Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
24
BLOG

Nie lękaj się, bo Ja jestem z tobą!

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy dopada cię strach i zwątpienie w obliczu wyzwań? Sięgnij po słowa otuchy z Księgi Jozuego i Izajasza, które dodadzą ci sił i odwagi!

Moc w obliczu strachu

W Księdze Jozuego Bóg zwraca się do Jozuego, swojego wybranego przywódcy, słowami: "Czyż ci nie nakazałem? Wzmocnij się i bądź mężny. Nie lękaj się i nie przerażaj, gdyż PAN, twój Bóg, jest z tobą, dokądkolwiek pójdziesz."* (Joz 1, 9). Te słowa niosą w sobie potężną obietnicę: Bóg jest zawsze obecny i gotowy do wsparcia w każdej sytuacji.

Podobną obietnicę znajdujemy w Księdze Izajasza: "Bo Pan BÓG wspomoże mnie, dlatego nie będę zhańbiony. Dlatego uczyniłem swoją twarz jak krzemień i wiem, że nie będę zawstydzony."* (Iz 50, 7). Prorok Izajasz pewnie deklaruje, że w obliczu przeciwności i szyderstw czerpie siłę z wiary w Boga.

 Te biblijne fragmenty przypominają nam, że strach jest naturalną ludzką emocją, ale nie musi nas paraliżować. Bóg obiecuje, że będzie z nami w trudnych chwilach, dając nam siłę i odwagę do stawienia czoła wyzwaniom.

Jak więc pokonać strach?

  • Przypomnij sobie obietnice Boga. Pamiętaj, że Bóg jest z tobą i obiecuje ci wsparcie. Czytaj Jego Słowo i rozważaj je w swoim sercu.
  • Zaufaj Bogu. Wiara to klucz do pokonania strachu. Uwierz, że Bóg jest potężniejszy niż jakiekolwiek wyzwanie, z którym się spotkasz.
  • Działaj z odwagą. Nawet jeśli się boisz, postaw krok naprzód. Działanie często jest najlepszym sposobem na pokonanie strachu.
  • Szukaj wsparcia u innych. Otaczaj się ludźmi, którzy cię budują i wspierają. Rozmawiaj o swoich obawach z przyjaciółmi, rodziną lub duchownym.

 Pamiętaj, że nie jesteś sam. Bóg jest z tobą i obiecuje ci siłę i odwagę do pokonania strachu. Postaw na Niego i działaj z wiarą, a On poprowadzi cię do zwycięstwa.

Modlitwa:

Ojcze Niebieski, dziękuję Ci za Twoją obietnicę obecności i wsparcia. Proszę, pomóż mi pokonać strach i z odwagą stawić czoła wyzwaniom, które stoją przed mną. Daj mi siłę, aby zaufać Tobie i działać z wiarą. Amen.

| #strach | #odwaga | #wiara | #Bóg | #obietnica | #Jozue | #Izajasz |

Przeczytaj również:

*Źródła { www.bible.com/pl/bible/138/JOS.1.9.UBG ; www.bible.com/pl/bible/compare/ISA.50.7 }

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura