Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
36
BLOG

"Serce Człowieka a Słowo Boże"

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 9
Czy to, co widzimy na zewnątrz, naprawdę określa wartość człowieka? Biblia, od zarania dziejów, wskazuje na głębszą prawdę: prawdziwe piękno tkwi w sercu. Jednak w dzisiejszym świecie, gdzie wygląd często jest priorytetem, łatwo zapomnieć o tym, co naprawdę liczy się w oczach Boga.

Głębiej niż Wygląd: Szukając Boga w Sercu

 W Księdze Psalmów czytamy: "PANIE, pragnę twego zbawienia, a twoje prawo jest moją rozkoszą" (Ps 119, 174). To wyznanie wiary wyraża głębokie pragnienie serca człowieka, by być blisko Boga. Jednak jak możemy zbliżyć się do Stwórcy? Odpowiedź znajdujemy w Słowie Bożym, które jest "pochodnią dla moich nóg i światłością na mojej ścieżce" (Ps 119, 105).

 Historia Samuela, który namaszczał przyszłego króla Izraela, jest w tym kontekście niezwykle wymowna. Gdy Samuel spojrzał na syna Jessego, Dawida, był pod wrażeniem jego starszych braci, przystojnych i silnych. Jednak PAN powiedział do niego: "Nie patrz na jego urodę ani na jego wysoki wzrost, gdyż go odrzuciłem. PAN bowiem nie patrzy na to, na co patrzy człowiek, bo człowiek patrzy na to, co jest przed oczami, ale PAN patrzy na serce" (1 Sam 16, 7).*   

 To przesłanie jest niezwykle aktualne również dziś. W czasach, gdy media społecznościowe kreują idealny obraz człowieka, łatwo popaść w pułapkę porównywania się z innymi. Jednak prawdziwa wartość tkwi w tym, kim jesteśmy wewnątrz, a nie w tym, jak wyglądamy.

 Słowa Dziesięciorga Przykazań, które nakazują, by nie mieć innych bogów, przypominają nam, że Bóg pragnie naszego serca bez podziału. Kiedy oddajemy swoje życie Bogu i pozwalamy Jego Słowu kształtować nasze myśli i uczucia, doświadczamy prawdziwej wolności i spełnienia.

 Można by rozwinąć ten temat, odwołując się do innych fragmentów Pisma Świętego, takich jak:

  • Jeremiasz 17, 9-10: "Serce jest przewrotniejsze niż wszystko i niepojęte; któż je pozna? Ja, PAN, przenikam serca i badam nerki, aby każdemu według jego postępowania oddać, według owocu jego uczynków."
  • Mateusza 5, 8: "Błogosławieni czystego serca, albowiem oni Boga oglądają."
  • Łukasza 6, 45: "Człowiek dobry z dobrego skarbca swego serca wydobywa dobro; a człowiek zły złego skarbca swego wydobywa zło."

Zastanów się nad swoim życiem. Czy to, co jest dla Ciebie najważniejsze, znajduje potwierdzenie w Słowie Bożym? Czy Twoje serce jest zwrócone ku Bogu, czy też jesteś pochłonięty tym, co jest przemijające? Postaw sobie pytanie: jakie wartości są dla mnie naprawdę istotne?

Modlitwa:

Kochający Ojcze, dziękuję Ci za Twoje Słowo, które jest światłem na mojej drodze. Pomóż mi dostrzec piękno w moim sercu i w sercach innych ludzi. Chcę Cię kochać całym swoim sercem, duszą i mocą. W imię Jezusa, Amen.

| #Biblia | #serce | #Bóg | #wartości | #Samuel | #Dawid | #DziesięćPrzykazań | #wiara | #modlitwa | #duchowość | #rozwójosobisty |

Oprac. redaktor Gniadek

Przeczytaj również:

*Źródła { https://kwadranszpodkopem.com/byc-jak-celnik-czy-jak-faryzeusz/ }

Zachęcam Cię do wsparcia mojej misji szerzenia Ewangelii wśród tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Materiał jest dostępny bezpłatnie, ale Twoja hojna darowizna, sugerowana na kwotę 5 PLN pomoże w dotarciu do większej liczby osób, dostarczyć jeszcze lepsze materiały. Dziękuję za Twoją pomoc i wsparcie! Odwiedź stronę: https://BuyCoffee.to/gandalf
Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj9 Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (9)

Inne tematy w dziale Kultura