Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
12
BLOG

Z popiołów nadziei – kiedy dusza odżywa

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy kiedykolwiek czułeś się uwięziony w otchłani rozpaczy, jakby świat zawalił się na Twoje barki? Pismo Święte, w Księdze Psalmów i 2. Liście do Koryntian, daje nam niezwykłą nadzieję. Opowiada o przemianie, o odrodzeniu, które jest możliwe nawet w najciemniejszych chwilach.

Odrodzenie z głębin

 Wszyscy doświadczamy w życiu chwil zwątpienia i cierpienia. Czasami wydaje się, że jesteśmy pogrążeni w głębokiej otchłani, z której nie ma wyjścia. Jednak Słowo Boże przypomina nam, że Bóg jest zawsze przy nas, nawet w najtrudniejszych chwilach. Psalmista, czując się jak w piekle, woła do Adonai o pomoc. I co się dzieje? Bóg go wysłuchuje, wyciąga go z otchłani i pozwala mu doświadczyć nowego życia.

 Podobnie apostoł Paweł, pisząc ponownie do Koryntian 4, 16, mówi o wewnętrznej odnowie. Choć nasze ciała starzeją się i niszczeją, to nasz duch może być stale odnawiany przez moc Ducha Świętego. To jak kwiat, który wyrasta z popiołów, dając świadectwo niezwykłej mocy życia.

 Co to oznacza dla nas? Oznacza to, że nawet jeśli czujemy się beznadziejni, możemy mieć nadzieję. Bóg jest Bogiem przemiany, który może zmienić nasze życie. On może uzdrowić nasze rany, podnieść nas z upadku i dać nam nową siłę. Ale to wymaga od nas zaufania i otwarcia się na Jego działanie.

  • Modlitwa: Zwróć się do Boga z prośbą o siłę, nadzieję i odnowę.
  • Wdzięczność: Wyraź wdzięczność za to, co masz, nawet jeśli wydaje się to niewiele.
  • Zaufanie: Powierz swoje życie Bogu i pozwól Mu działać.
  • Wspólnota: Szukaj wsparcia w innych wierzących.

Modlitwa:

Kochający Ojcze, dziękuję Ci za Twoją nieograniczoną miłość i miłosierdzie. Dziękuję, że zawsze jesteś przy mnie, nawet gdy ja od Ciebie odchodzę. Proszę, odnów moje serce i umysł. Napełnij mnie nadzieją i pokojem. Pomóż mi zaufać Twoim planom dla mojego życia. Amen.

| #nadzieja | #wiara | #odrodzenie | #Bóg | #modlitwa | #Biblia | #Psalm30_2 | #Koryntian4 | #przemiana | #życieduchowe | #duchŚwięty |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura