Getty Images
Getty Images
Eternity Eternity
194
BLOG

KFC przeprasza za powiązanie promocji kurczaka z Nocą Kryształową

Eternity Eternity Społeczeństwo Obserwuj notkę 17

Sporo mediów i TV amerykańsko -kanadyjskich potępia niemiecki zarząd KFC.

Automatyczne powiadomienie push wysłane omyłkowo przez KFC Germany myliło osławiony pogrom z 1938 roku i "delikatny ser z chrupiącym kurczakiem".

Niemiecki oddział KFC przeprosił za to, że wydawało się, iż zachęca swoich klientów do uczczenia rocznicy Nocy Kryształowej - słynnego nazistowskiego pogromu Żydów - poprzez jedzenie kurczaka, mówiąc, że wiadomość promocyjna została wysłana przez pomyłkę w wyniku automatycznego powiadomienia push.

Pogrom, który rozpoczął się 9 listopada 1938 roku, jest znany jako noc rozbitego szkła i jest powszechnie upamiętniany jako początek Holokaustu. Był to skoordynowany atak na niemieckich Żydów i ich domy, firmy i synagogi.
W środę KFC Germany wysłało do użytkowników swojej aplikacji wiadomość z tytułem "Rocznica pogromowej nocy Rzeszy", zgodnie z doniesieniami w niemieckich mediach informacyjnych i zrzutami ekranu promocji, które szeroko krążyły na Twitterze. Wiadomość zapraszała klientów do cieszenia się "delikatnym serem z chrupiącym kurczakiem".
KFC Germany szybko przeprosiło w aplikacji za wysłanie tego, co nazwało "niewłaściwą" i "nieodpowiednią" wiadomością. Ale krytyka była szybka i bezlitosna.

"Jak bardzo można się pomylić w Noc Kryształową @KFCDeutschland", napisała na Twitterze Dalia Grinfeld, zastępca dyrektora ds. europejskich w Anti-Defamation League. "Wstydźcie się!"
KFC Germany przeprosiło ponownie w oświadczeniu dla mediów, mówiąc, że jego "oczywiście niewłaściwa, niewrażliwa i niedopuszczalna" wiadomość o Kristallnacht wynikała z automatycznego powiadomienia push, które zostało wysłane przez przypadek.

W oświadczeniu dodano, że firma ma "półautomatyczny proces tworzenia treści powiązany z kalendarzami, które obejmują obserwacje narodowe".

"W tym przypadku nasz wewnętrzny proces przeglądu nie był prawidłowo przestrzegany, co skutkowało udostępnieniem niezatwierdzonego powiadomienia" - napisano w oświadczeniu.

Na niemieckojęzycznej stronie korporacyjnej KFC lub stronie na Facebooku nie było żadnej wzmianki o tym epizodzie na początku piątku w Niemczech.

Kiedy zakończyła się Noc Kryształowa, 92 osoby zostały zabite, 30 000 zostało wysłanych do obozów koncentracyjnych, a 1400 synagog zostało zniszczonych, według Yad Vashem, Światowego Centrum Pamięci o Holokauście w Izraelu.
Nancy Faeser, minister spraw wewnętrznych Niemiec, powiedziała w środę w Parlamencie, że noc 9 listopada 1938 roku "na zawsze pozostanie nocą hańby dla naszego kraju". Wielu Niemców zazwyczaj upamiętnia atak, zapalając znicze i składając kwiaty na pomnikach lub przed synagogami.

Antysemityzm pozostaje jednak w Niemczech trwałym problemem, a według ostatnich badań około 10 procent społeczeństwa nadal wyznaje poglądy, że Żydzi mają zbyt dużą władzę.

Zobacz galerię zdjęć:

The sign reads: “Germans, Attention! This shop is owned by Jews. Jews damage the German economy and pay their German employees starvation wages. The main owner is the Jew Nathan Schmidt.” (1st April, 1933)
The sign reads: “Germans, Attention! This shop is owned by Jews. Jews damage the German economy and pay their German employees starvation wages. The main owner is the Jew Nathan Schmidt.” (1st April, 1933)
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (17)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo