­ta mo­gą być wy­ko­rzy­sty­wa­ne do ma­ni­pu­lo­wa­nia opi­nia­mi na por­ta­la­ch spo­łecz­no­ścio­wy­ch, na przy­kład po­przez fał­szo­wa­nie po­pu­lar­no­ści pew­ny­ch po­stów czy te­ma­tów.
  4. Zbie­ra­nie da­ny­ch: Bo­ty mo­gą zbie­rać in­for­ma­cje o użyt­kow­ni­ka­ch, na któ­re na­tra­fia­ją, ta­kie jak ich za­cho­wa­nia, za­in­te­re­so­wa­nia czy sie­ci kon­tak­tów, co póź­niej mo­że być wy­ko­rzy­sta­ne w róż­ny­ch ce­la­ch mar­ke­tin­go­wy­ch czy ana­li­tycz­ny­ch.
  5. Sprze­daż kont: W nie­któ­ry­ch przy­pad­ka­ch bo­ty są two­rzo­ne ma­so­wo, a na­stęp­nie sprze­da­wa­ne ja­ko „go­to­we kon­ta” z du­żą licz­bą ob­ser­wu­ją­cy­ch, co mo­że być atrak­cyj­ne dla osób chcą­cy­ch szyb­ko zy­skać du­żą wi­docz­no­ść w me­dia­ch spo­łecz­no­ścio­wy­ch. Kon­ta te są pro­ble­mem, po­nie­waż mo­gą wpro­wa­dzać dez­in­for­ma­cję, na­ru­szać pry­wat­no­ść użyt­kow­ni­ków i za­gra­żać bez­pie­czeń­stwu on­li­ne. Kon­tro­lo­wa­nie ta­ki­ch bo­tów je­st trud­nym wy­zwa­niem, bo ich twór­cy cią­gle udo­sko­na­la­ją swo­je me­to­dy, aby uni­kać wy­kry­cia. Bo­ty, któ­re są ła­two za­uwa­żal­ne ja­ko fał­szy­we kon­ta, mo­gą dzia­łać w ta­ki spo­sób z kil­ku po­wo­dów:
  6. Wy­daj­no­ść vs. Sub­tel­no­ść: Two­rze­nie bar­dziej wy­ra­fi­no­wa­ny­ch bo­tów, któ­re wy­glą­da­ją i za­cho­wu­ją się jak praw­dzi­wi lu­dzie, wy­ma­ga znacz­nie wię­cej za­so­bów i tech­no­lo­gii. W przy­pad­ku pro­sty­ch bo­tów cel mo­że być osią­gnię­ty przez ilo­ść, nie ja­ko­ść. Na­wet je­śli tyl­ko ma­ły pro­cent użyt­kow­ni­ków wej­dzie w in­te­rak­cję z bo­tem, to przy du­żej licz­bie bo­tów efekt mo­że być za­do­wa­la­ją­cy dla oso­by lub or­ga­ni­za­cji, któ­ra je two­rzy.
  7. Kosz­ty i za­so­by: Two­rze­nie pro­sty­ch kont je­st tań­sze i mniej zło­żo­ne tech­nicz­nie. Bo­ty, któ­re ma­ją je­dy­nie pod­sta­wo­we ce­chy pro­fi­lu i dzia­ła­ją w pro­sty spo­sób, mo­gą być ma­so­wo pro­du­ko­wa­ne bez więk­szy­ch in­we­sty­cji w roz­wój i utrzy­ma­nie.
  8. Ogól­na sku­tecz­no­ść: Na­wet pro­ste i oczy­wi­ste bo­ty mo­gą być sku­tecz­ne w nie­któ­ry­ch za­da­nia­ch, ta­ki­ch jak roz­prze­strze­nia­nie lin­ków czy wy­ko­na­nie pro­sty­ch dzia­łań, któ­re mo­gą ma­ni­pu­lo­wać al­go­ryt­ma­mi me­diów spo­łecz­no­ścio­wy­ch, np. po­przez laj­ko­wa­nie po­stów czy udo­stęp­nia­nie tre­ści.
  9. Cel gru­py do­ce­lo­wej: Bo­ty mo­gą być skie­ro­wa­ne do mniej do­świad­czo­ny­ch użyt­kow­ni­ków, któ­rzy mo­gą nie być świa­do­mi za­gro­żeń zwią­za­ny­ch z in­te­rak­cją z ta­ki­mi kon­ta­mi. Młod­si użyt­kow­ni­cy lub oso­by mniej za­zna­jo­mio­ne z me­dia­mi spo­łecz­no­ścio­wy­mi mo­gą nie za­uwa­żyć, że ma­ją do czy­nie­nia z bo­tem.
  10. Szyb­ko­ść two­rze­nia i ela­stycz­no­ść: Pro­ste bo­ty moż­na szyb­ko mo­dy­fi­ko­wać lub za­stę­po­wać no­wy­mi, je­śli zo­sta­ną zi­den­ty­fi­ko­wa­ne i za­blo­ko­wa­ne przez sys­te­my bez­pie­czeń­stwa. To po­zwa­la na cią­głą obec­no­ść w sie­ci, na­wet po­mi­mo wy­sił­ków plat­form spo­łecz­no­ścio­wy­ch ma­ją­cy­ch na ce­lu ich eli­mi­na­cję.

Grzegorz GPS Świderski

__________________

Anarchokapitalizm a abolicjonizm <- poprzednia notka

na­stęp­na not­ka -> Polska powinna stać się azylem dla imigrantów!

__________________

Tagi: gps65, internet, media społecznościowe, boty

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj3 Obserwuj notkę
GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta AI. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję, łapówki przyjmuję: suppi.pl/gps65

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (3)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo