Daniel Obajtek inauguruje projekt "ORLEN w Ruchu". Fot. Twitter/Daniel Obajtek
Daniel Obajtek inauguruje projekt "ORLEN w Ruchu". Fot. Twitter/Daniel Obajtek

Pierwszy "Orlen w Ruchu" już otwarty. To ma być silna konkurencja dla Żabki i InPost

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 39
W Warszawie prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek zainaugurował pierwszy punkt "Orlen w Ruchu". To kolejny krok w stronę tworzenia pozapaliwowej oferty spółki energetycznej.

„Orlen w Ruchu” został uruchomiony w środę, dokładnie na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym. Przez wiele lat funkcjonował tam salon prasowy Ruchu, który - jak przekazał koncern - „mocno wrósł” w krajobraz tej ulicy. 

Zobacz:

PKN ORLEN kupił RUCH

Kawiarnie i paczkomaty - nowy biznes PKN ORLEN

Prezes PKN ORLEN podkreślił, że wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch. 

Przejęcie RUCH-u

- W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej - powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie „Orlen w Ruchu”. Zapowiedział, iż jeszcze w tym roku powstanie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce.

- W ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu - oświadczył. Koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł – obecnie jest na poziomie ok. 3 mld złotych. 


Zgodnie ze strategią Grupy Orlen do 2030 r., nakłady na rozwój segmentu detalicznego mają tam wynieść w tym czasie ok. 11 mld złotych - przypomniał Obajtek. 

- ORLEN jest już spółką multienergetyczną. Bardzo mocno inwestuje w rafinerię, w przemysł petrochemiczny, w procesy akwizycyjne. Przechodzimy renesans swojego rozwoju. Ale również Orlen bardzo mocno inwestuje w detal. Dla nas jest to bardzo ważne - stwierdził prezes spółki. 

Obajtek wspomniał, że już od kilku lat trwa modernizacja stacji paliw Grupy Orlen, nie tylko w Polsce, ale i za granicą, a liczba tych placówek wzrasta. - Nasze stacje to jedne z bardziej nowoczesnych stacji na świecie - ocenił.

Zdaniem Obajtka, rozwijając segment sprzedaży detalicznej, koncern zwraca mocno uwagę na ofertę pozapaliwową. - Między innymi to był jeden z pomysłów na akwizycję Ruchu. Chcieliśmy na bazie Ruchu tworzyć właśnie takie formaty pozapaliwowe, czyli iść szerzej w detal - wyjaśnił. 

Koncern koncentruje uwagę nie tylko na sprzedaży detalicznej, ale też bardzo mocno inwestuje w usługi kurierskie. - W tym roku będziemy mieć ok. 5 tys. punktów odbioru paczek. Do końca września wprowadzimy 200 maszyn automatycznych do paczek. Do końca roku będzie ich ok. 500. Widzimy więc tu też wielkie możliwości naszego rozwoju - mówił Obajtek. 

- Ta dynamika, jest bardzo szybka, ale czasy wymagają właśnie takiej dynamiki w biznesie, szybkich, sprawnych decyzji, które zdecydowanie będą nas wzmacniać, które zdecydowanie będą wzmacniać poszczególne filary naszej działalności – oświadczył prezes PKN ORLEN.

 

"Orlen w Ruchu" w kolejnych miastach

Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, zapowiedziała, że punkty „Orlen w Ruchu” powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.

- Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów – podkreśliła Klarecka. Jak zauważyła, „dzisiejszy klient chce zjeść tak smacznie, jak w restauracji, tak szybko, jak w barze szybkiej obsługi i tak smacznie, i zdrowo, jak w domu”. „To właśnie na takim koncepcie zasadza się nasz format "Orlen w Ruchu” - dodała.

PKN ORLEN, m.in. z myślą o nowym formacie, wprowadził dania gotowe ze swej nowej linii produktowej, w tym typu ultra fresh - podała Klarecka. Gigant paliwowy dołoży też starań, by pójść jeszcze bardziej w stronę "eko". 

- Dzisiaj, w dużej mierze, są to opakowania jednoskładnikowe, co powoduje, że są one łatwe w recyklingu. Natomiast to nie jest koniec naszych prac w tym zakresie - zapewniła Klarecka.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej „Orlen w Ruchu” będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, w tym ok. 20-metrowe, a także mające powierzchnię ok. 60 do 70 metrów, takie jak pierwszy tego typu punkt otwarty w środę w Warszawie.

Powstaną też autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana - zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. „Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu” - przekazano w komunikacie. 

Paczkomaty PKN ORLEN - silna konkurencja

PKN ORLEN zapewnił, że we wszystkich obiektach „Orlen w Ruchu” będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. - Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką "Orlen Paczka", stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN ORLEN - zakomunikowano. 

Największą konkurencją dla paczkomatów PKN ORLEN będą usługi InPost, dysponująca ponad 10 tys. zlokalizowanych punktów do odbierania i nadawania przesyłek. Płocki koncern zamierza zainwestować w rozwój działalności detalicznej 11 mld złotych do 2030 roku. Na horyzoncie widnieje też rywalizacja z siecią sklepów "Żabka". 

Nie przegap: 

ABW zatrzymała Kramka. Ostre oświadczenie Fundacji Otwarty Dialog: "To akt prześladowania"

Janusz Korwin-Mikke wszedł do sklepu prawie nagi. Jest komentarz

Kaczyński ukarany przez komisję etyki za ostre słowa pod adresem opozycji


GW

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj39 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (39)

Inne tematy w dziale Gospodarka