Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
49
BLOG

Światłem w ciemnościach – jak świecić w dzisiejszym świecie?

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 1
Żyjemy w czasach, gdy mrok wydaje się obejmować coraz większe obszary naszego świata. Jednak my, jako wierzący, jesteśmy powołani do tego, by być światłem pośród ciemności. Jak możemy spełnić to powołanie w praktyce? Jakie wyzwania stoją przed nami i jak możemy je pokonać?

Bądź solą ziemi, światłem świata.

 W Ewangelii św. Mateusza czytamy: „Wy jesteście światłem świata. Nie może się ukryć miasto położone na górze” (Mt 5, 14). Jezus jasno mówi nam, że jako Jego naśladowcy mamy świecić swoim życiem. Nasza wiara, nasze czyny, nasze słowa – wszystko to powinno być świadectwem Bożej miłości i obecności w świecie.

 Jednocześnie Jezus modlił się do Ojca: „Nie proszę, abyś zabrał ich ze świata, ale abyś zachował ich od złego” (Jan 17, 15). Te słowa przypominają nam, że nasze życie będzie pełne wyzwań. Będziemy się spotykać z przeciwnościami, złem i cierpieniem. Jednak możemy być pewni, że Bóg jest z nami i nas ochrania.

 Pamiętajmy o historii Mojżesza, który został powołany przez Boga, aby wyprowadzić Izraelitów z niewoli egipskiej. Kiedy Mojżesz wątpił w swoje siły, Bóg zapewnił go: „Uczyń tak, aby uwierzyli, że ukazał ci się PAN, Bóg ich ojców, Bóg Abrahama, Bóg Izaaka i Bóg Jakuba” (Wj 4, 5). Bóg wyposaży nas we wszystko, czego potrzebujemy, aby wypełnić Jego wolę.

Jak możemy świecić swoim światłem w dzisiejszym świecie?

  • Świadczmy o miłości: Pokazujmy innym, że Bóg jest miłością. Dzielmy się swoją wiarą z innymi, bądźmy życzliwi i pomocni.
  • Modlimy się za świat: Prośmy Boga o to, aby Jego światło rozświetliło serca ludzi.
  • Działajmy: Angażujmy się w działalność charytatywną, wspierajmy potrzebujących.
  • Bądźmy solą ziemi: Niech nasze życie będzie solą, która dodaje smaku i chroni przed zepsuciem.
  • Nie bójmy się przeciwności: Pamiętajmy, że Bóg jest z nami zawsze i wszędzie.

Modlitwa:

 Panie Boże, dziękujemy Ci za to, że możemy być Twoimi dziećmi i nosić w sobie Twoje światło. Prosimy Cię, abyś pomógł nam świecić coraz jaśniej w tym świecie. Daj nam siłę i odwagę, abyśmy mogli wypełnić Twoją wolę. Amen.

| #światło | #ciemność | #wiara | #chrześcijaństwo | #Ewangelia | #Jezus | #Bóg | #modlitwa | #świadectwo | #miłość | #dobroć | #pomoc | #działalnośćcharytatywna | #inspiracja | #motywacja |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Kultura