Europejski komunizm zagraża nam coraz bardziej. Gotują nas powoli jak żabę, ale już czuć, że się ciepło robi. Za kilka lat zacznie wrzeć. Macie jeszcze czas by się opamiętać i przestać głosować na tych komuchów z PiS, PO, Lewicy czy Trzeciej Drogi.
Kopiuję kolejne artykuły z gazetki tworzonej przez Bezpartyjnych Samorządowych, stowarzyszenie Stop Korkom i Mazowiecką Wspólnotę Samorządową. Tu jest dostępna cała gazetka:
Wszystkim lewackim pomysłom na miasto, temu nowemu komunizmowi, sprzeciwia się moja matka Grażyna Jadwiga Świderska, która jest kandydatką Nowej Nadziei w tegorocznych wyborach samorządowych do Rady Warszawy w okręgu numer 8 (Ursynów, Wilanów, Włochy) na liście ogólnopolskiego Komitetu Wyborców Konfederacji i Bezpartyjnych Samorządowców — lista numer 2. Tu kilka jej postulatów:
Grzegorz GPS Świderski
PS. Notki powiązane:
Tagi: gps65, wybory, samorząd, polityka
Zwężenie Grójeckiej: Radykalnie spada liczba zwolenników
Zwężenie Grójeckiej to jeden z bardziej kontrowersyjnych pomysłów ostatnich lat. Badania rok do roku pokazują spadek poparcia dla tego pomysłu. Jaka jest przyczyna tak radykalnej zmiany opinii naszych mieszkańców? Po pierwsze, do mieszkańców dotarła argumentacja, że dopóki nie zostaną zbudowane Aleje Jerozolimskie na odcinku Niemcewicza do placu Zawiszy, to ten pomysł jest szkodliwy i, delikatnie mówiąc, niemądry. Po drugie, za Grójecką odpowiada Zarząd Dróg Miejskich, czyli ta sama instytucja, która odpowiada za wprowadzenie w naszej dzielnicy Stefy Płatnego Parkowania, która nie tylko w ocenie mieszkańców, ale również radnych i zarządu dzielnicy, jest zorganizowana fatalnie.
Obserwujemy stanowczy odwrót od pomysłów drogowych, które określam jako „progresywne miasto”, lansowane przez aktywistów miejskich, którzy mają decydujący wpływ na ZDM i władze miasta. Inne fragmenty badań, przeprowadzonych tak na Ochocie, jak i w innych rejonach Warszawy, potwierdzają, że opinia publiczna, mimo wielu manipulacji, ma dość zwężania ulic, Stef Płatnego Parkowania, kontra ruchu i wielu innych „ulepszeń” dyskryminujących kierowców. Badania przeprowadziła na zlecenie Urzędu Dzielnicy Ochota pracownia ABR SESTA w dniach 27.10 – 7.11.2022 techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) wywiad kwestionariuszowy bezpośredni z użyciem tabletu. Próba: N=511 (tylko mieszkańcy Ochoty); w pięciu punktach na terenie dzielnicy.
Grzegorz Zadworny
Skuter zamiast słupka? Jesteśmy na TAK!
Na warszawskich ulicach słupki mnożą się jak króliki, szpecąc krajobraz oraz stwarzając poważne zagrożenie dla osób starszych i niepełnosprawnych. Osłupkowany chodnik utrudnia przejazd wózkiem inwalidzkim, może być też prawdziwą pułapką dla niewidomych. Argument za słupkowaniem obszarów w pobliżu skrzyżowań i przejść dla pieszych jest zawsze ten sam – uniemożliwić parkowanie samochodów w tych miejscach, gdzie postój jest zabroniony, gdyż zasłania widoczność.
W Londynie poradzono sobie z nieprawidłowo parkującymi autami, wyznaczając przed skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych miejsca postojowe dla motocykli, skuterów, hulajnóg i rowerów. To zarazem znakomity sposób na ograniczenie ruchu aut w centrum – każdy skuter, motorower czy motocykl to jeden samochód mniej na londyńskich drogach, to mniej korków. Czas, by zrozumiały to władze Warszawy, które już dwa lata temu miały udostępnić wszystkie buspasy dla jednośladów, co do dziś nie zostało zrealizowane – najpewniej po ataku ze strony miejskich aktywistów.
Karol Mórawski
Żeby nie było nic!!!
Władze miasta przygotowują Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Warszawy. To najważniejszy dokument decydujący o kierunkach rozwoju naszego miasta. Na podstawie tego dokumentu będą w przyszłości tworzone i zmieniane miejscowe plany zagospodarowania, a w konsekwencji wydawane pozwolenia na budowę, przebudowę i modernizację wszystkich obiektów i urządzeń publicznych znajdujących się w naszym mieście.
W projekcie tego dokumentu czytamy: „W studium zakłada się, że kształtowanie podaży miejsc parkingowych będzie realizowane poprzez właściwe określenie wskaźników parkingowych dla poszczególnych funkcji, jednocześnie należy dążyć do ograniczania ilości ogólnodostępnych miejsc postojowych w drogach publicznych na obszarze położonym wewnątrz obwodnicy śródmiejskiej. W rejonach, gdzie zbyt duża ich dostępność może spowodować przeciążenie układu drogowego, a jednocześnie zapewniona jest obsługa komunikacyjna za pomocą wysoko wydajnego transportu zbiorowego, należy dążyć do ograniczania liczby miejsc parkingowych w nowo realizowanych inwestycjach budowlanych.”
Tak więc w planach jest uzależnienie budowy miejsc parkingowych od atrakcyjności i dostępności komunikacji zbiorowej. To już nie jest szykanowanie samochodów, ale ich eliminacja w naszym mieście. Jeśli koło twojego miejsca zamieszkania jest przystanek autobusu, tramwaju czy metra — masz nie mieć samochodu. To nie jest żart — to jest fakt. Pora temu się przeciwstawić, bo będzie za późno.
Grzegorz Wysocki
Zastępca Burmistrza Dzielnicy Ochota,
Mazowiecka Wspólnota Samorządowa
Bloger, żeglarz, informatyk, trajkkarz, sarmatolibertarianin, futurysta AI. Myślę, polemizuję, argumentuję, politykuję, filozofuję, łapówki przyjmuję: suppi.pl/gps65
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka