GPS GPS
427
BLOG

Rozłam w Nowej Nadziei

GPS GPS Konfederacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Ja­nu­sz Kor­win-Mik­ke zo­stał usu­nię­ty z Ra­dy Li­de­rów Kon­fe­de­ra­cji i w związ­ku z tym za­kła­da no­wą po­za­par­la­men­tar­ną par­tię, do któ­rej ma za­miar przej­ść 40% dzia­ła­czy No­wej Na­dziei.

  Roz­łam w No­wej Na­dziei nie ma żad­ny­ch szans po­wo­dze­nia. Wszyst­kie po­przed­nie roz­ła­my, któ­ry­ch do­ko­ny­wał Ja­nu­sz Kor­win-Mik­ke by­ły ro­bio­ne w śro­do­wi­sku nie­ma­ją­cym wiel­kie­go zna­cze­nia po­li­tycz­ne­go. To się dzia­ło w UPR i KNP, któ­re nie mia­ły żad­ny­ch do­ta­cji ani po­słów, by­ły po­za par­la­men­tem.

___________________

Czy Konfederacja poniosła porażkę? <- poprzednia część serii

następna część serii -> Rzekomy centroskręt Konfederacji

___________________

  W ostat­nim roz­ła­mie, któ­ry do­ko­nał Ja­nu­sz Kor­win-Mik­ke, bę­dąc wy­rzu­co­nym z Kon­gre­su No­wej Pra­wi­cy i two­rząc par­tię KOR­WiN, roz­kład sił był dla nie­go ko­rzyst­ny. Sam był eu­ro­po­słem, wy­cią­gnął jed­ne­go i po­rzu­ci­li tyl­ko dwó­ch ma­ło zna­ny­ch eu­ro­po­słów. Po­słów żad­ny­ch jesz­cze nie by­ło. Do­ta­cje by­ły ma­łe. Miał więc szan­se i z ni­ch sko­rzy­stał. Po­tem wy­pły­nął po­li­tycz­nie i zo­stał po­słem tyl­ko i wy­łącz­nie dla­te­go, że stwo­rzył so­ju­sz z na­ro­dow­ca­mi i Brau­nem.

  Dziś, już ta­kiej si­ły nie ma. Kon­fe­de­ra­cja utwo­rzy­ła już klub par­la­men­tar­ny i wszy­scy człon­ko­wie No­wej Na­dziei w nim są. Mi­lio­no­we do­ta­cje zo­sta­ną przy Kon­fe­de­ra­cji i zo­sta­ną nie­for­mal­nie roz­dzie­lo­ne mię­dzy Ru­ch Na­ro­do­wy, No­wą Na­dzie­ję i Kon­fe­de­ra­cję Ko­ro­ny Pol­skiej. No­wa par­tia Kor­wi­na nie bę­dzie mieć żad­ny­ch po­słów i żad­ny­ch do­ta­cji.

  Kor­win, gdy ro­bił roz­ła­my, to za­czy­nał od te­go, że naj­pierw nie uda­ło się ze­brać pod­pi­sów, by za­re­je­stro­wać li­sty wy­bor­cze, a w ko­lej­ny­ch wy­bo­ra­ch nie uda­ło się prze­kro­czyć pro­gu wy­bor­cze­go. No­wa dro­ga no­wej par­tii Kor­wi­na, nie bę­dzie lep­sza, a wa­run­ki są wie­lo­kroć trud­niej­sze, bo ist­nie­je kil­ka par­tii o iden­tycz­nym pro­gra­mie ma­ją­cy­ch sil­niej­szą po­zy­cję.

  Roz­ła­mow­cy te­raz wa­lą ce­pem rze­ko­me­go cen­tro­skrę­tu No­wej Na­dziei oraz ce­pem Wi­ple­ra, któ­rym, stra­szą, że je­st strasz­nie wpły­wo­wy. Te ce­py są nie­sku­tecz­ne i głu­pie. Cen­tro­skręt nie je­st ide­owy, ale mar­ke­tin­go­wy, co je­st słusz­ne, mą­dre i wła­ści­we. Wpły­wy Prze­my­sła­wa Wi­ple­ra są jesz­cze lep­sze. Kon­fe­de­ra­cja idzie w do­brym kie­run­ku — pro­fe­sjo­na­li­zu­je się po­li­tycz­nie.

  Więc ape­lu­ję do wszyst­ki­ch roz­ła­mow­ców: nie rób­cie te­go, nie wy­chodź­cie z No­wej Na­dziei, nie twórz­cie żad­nej no­wej par­tii. Gdy to zro­bi­cie, to so­bie za­szko­dzi­cie. Wszyst­ki­ch was spo­tka los Do­bro­mi­ra So­śnie­rza — i tak wró­ci­cie do No­wej Na­dziei, ale już z du­żo gor­szą po­zy­cją po­li­tycz­ną. A na do­da­tek znisz­czy­cie le­gen­dę Kor­wi­na, któ­ry za­koń­czy swo­je ży­cie po­li­tycz­ne to­tal­ną po­raż­ką, za­mia­st sie­dzieć so­bie spo­koj­nie przy ko­min­ku i po­dzi­wiać jak je­go ucznio­wie wresz­cie za­czy­na­ją in­ny­ch roz­gry­wać, a nie są roz­gry­wa­ni.

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

PS. Dobrą miarą upadku Salonu24 jest to, że ten sam wpis na X ma już 42 tysiące odsłon i wywołuje wielokroć ciekawsze dyskusje: https://twitter.com/gps65/status/1722207827429859364. Zapraszam więc do śledzenia mnie na X, tam powoli przenoszę się z Salonu24.

___________________

X <- po­przed­nia not­ka

na­stęp­na not­ka -> Odwieczna walka chaosu z porządkiem

___________________

Ta­gi: gps65, rozłam, Konfederacja, Nowa Nadzieja, Korwin.

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj6 Obserwuj notkę
GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta AI. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję, łapówki przyjmuję: suppi.pl/gps65

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Polityka