Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
55
BLOG

Pycha czy pokora? Wybór, który zmienia wszystko

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego jedni doświadczają większej Bożej łaski niż inni? Odpowiedź może leżeć głębiej, niż się wydaje. Słowa Jakuba i Psalmisty wskazują na kluczowy czynnik: naszą postawę wobec Boga i innych ludzi.

Pokora kluczem do Bożej łaski

 W liście Jakuba 4, 6 czytamy, że Bóg sprzeciwia się pysznym, a pokornym daje łaskę. To mocne stwierdzenie, które zaprasza nas do głębokiej refleksji nad naszym życiem. Pycha, to nie tylko arogancja czy wyniosłość, ale także przekonanie o własnej doskonałości, pogardzanie innymi oraz brak uznania Bożej obecności w naszym życiu. Z kolei pokora, to świadomość własnych ograniczeń, wdzięczność za otrzymane dary i gotowość służenia innym.

 Psalmista, z kolei, w głębokiej modlitwie, prosi Boga o poznanie swojej słabości i ograniczeń (Ps. 39, 4). Świadczy to o jego pokorze i pragnieniu zbliżenia się do Boga. Jego słowa są dla nas wezwaniem, abyśmy podobnie jak on, szukali w Bogu oparcia i nadziei (Ps. 39, 7).

Co to oznacza dla nas?

 Kiedy przyjmujemy postawę pokornej zależności od Boga, otwieramy się na Jego działanie w naszym życiu. Bóg, który jest źródłem wszelkiej łaski, obdarza nas hojnie swoimi darami. Jednak warunkiem otrzymania tych darów jest nasza gotowość do przyjęcia ich z pokorą.

 Zastanów się nad swoim życiem. Czy jesteś bardziej skłonny do pychy, czy do pokory? Jakie owoce przynosi w twoim życiu postawa pychy, a jakie pokory? Poproś Boga o pomoc w przezwyciężeniu pychy i o wzrost w pokorze.

Modlitwa:

Kochający Ojcze, dziękuję Ci za Twoją nieskończoną łaskę. Dziękuję, że zawsze jesteś przy mnie, nawet gdy ja oddalam się od Ciebie. Pomóż mi żyć w pokorze i zaufaniu do Ciebie. Niech moje życie będzie świadectwem Twojej miłości. Amen.

| #pokora | #pycha | #łaskaBoża | #Biblia | #Jakub | #Psalmista | #modlitwa | #rozwójduchowy | #życiechrześcijańskie |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura