GPS GPS
554
BLOG

Ranking wolnościowców

GPS GPS Polityka Obserwuj notkę 17
Li­ber­ta­ria­nie nie­daw­no prze­pro­wa­dzi­li so­cjo­lo­gicz­ne ba­da­nia na­uko­we, po­zwa­la­ją­ce po­li­czyć ilu w Pol­sce je­st li­be­ra­łów. Wy­szło, że je­st nas pra­wie 20%, z cze­go li­ber­ta­ria­nie to oko­ło 4%. Naj­waż­niej­szy wnio­sek z ty­ch ba­dań je­st ta­ki: „Prze­cięt­ny pol­ski li­be­rał bą­dź li­ber­ta­ria­nin ma od 18 do 39 lat, pra­cu­je w sek­to­rze pry­wat­nym, je­st le­piej wy­kształ­co­ny i le­piej za­ra­bia­ją­cy niż wy­no­si śred­nia”.

  Tu są te ba­da­nia: https://slib.pl/moj-jest-ten-kawalek-podlogi-liberalna-i-libertarianska-autoidentyfikacja-polakow/

  To nie wszyst­ko. Zo­stał też bar­dzo so­lid­nie me­to­do­lo­gicz­nie opra­co­wa­ny te­st po­zwa­la­ją­cy oce­nić par­la­men­ta­rzy­stów, par­tie i ko­ali­cje po­li­tycz­ne pod wzglę­dem sto­sun­ku do wol­no­ści. Wie­my więc już, ja­kie ma­my naj­bar­dziej wol­no­ścio­we ugru­po­wa­nia i ja­ki po­li­tyk je­st w ja­kim stop­niu wol­no­ściow­cem. Na prze­ciw­nej ska­li te­go te­stu są za­mor­dy­ści, lu­dzie po­pie­ra­ją­cy so­cja­li­zm, znie­wo­le­nie, eta­ty­zm i sta­to­la­trię. Ide­al­ny wol­no­ścio­wiec mó­gł zdo­być 100 punk­tów, a za­mor­dy­sta -100.

  Tu je­st stro­na z tym opra­co­wa­niem: http://indeks-wolnosci.pl/

  Naj­bar­dziej wol­no­ścio­wi po­sło­wie w obec­nym Sej­mie, któ­rzy zdo­by­li po­nad 50 punk­tów to:

  1. Kon­rad Ber­ko­wi­cz 84.95,
  2. Do­bro­mir So­śnie­rz 77.70,
  3. Ja­nu­sz Kor­win-Mik­ke 76.55,
  4. Ja­kub Ku­le­sza 76.06,
  5. Ar­tur Dziam­bor 75.74,
  6. Grze­go­rz Braun 67.79,
  7. Sta­ni­sław Tysz­ka 60.36

  Pię­ciu z ni­ch je­st na li­sta­ch Kon­fe­de­ra­cji, jeden nie startuje, jeden jest w Trzeciej Drodze. A to naj­bar­dziej wol­no­ścio­we par­tie:

  1. Wol­no­ściow­cy 76.51,
  2. No­wa Na­dzie­ja 74.78,
  3. Kon­fe­de­ra­cja Ko­ro­ny Pol­skiej 67.79.

  Par­tia „Wol­no­ściow­cy” nie star­tu­je w wy­bo­ra­ch, a dwie na­stęp­ne są czę­ścią Kon­fe­de­ra­cji, któ­ra je­st naj­wy­żej w ran­kin­gu z 40.82 punk­ta­mi.

  A co ma­my z dru­giej stro­ny? Sprawdź­my za­mor­dy­stów. Nie bę­dę ich wy­mie­niał, bo je­st ich du­żo. -100 punk­tów zdo­by­ło aż 14 po­słów Pra­wa i Spra­wie­dli­wo­ści, a więk­szo­ść z ni­ch ma -95. Naj­bar­dziej za­mor­dy­stycz­na par­tia to PiS. A to peł­ny ran­king ko­ali­cji:

  1. Kon­fe­de­ra­cja 40.82
  2. Pol­ska 2050 8.45
  3. Ko­ali­cja Oby­wa­tel­ska -10.50
  4. Ko­ali­cja Pol­ska -13.30
  5. Ko­ło Par­la­men­tar­ne Le­wi­cy De­mo­kra­tycz­nej -25.60
  6. Le­wi­ca -26.56
  7. Po­ro­zu­mie­nie -27.01
  8. Pol­skie Spra­wy -30.91
  9. Ku­kiz’15 -47.92
  10. Zjed­no­czo­na Pra­wi­ca -94.48

  Więc gdy­by pol­scy li­be­ra­ło­wie kie­ro­wa­li się ro­zu­mem, pro­gra­mem, twar­dy­mi da­ny­mi, to Kon­fe­de­ra­cja w wy­bo­ra­ch do­sta­ła­by co naj­mniej 20%. Nie­ste­ty za­kła­ma­nie me­diów i ogrom­ne kwo­ty idą­ce na czar­ny pi­jar po­wo­du­ją, że wie­lu da się na­brać i za­gło­su­je na so­cjal­de­mo­kra­tów, któ­rzy wol­no­ść nam jesz­cze bar­dziej ogra­ni­czą.

  Więc nie słu­chaj­cie dzien­ni­ka­rzy głów­ne­go nur­tu, nie wierz­cie do­mi­nu­ją­cym por­ta­lom i te­le­wi­zjom. Spraw­dzaj­cie ta­kie ran­kin­gi jak ten in­deks wol­no­ści. Chodź­cie na bez­po­śred­nie spo­tka­nia. Je­śli je­ste­ście li­be­ra­ła­mi, wol­no­ściow­ca­mi, ce­ni­cie so­bie swo­bo­dę dzia­ła­nia go­spo­dar­cze­go, ni­ski i pro­ste po­dat­ki, wol­ny ry­nek i ka­pi­ta­li­zm, to wy­bierz­cie re­pre­zen­tan­tów No­wej Na­dziei na li­sta­ch Kon­fe­de­ra­cji.

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

PS. Notki powiązane:

___________________

Chcą nas wszystkich pozabijać! <- po­przed­nia not­ka

na­stęp­na not­ka -> Wzorzec odpowiedzi na bzdurne pytania zadawane liderom Konfederacji

___________________

Ta­gi: gps65, Konfederacja, Wolność, Nowa Nadzieja, polityka.

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj17 Obserwuj notkę
GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta AI. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję, łapówki przyjmuję: suppi.pl/gps65

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (17)

Inne tematy w dziale Polityka