Jak w prosty sposób uporządkować firmowe rozliczenia? Kluczem jest odpowiedni system przechowywania faktur. Wygodną platformę do wystawiania, przechowywania i przesyłania dokumentów księgowych znajdziesz… w banku.
Na Polskim rynku działa około 3 mln firm, które rocznie generują ponad 1,5 mld faktur. W urzędach każdego dnia zużywa się prawie 43 tony papieru przy tworzeniu dokumentacji. Aby wyprodukować dość kartek, trzeba rocznie wyciąć prawie 130 tys. drzew.
Zgodnie z raportem grupy Idea Bank, aż 98 proc. Polskich firm przechowuje faktury w wersji papierowej mimo tego, że 30 proc. z nich wystawia faktury online, a co czwarty przedsiębiorca przekazuje dokumenty kontrahentom korzystając wyłącznie z internetu. Czy można to zmienić?
Chmura Faktur to przyszłość nowoczesnego faktoringu?
Chmura Faktur to internetowy system dla klientów Idea Banku, za pomocą którego można wystawić, przesyłać i przechowywać swoje dokumenty księgowe bez użycia papieru. Usługa jest całkowicie bezpłatna i zintegrowana z systemem bankowości internetowej Idea Cloud.
Chmura Faktur pozwala na wystawienie nielimitowanej liczby dokumentów sprzedażowych, elektroniczną wymianę faktur pomiędzy firmami, przechowywanie w chmurze faktur przychodowych i kosztowych, generowanie JPK_VAT oraz JPK_FA.
Wystawienie faktury jest łatwe i zajmuje zaledwie kilka sekund
Dużym ułatwieniem dla jej użytkowników jest to, że system sam rozpoznaje, czy kontrahent jest płatnikiem VAT. Później szybko i bezpiecznie można przesłać fakturę do klientów i partnerów biznesowych. Wszystko odbywa się online. Chmura Faktur monitoruje na bieżąco Twoje koszty i przychody na podstawie danych z faktur, a także rozliczenia z urzędem skarbowym. System umożliwia łatwy eksport wszystkich faktur do biura rachunkowego.
Jak korzystać z Chmury Faktur?
Klienci Idea Banku mają możliwość integracji bankowości z systemem księgowym oraz z platformą Chmury Faktur. Dzięki temu jedno logowanie wystarczy, by zyskać dostęp do konta bankowego oraz do darmowego panelu do fakturowania i podglądu dokumentów księgowych.
Aby korzystać z Chmury Faktur, można również zarejestrować się na stronie chmurafaktur.pl. Aktywacja konta odbywa się poprzez podanie adresu e-mail, nadanie hasła i potwierdzenie linkiem aktywacyjnym wysłanym pocztą elektroniczną. Wszystko zajmuje kilka minut.
Przy wystawianiu faktury wystarczy wpisać numer NIP odbiorcy dokumentu, aby większość jego danych zaciągnęła się automatycznie z systemów administracji publicznej. Jeżeli odbiorca faktury jest użytkownikiem platformy, dokument jest dla niego dostępny od razu po wstawieniu. Jeśli nie – otrzymuje e-mail, który umożliwia rejestrację w Chmurze Faktur lub pobranie dokumentów bez rejestracji.
Chmura Faktur dostępna jest również w aplikacji mobilnej.
Dzięki niej możesz wystawiać i przesyłać swoje dokumenty także w smartfonie.
Czy Chmura Faktur jest bezpieczna?
Chmura faktur zapewnia bezpieczeństwo, ponieważ nie tylko spełnia standardy informatyczne bankowego systemu transakcyjnego, ale także tworzy mechanizm, w którym dokumenty przekazywane są kontrahentom w formie bardzo długich linków, a nie załączników.
Jest również zintegrowana z systemami administracji publicznej (REGON, rejestr VAT),
co sprowadza sam proces wystawiania faktur do kilku kliknięć, znacznie zwiększając przy tym bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej. Jest to też forma obrotu dokumentacji rekomendowana przez NIK.
Technologie chmurowe są coraz bardziej powszechne i stanowią przyszłość nowoczesnego biznesu. Ułatwiają przepływ dokumentów między firmami oraz zwiększają ich transparentność. Chmura to rozwiązanie stworzone z myślą o wszystkich przedsiębiorcach, które pozwala w prosty sposób uporządkować firmowe rozliczenia oraz stać się bardziej eko.
Inne tematy w dziale Gospodarka