Dzisiaj 2 marca 2018 terroryści islamscy zaatakowali ambasadę francuską i Instytut Francuski w centrum Ouagadougou, stolicy Burkina Faso. Wiadomo,że zamachu dokonało pięciu uzbrojonych po zęby, mężczyzn, wiadomo także, że najpierw eksplodowały na parkingu – według dziennika Le Monde – dwa samochody wypełnione dynamitem. Następnie – według świadków – z innego samochodu wysiadło pięciu mężczyzn, którzy zaczęli strzelać do przechodniów i do ochrony ambasady francuskiej. Terroryzm islamski, o tym wiedziały wszystkie zainteresowane służby – uaktywnił się po upadku Państwa Islamskiego, jego bojownicy rozpoczną w tej chwili zamachy terrorystyczne w Afryce i Europie. Nadal jednak nie wiemy jakie są przyczyny terroryzmu islamskiego? Dlaczego ten – najważniejszy problem dla istnienie cywilizacji europejskiej – jest nadal niezrozumiały przez polityków ale także większość obywateli Europy i Ameryki? W poniższym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania, licząc na dyskusje ze strony czytelników.
*****
Przekonanie, że demokracja jest przyszłością świata, że nic nie powstrzyma jej zwycięskiego pochodu, leży u podstaw zabójczej dla całego świata polityki Stanów Zjednoczonych. Ideologia wprowadzenia „na siłę” demokracji na całym świecie produkuje napięcia, które doprowadziły do ekspansji terroryzmu islamskiego. Dla islamu ta ideologia jest zabójcza, ponieważ demokracja, a w szczególności demokracja liberalna, jest radykalnie sprzeczna z założeniami tej religii. W artykule postaram się odpowiedzieć na pytanie dlaczego islam jest niekompatybilny z demokracją.
Dlaczego większość specjalistów uważa – czego nie biorą pod uwagę ideolodzy praw człowieka i demokracji a przede wszystkim politycy USA, - że system społeczno – polityczny powstały na glebie islamu musi być sprzeczny z ustrojem przedstawicielskim jaki ukształtował się w Europie i USA? Dlaczego demokracja liberalna jest niekompatybilna z islamem i nie może być wprowadzona w społeczeństwach gdzie ta religia jest wyznawana przez większość obywateli?
Islam powstał jako ostatnia z wielkich religii. Jest młodszy o sześć stuleci od chrześcijaństwa i co najmniej dwadzieścia wieków od hinduizmu. Od śmierci Mahometa w 632 roku n.e islam Pustyni Arabskiej żywił się ekspansją na tereny ludów podbijanych i przekształcał je na swoja modłę. W rezultacie jego gwałtownego rozprzestrzeniania powstał system społeczny przemawiający prostymi i sprawiedliwymi zasadami do mas niewykształconych ludzi. W islamie zabroniona jest konkurencja, a konkurencja religijna jest traktowana wręcz jako zbrodnia. Islam jest odarty z emocji towarzyszących konkurencji miedzy ludźmi, pozbawiony etosu walki o lepsze życie, jest za to doskonały wzorcem egzystencji dla ubogich i nieambitnych, żądających równości w dzieleniu dóbr materialnych i duchownych oraz pragnących tylko jednego – spokojnie żyć bez zmuszania umysłu do wysiłku. Zachodni model człowieka sukcesu w świecie islamu nie znajduje aprobaty, wzorzec osobowy kapitalizmu, zostaje w islamie zastąpiony przez nieodgadnione pojęcie fatum czyli przez niemożliwe zgłębienie woli Allacha. Taka jest istota pojęcia islam – podporządkowanie się woli siły wyższej i systemowa rezygnacja z indywidualnej aktywności. Nie jest to zbyt oryginalne w wielu religiach pojęcie fatum przygważdża jednostkę do ziemi, dlatego musiało we wczesnym islamie istnieć coś jeszcze, co uczyniło go tak atrakcyjnym i pociągającym, że poddały mu się bez wysiłku stare kultury Azji, Afryki a nawet Europy. Jądrem nauki moralnej i ekonomicznej islamu było przesłanie zawarte w egalitaryzmie społecznym kultywowanym przez Beduinów i przeniesione do Koranu przez Mahometa. Myśl o równości ludzi to niezrealizowane – od wieków – marzenie większej części ludzkości. Mahomet je wyraził z rzadką ekspresją i determinacją i moralnym przekonaniem:
„Lecz prawdziwy pobożny jest: kto wierzy w Boga i w Dzień Ostatni; w aniołów, w Księgi, w proroków; i ten kto rozdaje majątek – mimo umiłowania go – bliskim, krewnym, sierotom, i biedakom, podróżnemu i żebrzącemu, i na wykup niewolników; i ten kto odprawia modlitwę; i ten kto daje zakat” (Koran2: 177)
Zakat to obowiązkowy podatek, którego dochód służy do niwelowania różnic ekonomicznych miedzy wyznawcami Allacha. Islam pełni rolę utopi egalitarnej wśród ludzi, którzy czuja się wykorzystani i pokrzywdzeni... całość opracowania CZYTAJ TUTAJ
Inne tematy w dziale Polityka