W Warszawie prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek zainaugurował pierwszy punkt "Orlen w Ruchu". To kolejny krok w stronę tworzenia pozapaliwowej oferty spółki energetycznej.
„Orlen w Ruchu” został uruchomiony w środę, dokładnie na ul. Grójeckiej 26 w Warszawie. Placówka prowadzi sprzedaż detaliczną z asortymentem sklepowo-gastronomicznym. Przez wiele lat funkcjonował tam salon prasowy Ruchu, który - jak przekazał koncern - „mocno wrósł” w krajobraz tej ulicy.
Zobacz:
PKN ORLEN kupił RUCH
Kawiarnie i paczkomaty - nowy biznes PKN ORLEN
Prezes PKN ORLEN podkreślił, że wprowadzenie nowego formatu sprzedaży detalicznej i rozszerzenie oferty pozapaliwowej związane jest z wcześniejszym przejęciem przez koncern spółki Ruch.
Przejęcie RUCH-u
- W związku z tym zaczęliśmy proces inwestycyjny, który ma zmienić tę firmę, nadać dynamikę rozwoju tej firmy. Zaczęliśmy inwestować, jako Orlen, w nowe formaty sprzedaży detalicznej - powiedział Obajtek podczas konferencji prasowej w pierwszym punkcie „Orlen w Ruchu”. Zapowiedział, iż jeszcze w tym roku powstanie ok. 40 placówek tego formatu w całej Polsce.
- W ciągu czterech lat, czterech i pół, powstanie ok. 900 takich punktów sprzedaży pozapaliwowej, czyli bardzo mocny rozwój, dynamiczny, właśnie segmentu detalu - oświadczył. Koncern przewiduje z rozwoju tego segmentu zysk operacyjny rocznie na poziomie ponad 5 mld zł – obecnie jest na poziomie ok. 3 mld złotych.
Zgodnie ze strategią Grupy Orlen do 2030 r., nakłady na rozwój segmentu detalicznego mają tam wynieść w tym czasie ok. 11 mld złotych - przypomniał Obajtek.
- ORLEN jest już spółką multienergetyczną. Bardzo mocno inwestuje w rafinerię, w przemysł petrochemiczny, w procesy akwizycyjne. Przechodzimy renesans swojego rozwoju. Ale również Orlen bardzo mocno inwestuje w detal. Dla nas jest to bardzo ważne - stwierdził prezes spółki.
Obajtek wspomniał, że już od kilku lat trwa modernizacja stacji paliw Grupy Orlen, nie tylko w Polsce, ale i za granicą, a liczba tych placówek wzrasta. - Nasze stacje to jedne z bardziej nowoczesnych stacji na świecie - ocenił.
Zdaniem Obajtka, rozwijając segment sprzedaży detalicznej, koncern zwraca mocno uwagę na ofertę pozapaliwową. - Między innymi to był jeden z pomysłów na akwizycję Ruchu. Chcieliśmy na bazie Ruchu tworzyć właśnie takie formaty pozapaliwowe, czyli iść szerzej w detal - wyjaśnił.
Koncern koncentruje uwagę nie tylko na sprzedaży detalicznej, ale też bardzo mocno inwestuje w usługi kurierskie. - W tym roku będziemy mieć ok. 5 tys. punktów odbioru paczek. Do końca września wprowadzimy 200 maszyn automatycznych do paczek. Do końca roku będzie ich ok. 500. Widzimy więc tu też wielkie możliwości naszego rozwoju - mówił Obajtek.
- Ta dynamika, jest bardzo szybka, ale czasy wymagają właśnie takiej dynamiki w biznesie, szybkich, sprawnych decyzji, które zdecydowanie będą nas wzmacniać, które zdecydowanie będą wzmacniać poszczególne filary naszej działalności – oświadczył prezes PKN ORLEN.
"Orlen w Ruchu" w kolejnych miastach
Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, zapowiedziała, że punkty „Orlen w Ruchu” powstaną w najbliższym czasie w Bydgoszczy i we Wrocławiu, a kolejne w Lublinie, Katowicach, Zabrzu i Bytomiu, a także na trasie metra w Warszawie.
- Z uwagą śledzimy wszystkie trendy konsumenckie i ten format powstał właśnie na bazie tych trendów – podkreśliła Klarecka. Jak zauważyła, „dzisiejszy klient chce zjeść tak smacznie, jak w restauracji, tak szybko, jak w barze szybkiej obsługi i tak smacznie, i zdrowo, jak w domu”. „To właśnie na takim koncepcie zasadza się nasz format "Orlen w Ruchu” - dodała.
PKN ORLEN, m.in. z myślą o nowym formacie, wprowadził dania gotowe ze swej nowej linii produktowej, w tym typu ultra fresh - podała Klarecka. Gigant paliwowy dołoży też starań, by pójść jeszcze bardziej w stronę "eko".
- Dzisiaj, w dużej mierze, są to opakowania jednoskładnikowe, co powoduje, że są one łatwe w recyklingu. Natomiast to nie jest koniec naszych prac w tym zakresie - zapewniła Klarecka.
Nowe formaty sprzedaży detalicznej „Orlen w Ruchu” będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, w tym ok. 20-metrowe, a także mające powierzchnię ok. 60 do 70 metrów, takie jak pierwszy tego typu punkt otwarty w środę w Warszawie.
Powstaną też autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana - zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. „Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu” - przekazano w komunikacie.
Paczkomaty PKN ORLEN - silna konkurencja
PKN ORLEN zapewnił, że we wszystkich obiektach „Orlen w Ruchu” będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. - Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką "Orlen Paczka", stanowiąc kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN ORLEN - zakomunikowano.
Największą konkurencją dla paczkomatów PKN ORLEN będą usługi InPost, dysponująca ponad 10 tys. zlokalizowanych punktów do odbierania i nadawania przesyłek. Płocki koncern zamierza zainwestować w rozwój działalności detalicznej 11 mld złotych do 2030 roku. Na horyzoncie widnieje też rywalizacja z siecią sklepów "Żabka".
Nie przegap:
ABW zatrzymała Kramka. Ostre oświadczenie Fundacji Otwarty Dialog: "To akt prześladowania"
Janusz Korwin-Mikke wszedł do sklepu prawie nagi. Jest komentarz
Kaczyński ukarany przez komisję etyki za ostre słowa pod adresem opozycji
GW
Inne tematy w dziale Gospodarka