Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
42
BLOG

Otwórz serce i dłoń: Bóg zna Twoje potrzeby, ale oczekuje też Twojego działania

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy zdarza Ci się pomagać innym? Dzielić się tym, co masz? A może odwracasz wzrok, gdy widzisz potrzebującego? W dzisiejszym świecie łatwo jest zamykać się na potrzeby innych, skupiając się na własnych troskach. Ale Bóg wzywa nas do czegoś więcej. Pokazuje nam, że prawdziwa radość i satysfakcja płyną z dawania i czynienia dobra.

Dobre uczynki: dar dla siebie i innych

Ewangelia Mateusza 6, 8 przypomina nam, że Bóg zna nasze potrzeby, zanim jeszcze Go o nie poprosimy. To niesamowita prawda, która daje nam ogromne poczucie bezpieczeństwa i pewności. Możemy bez obaw otwierać nasze serca i dzielić się tym, co mamy, wiedząc, że Bóg zatroszczy się o nas.

Jednak Bóg nie oczekuje od nas bierności. W 1. Liście do Tymoteusza 6, 18 czytamy: "Niech innym dobrze czynią, bogacą się w dobre uczynki, chętnie dają i dzielą się z innymi". To wezwanie do działania, do aktywnego wyrażania naszej wiary poprzez konkretne czyny.

 Dobre uczynki nie muszą być wielkie i spektakularne. Czasami wystarczy drobny gest życzliwości, szczery uśmiech, pomocna dłoń. Te małe gesty mogą mieć ogromny wpływ na życie innych ludzi, a dla nas samych stać się źródłem prawdziwej radości i satysfakcji.

1. List do Tymoteusza 6, 17 przestrzega przed zaufaniem w bogactwo materialne. Prawdziwym bogactwem jest Bóg, który obficie nam udziela wszystkiego, czego potrzebujemy. Dzieląc się tym, co mamy, nie tylko pomagamy innym, ale też pogłębiamy naszą relację z Bogiem i doświadczamy Jego hojności.

Modlitwa:

Ojcze Niebieski, 
Dziękuję Ci za Twoją miłość i troskę o mnie. Otwórz moje serce na potrzeby innych i daj mi siłę do czynienia dobra. Pomóż mi dzielić się tym, co mam, nie oczekując niczego w zamian. Niech moje dobre uczynki będą wyrazem mojej wiary i miłości do Ciebie. 
Amen.

| #dobreuczynki | #pomocbliźnim | #wiara | #miłość | #Bóg | #EwangeliaMateusza | #1ListdoTymoteusza |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura