
Wyżej ostatnia rozmowa w kokpicie tupolewa tuż przed katastrofą - dowód nagranie z czarnej skrzynki
A poniżej raport końcowy z badań wypadku:
GODŁO
RZECZPOSPOLITA POLSKA KOMISJA BADANIA WYPADKÓW LOTNICZYCH LOTNICTWA PAŃSTWOWE
RAPORT KOŃCOWY z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11 samolotu Tu-154M nr 101 zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r. w rejonie lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY
3.2.1. Przyczyna wypadku. Przyczyną wypadku było zejście poniżej minimalnej wysokości zniżania, przy nadmiernej prędkości opadania, w warunkach atmosferycznych uniemożliwiających wzrokowy kontakt z ziemią i spóźnione rozpoczęcie procedury odejścia na drugi krąg. Doprowadziło to do zderzenia z przeszkodą terenową, oderwania fragmentu lewego skrzydła wraz z lotką, a w konsekwencji do utraty sterowności samolotu i zderzenia z ziemią.
PODPISY 34 CZŁONKÓW KOMISJI - 25 lipca 2011 r.
Oto zakończenie sprawy tej katastrofy lotniczej w pełnej powadze Państwa Polskiego.
Przypominam to dzisiaj w 15 rocznicę katastrofy prezydenckiego samolotu z parą prezydencka na pokładzie i 94 osobistościami państwa polskiego, którzy zginęli w drodze na uroczystości obchodów pamięci zbrodni katyńskiej z apelem do polskich polityków o zaniechanie praktyki wykorzystania tej katastrofy do walki politycznej.
Wymaga tego godność ofiar tej tragicznej katastrofy.
Niech spoczywają w pokoju!
Jestem absolwentem Politechniki Poznańskiej (inżynier elektryk - budowa maszyn elektrycznych). Staż pracy: 20 lat w przemyśle i 20 lat w administracji państwowej szczebla wojewódzkiego - transformacja gospodarki z socjalistycznej na rynkową.
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Społeczeństwo