Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
18
BLOG

Czy nasze życie jest tylko pustym echo?

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, czy Twoje życie ma sens? Czy Twoje działania przynoszą realny skutek? Słowa Apostoła Jakuba wbijają nas w głęboką refleksję: "Kto więc umie dobrze czynić, a nie czyni, popełnia grzech". A co jeśli Bóg przygotował dla nas konkretne zadania, które mamy wypełnić?

Dzieła miłości - nasz obowiązek

W liście do Efezjan 2, 10 czytamy, że jesteśmy "dziełem Bożym, stworzonymi w Chrystusie Jezusie do dobrych uczynków". To zdanie otwiera przed nami perspektywę niezwykłej odpowiedzialności. Bóg, w swojej nieskończonej mądrości, zaplanował dla każdego z nas unikalną drogę, na której mamy czynić dobro. Apostoł Paweł w liście do Galacjan 2, 20 idzie jeszcze dalej, mówiąc, że w Chrystusie żyjemy nowym życiem, które ma służyć innym.

 Kiedy patrzymy na te wersety, rodzi się w nas pytanie: Czy na co dzień pamiętamy o tym, że nasze życie ma większy cel niż tylko zaspokajanie własnych potrzeb? Czy nasze działania są zgodne z wolą Bożą? Czy jesteśmy gotowi wyjść ze swojej strefy komfortu i służyć innym?

 Niestety, często zapominamy o tych fundamentalnych prawdach. Skupiamy się na własnych problemach, marnujemy czas na bezowocne zajęcia, a możliwości niesienia pomocy innym przechodzą obok nas obojętnie. A przecież każdy z nas ma jakieś talenty, umiejętności, które może wykorzystać dla dobra innych.

Nie czekajmy, aż ktoś inny zrobi coś za nas. Każdy z nas może zacząć od małych kroków: uśmiechu do drugiego człowieka, miłego słowa, pomocy potrzebującemu. Pamiętajmy, że nawet najmniejsze gesty mogą mieć ogromne znaczenie dla innych.

Zapytajmy siebie: Co ja mogę zrobić dzisiaj, aby uczynić świat lepszym miejscem? Jakie talenty i umiejętności mogę wykorzystać dla dobra innych?

Modlitwa:

Boże, dziękuję Ci za to, że stworzyłeś mnie na swoje podobieństwo i obdarzyłeś mnie darami. Pomóż mi, abym codziennie odkrywał nowe możliwości służenia Tobie i innym. Daj mi siłę, aby wytrwać w dobrych uczynkach i nieść światło Twojej miłości do wszystkich, których spotkam na swojej drodze. Amen.

| #ListJakuba | #ListdoEfezjan | #ListdoGalacjan | #chrześcijaństwo | #wiara | #dobreuczynki | #rozwójduchowy | #sensżycia | #motywacja | #inspiracja | #służbainnym |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura