Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
18
BLOG

Oświeceni przez Ducha - Światło w Ciemnościach

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy kiedykolwiek czułeś się zagubiony w mroku wątpliwości? Albo pragnąć miłości, która przekracza ludzkie zrozumienie? Słowa Jezusa Chrystusa, zapisane w Ewangelii, są jak latarnia morska w burzliwym oceanie życia. A Duch Święty, nasz niebiański Pocieszyciel, jest tym, który rozpala w nas światło wiary i nadziei.

Duch Święty - nasz Niebiański Nauczyciel

 W dzisiejszym zabieganym świecie łatwo jest popaść w przygnębienie i stracić z oczu to, co naprawdę ważne. Jednak Pismo Święte przypomina nam, że mamy w sobie nieoceniony dar – Ducha Świętego. On, jak obiecał Jezus, naucza nas wszystkiego i przypomina to, co już wiemy. To dzięki Niemu możemy zrozumieć głębokie prawdy zawarte w Biblii i odnaleźć w nich odpowiedzi na nurtujące nas pytania.

 Zwróćmy uwagę na słowa Jezusa z Ewangelii Mateusza 5, 45: „Abyście byli synami waszego Ojca, który jest w niebie. On bowiem sprawia, że jego słońce wschodzi nad złymi i nad dobrymi i deszcz zsyła na sprawiedliwych i niesprawiedliwych”. Bóg objawia swoją miłość do nas w sposób bezwarunkowy, podobnie jak słońce świeci dla wszystkich, bez względu na to, jakimi jesteśmy ludźmi. To wezwanie do naśladowania Bożego miłosierdzia i dostrzegania w każdym człowieku obraz Boga.*   

 Jezus powiedział również: „Ja jestem światłością świata. Kto idzie za mną, nie będzie chodził w ciemności, ale będzie miał światłość życia” (Jan 8, 12). Chrystus jest źródłem wszelkiego światła i życia. Kiedy przyjmujemy Go do swojego serca, otrzymujemy światło, które rozprasza wszelkie ciemności.

 Zastanów się, w jakich obszarach swojego życia potrzebujesz Bożej światłości? Może to być relacja z bliskimi, praca, zdrowie lub duchowość. Poproś Ducha Świętego, aby prowadził cię i oświecał twoją drogę. Czytaj Słowo Boże regularnie, módl się i uczestnicz w życiu Kościoła. Dzięki temu doświadczysz pełni życia w Chrystusie.

Modlitwa:

Ojcze Niebieski, dziękuję Ci za dar Ducha Świętego, który mieszka w moim sercu. Proszę Cię, napełnij mnie swoją miłością i światłem. Otwórz moje oczy na prawdę Twojego Słowa. Pomóż mi żyć zgodnie z Twoją wolą i być światłem dla innych. W imię Jezusa Chrystusa, Amen.

| #DuchŚwięty | #Biblia | #JezusChrystus | #wiara | #nadzieja | #miłość | #modlitwa | #życiechrześcijańskie | #SłowoBoże | #światło | #ciemność |

Przeczytaj również:

*Źródła: https://www.bible.com/pl/bible/138/MAT.5.33-48.UBG 

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura