Czy ministerstwo, które powinno dbać o bezpieczeństwo na drogach, ignoruje własne przepisy? Przestarzałe regulacje, naruszane wytyczne i narastający gniew branży diagnostycznej stawiają pod znakiem zapytania działania Ministerstwa Infrastruktury. Czy odpowiedzialność karna za nadużycia jest w zasięgu ręki?
Odpowiedzialność karna za nadużycia w badaniach technicznych: Ministerstwo pod lupą
W Polsce temat badań technicznych pojazdów przez lata pozostawał w cieniu, jednak ostatnie wydarzenia zmusiły branżę diagnostyczną do podjęcia zdecydowanych kroków. Ministerstwo Infrastruktury, odpowiedzialne za regulowanie przepisów dotyczących badań technicznych, od lat ignoruje zalecenia środowiska, w tym organizacji takich jak Ogólnopolski Związek Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów i Związek Dealerów Samochodów.
Zgodnie z obowiązującym Prawem o ruchu drogowym, Minister powinien zapewnić, że warunki techniczne badań pojazdów będą odpowiednio dostosowane do współczesnych realiów. Niestety, rzeczywistość pokazuje, że obecne przepisy są przestarzałe i nie odzwierciedlają faktycznych kosztów prowadzenia działalności diagnostycznej.
Rzecznik Praw Obywatelskich (RPO) już kilkukrotnie interweniował, wskazując, że aktualne przepisy godzą w swobodę działalności gospodarczej i naruszają standardy konstytucyjne. Mimo to, Ministerstwo Infrastruktury wciąż opiera się zmianom, a minister Dariusz Klimczak publicznie przyznaje, że wprowadzenie nowych regulacji nie znajduje się w jego priorytetach.
Senat RP, w specjalnym stanowisku Komisji Infrastruktury, wyraził poparcie dla pilnej nowelizacji rozporządzeń. W odpowiedzi, branża motoryzacyjna zorganizowała szeroko zakrojoną akcję protestacyjną, a do sądów trafił pozew zbiorowy przeciwko Skarbowi Państwa. Dariusz Klimczak, odpowiedzialny za obecną sytuację, zdaje się bagatelizować sprawę, grając na zwłokę, by zbić polityczny kapitał kosztem branży choć dziwne, ze stacji kontroli pojazdów wciąż przybywa skoro to tak niedochodowy biznes...
Wygląda na to, że w Ministerstwie Infrastruktury więcej energii wkłada się w układanie krzyżówek z przepisów niż w ich faktyczne stosowanie. Może to nowy sposób na rozładowanie korków na drogach?
| #PSL | #MinisterstwoInfrastruktury | #badaniatechniczne | #odpowiedzialnośćkarna | #DariuszKlimczak | #KodeksKarny | #PrawoORuchuDrogowym | #RPO | #pozewzbiorowy | #branzamotoryzacyjna | #protest | #SKP | #OSKP |
Oprac. redaktor Gniadek
Przeczytaj również
|
Proszę możesz podarować mi na BuyCoffee.to/gandalf, ☕️ wspierając mój wkład dla dobra wspólnego oraz pomóc na kosztowne leczenie po chorobie nowotworowej. Dziękuję i błogosławię za otrzymane od Ciebie każde wsparcie że doceniasz działalność twórców internetowych.
|
Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Gospodarka