Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
24
BLOG

Otwórz serce na dobro – bądź jak dobry Samarytanin

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Kultura Obserwuj notkę 0
Czy zdarza Ci się zastanawiać nad głębią swojego serca? Czy pragniesz kroczyć ścieżką prawdziwej dobroci i mądrości? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w słowach Biblii, a inspiracją niech staną się dla nas cytaty z Księgi Psalmów: "Przeniknij mnie, Boże, i poznaj moje serce; wypróbuj mnie i poznaj moje myśli; I zobacz, czy jest we mnie droga nieprawości, a prowadź mnie drogą wieczną"* (Ps 139, 23-24) oraz "Dobry człowiek lituje się i pożycza, i prowadzi swoje sprawy rozważnie" (Ps 112, 5).

Miłosierdzie i mądrość – droga do zbawienia

 W tych krótkich, ale niezwykle wymownych fragmentach Pisma Świętego odnajdujemy drogowskazy ku życiu pełnemu miłości, mądrości i zbawienia. Bóg pragnie przeniknąć do głębi naszego serca, poznać nasze myśli i prowadzić nas ku wieczności.

 Dobry Samarytanin staje się symbolem człowieka miłosiernego, który lituje się nad potrzebującymi i dzieli się tym, co posiada. Nie kieruje się egoizmem, ale mądrze rozporządza swoimi dobrami, niosąc pomoc i ulgę innym.

 Jak możemy naśladować dobrego Samarytanina w naszym codziennym życiu? Po pierwsze, otwórzmy swoje serca na potrzeby drugiego człowieka. Nie bądźmy obojętni na cierpienie i nędzę. Szukajmy okazji do niesienia pomocy, nawet jeśli jest ona drobna i z pozoru nieznacząca.

 Po drugie, kierujmy się mądrością w naszych działaniach. Nie opierajmy swoich decyzji na pochopnych emocjach, ale kierujmy się rozwagą i troską o dobro innych. Pamiętajmy, że prawdziwa dobroć nie polega na bezmyślnym rozdawaniu wszystkiego, co posiadamy, ale na roztropnym dzieleniu się tym, co mamy, w taki sposób, by przyniosło ono realną pomoc i ulgę potrzebującym.

Modlitwa:

Boże, otwórz nasze serca na Twoją miłość i miłosierdzie. Naucz nas dostrzegać potrzeby drugiego człowieka i nieść mu pomoc z mądrością i rozwagą. Prowadź nas drogą dobra i zbawienia, abyśmy mogli naśladować Twojego Syna Jezusa Chrystusa i stawać się coraz bardziej podobni do Ciebie. Amen.

| #miłosierdzie | #dobroć | #mądrość | #Samarytanin | #PismoŚwięte | #Psalm139 | #Psalm112 | #zbawienie | #wiara | #Bóg | #JezusChrystus | #chrześcijaństwo |

Przeczytaj również:

*Źródła { www.dziewczynysiespotykaja.pl/psalm-139/ }

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Dążąc do ideału, koncentruję się nad tym, co można ulepszyć, dlatego częściej krytykuję, niż chwalę. Przedstawiam to, co inni próbują bagatelizować. Nie mam za złe krytyki swojego zajęcia, jeśli cechuje ją zrozumienie i zainteresowanie. Jestem pragmatyczny i nie przywiązuję wagi do tradycji, konwenansów ani politycznej poprawności. Autorytet dla mnie to nie pozycja i tytuł, ale wiedza i kompetencje.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Kultura