Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
36
BLOG

"Krzyż i Korona: Jak żyć pełnią życia w świecie pełnym pokus"

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 1
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego tak trudno jest uciec od pokus? Dlaczego ciągle coś nas kusi, byśmy odeszli od drogi, którą chcemy podążać? A może czujesz się przytłoczony ciężarem codziennych problemów i zastanawiasz się, czy warto w ogóle próbować być dobrym? W tym felietonie odkryjemy, jak słowa apostoła Pawła i samego Jezusa Chrystusa mogą nam pomóc odnaleźć prawdziwe szczęście i żyć pełnią życia.

 Apostoł Paweł w liście do Tytusa zachęca starsze kobiety, by były wzorem dla młodszych. Zwraca uwagę na ich zachowanie, które powinno być godne świętych (Tt 2, 3). To wezwanie dotyczy nas wszystkich, bez względu na wiek czy płeć. Powinniśmy dążyć do tego, by nasze życie było świadectwem wiary w Jezusa Chrystusa.

"Młodość bez granic: Odkryj prawdziwe szczęście"

 Jednocześnie Ewangelia Łukasza 9, 23 ukazuje nam, że droga do świętości nie jest łatwa. Jezus mówi: "Jeśli ktoś chce pójść za mną, niech się wyprze samego siebie, niech bierze swój krzyż każdego dnia i idzie za mną". Krzyż symbolizuje trudności, cierpienie i wyrzeczenia, które są nieodłączną częścią życia chrześcijańskiego. Jednak Jezus obiecuje nam, że jeśli będziemy go naśladować, otrzymamy życie w obfitości.

 W Ewangelii Jana 10, 10 czytamy piękne słowa Jezusa: "Ja przyszedłem, aby miały życie i aby miały je w obfitości". To obietnica życia wiecznego, ale także życia pełnego radości i pokoju już teraz. Jednak szatan, który jest "złodziejem", chce nas tego życia pozbawić. On kusi nas, byśmy grzeszyli, byśmy żyli według własnych pragnień, a nie według woli Bożej.

Jak możemy oprzeć się pokusom i żyć pełnią życia? Przede wszystkim musimy codziennie czytać Słowo Boże i modlić się. Biblia jest naszą mapą, która prowadzi nas przez życie. Modlitwa z kolei umacnia naszą więź z Bogiem i daje nam siłę do pokonywania trudności.

Modlitwa

Drogi Ojcze Niebieski, dziękuję Ci za Twoją miłość i dobroć. Dziękuję Ci, że zawsze jesteś przy mnie i że mnie prowadzisz. Pomóż mi, abym każdego dnia mógł/mogła iść za Tobą i nieść swój krzyż. Daj mi siłę, abym mógł/mogła oprzeć się pokusom szatana i żyć według Twojej woli. Chcę, aby moje życie było świadectwem Twojej miłości. Amen.

| #młodzież | #wiara | #chrześcijaństwo | #Biblia | #Jezus | #pokusy | #świętość | #życie | #radość | #pokój | #modlitwa | #SłowoBoże | #krzyż | #naśladowanieChrystusa | #pełniażycia | #dobranowina | #Ewangelia |  #apostołPaweł | #szatan |

Oprac. redaktor Gniadek

Przeczytaj również:


Zachęcam Cię do Partnerstwa w mojej misji szerzenia Ewangelii wśród tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Materiał jest dostępny bezpłatnie, ale Twoja hojna darowizna, sugerowana na kwotę 30 PLN pomoże w dotarciu do większej liczby osób, dostarczyć jeszcze lepsze materiały. Dziękuję za Twoją pomoc i błogosławieństwo! Odwiedź stronę: https://BuyCoffee.to/gandalf
Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Kultura