Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
12
BLOG

Ścieżka ku dobru: Boża troska a nasze czyny

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy zdarza Ci się zastanawiać, czy Twoje serce jest czyste, a Twoje myśli szlachetne? Czy pragniesz kroczyć drogą prawdziwego dobra, wolną od krzywd i zła? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w mądrości zawartej w Psalmach 139 i 31.

W blasku Bożej troski: Odkrywając drogę wieczną w świetle Psalmów 139 i 31

W Psalmie 139 Bóg zachęca nas do szczerego samo-ocenienia. Prosi, byśmy pozwolili Mu przeniknąć nasze serca i myśli, aby ujawnił wszelkie nieprawości i poprowadził nas ku wiecznej drodze dobra. To zaproszenie do głębokiej refleksji nad naszymi czynami i intencjami.

Psalm 31 niesie z kolei obietnicę wybawienia i ochrony dla tych, którzy pokładają ufność w Bogu. Uświadamia nam, że prawdziwa siła i odwaga tkwią nie w naszych własnych działaniach, ale w zaufaniu do Bożej sprawiedliwości i miłosierdzia.

 Te dwa psalmy stanowią drogowskaz na drodze życia. Pokazują nam, jak odkryć w sobie pragnienie dobra i jak czerpać siłę do czynienia szlachetnych uczynków z łaski Boga.

 Pamiętajmy, że każdy z nas ma moc, by czynić świat lepszym miejscem. Wystarczy otworzyć serce na Bożą troskę, prosić o prowadzenie i z odwagą kroczyć drogą dobra.

Modlitwa:

Ojcze Niebieski, dziękuję Ci za Twoją troskę i prowadzenie. Proszę, abym potrafił/a szczerze oceniać swoje serce i myśli, abyś Ty mógł ujawnić we mnie wszelkie nieprawości i poprowadzić mnie ku wiecznej drodze dobra.
Daj mi siłę, abym z ufnością pokładał/a nadzieję w Tobie i zawsze postępował/a zgodnie z Twoją wolą. Niech moje czyny niosą dobro i miłość do otaczających mnie ludzi.Amen.

| #Psalm139 | #Psalm31 | #Bóg | #dobro | #serce | #myśli | #modlitwa | #wiara | #zaufanie | #nadzieja | #prowadzenie | #ochrona | #sprawiedliwość | #miłosierdzie | #czyny | #życiewieczne |

Przeczytaj również:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura