Do zasiegu 700 km podanego przez jakiegos pana, ktory wlasnorecznie zmajstrowal elektryczna Toyote, podchodzilbym ostroznie. Najlepsze alumulatory litowe w tej chwilii maja pojemnosc chyba nie przekartacajaca 20 kWh na 100 kg masy. Ale proisze sprawdzic, bo moge sie mylic w gore.
Volt, najnowszy "hit" GM -- bardzo starannie skonstruowana hybryda 'plug-in', czyli mogaca jezdzic na samym pradzie, z 17 kWh moze zrobic ok. 60 km, przy bardzo "zachowawczej" jezdzie wiecej.
Ponadto, koszt baterii litowych jest na razie bardzo wysoki, tak, ze auta wylacznie elektryczne na bateriach litowych nie moga na rzaie konkurowac cena.
Jeden pan mowil, ze gdyby Polska zainteresowala sie jego wynalazkami, to mialabty w tej chwili najlepsze auta elektruczne na swiecie.
A gdyby sie Polska zainteresowala z kolei moimi propozycjami, to mialaby w tej chwili Niderlandy i to z przyleglosciami!
Inne tematy w dziale Technologie