Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
30
BLOG

Światło i Ciemność – Nierówne Jarzmo Wiary

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Żyjemy w świecie, gdzie granice między dobrem a złem często się zacierają. Codziennie podejmujemy decyzje, które kształtują naszą duchową rzeczywistość. Apostoł Paweł w swoim 2. liście do Koryntian ostrzega nas przed niebezpieczeństwem łączenia się z niewierzącymi. Czy nasze relacje są zgodne z Bożą wolą?

Światło czy Ciemność? Wybór Ma Znaczenie

 Wersety biblijne 2. List do Koryntian 6, 14 i List Jakuba 4, 4 jasno wskazują na fundamentalną różnicę między wierzącymi a niewierzącymi. Światło Chrystusa i ciemność grzechu to dwie przeciwstawne siły, które nie mogą współistnieć w harmonii. Jak może sprawiedliwość iść w parze z niesprawiedliwością? Światło z ciemnością?

 Apostoł Jakub dodaje, że przyjaźń ze światem jest w rzeczywistości wrogością wobec Boga. Kiedy pragniemy być akceptowani przez świat, często musimy iść na kompromisy, które oddalają nas od Boga. To jak próba pogodzenia wody z ogniem – niemożliwe.

Co to oznacza dla nas dzisiaj?

 Oznacza to, że nasze relacje powinny być oparte na wspólnych wartościach, przede wszystkim na wierze w Jezusa Chrystusa. Nie oznacza to, że mamy izolować się od świata, ale że mamy być w nim solą i światłem. Mamy świadczyć o Chrystusie swoim życiem, a nie iść na łatwiznę i dostosowywać się do panujących trendów.

 Bóg, jako nasz Stwórca, obdarza nas wszystkimi potrzebnymi błogosławieństwami. Psalmista przypomina nam, że Bóg nawiedza ziemię i zrasza ją, wzbogaca ją obficie strumieniem Bożym pełnym wody (Ps 65, 9). Przygotowuje dla nas wszystko, czego potrzebujemy.

Zatem, zachęcam Cię do refleksji:

  • Jakie relacje w Twoim życiu wymagają korekty?
  • Czy Twoje priorytety są zgodne z Bożą wolą?
  • Czy świadczysz o Chrystusie swoim życiem?

Modlitwa:

Ojcze Niebieski, dziękuję Ci za Twoje światło, które rozprasza ciemności mojego życia. Pomóż mi żyć w zgodzie z Twoją wolą i świadczyć o Tobie w każdym miejscu, gdzie jestem. Daj mi siłę, by odrzucić wszelkie pokusy świata i trwać w wierności Tobie. Amen.

| #wiara | #chrześcijaństwo | #Biblia | #relacje | #światło | #ciemność | #Bóg | #JezusChrystus | #modlitwa | #życieduchowe | #wartości | #decyzje |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura