EdithKulpienski68 EdithKulpienski68
168
BLOG

Kobieta w mediach

EdithKulpienski68 EdithKulpienski68 Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 38

W przeszłości kobiety były szanowane za cechy takie jak skromność i moralność. Przedstawianie ich jako obiektów seksualnych w celach komercyjnych było bardzo rzadkie. Jednakże rozwój mediów, rozpoczął trend wykorzystywania wizerunku kobiet w celu przyciągnięcia uwagi i generowania zysków. Niestety przyczyniło się to do uprzedmiotowienia i dehumanizacji kobiet w środkach masowego przekazu.

Kwestia uprzedmiotowienia kobiet w mediach ma swój początek w głęboko zakorzenionych stereotypach i nierównościach społecznych. Odpowiedź na pytanie: Komu i dlaczego zależy na promocji seksizmu i nagości kobiet w mediach? Można znaleźć, analizując różne grupy korzystające z takiego stanu rzeczy.

Po pierwsze, niektórzy decydenci medialni, kierowani chęcią zysku i wysokiej oglądalności, uważają, że nagość i seksizm sprzedają się lepiej niż chociażby uczciwość czy moralność. Wprowadzanie kontrowersyjnych treści może przyciągać uwagę i generować większe zainteresowanie ze strony widzów czy czytelników. Niestety, często jest to kosztem godnego i odpowiedzialnego przedstawiania kobiet w mediach. 

Ponadto, wpływowe lobby reklamowe mogą opowiadać się za tego typu treściami, ponieważ uważają, że nagość i seksizm przyciągają uwagę, co przekłada się na większe zyski z reklam. Reklamodawcy często wykorzystują wizerunki niewłaściwie przedstawiające kobiety, co tylko pogłębia problem seksizmu i ich uprzedmiotowienia.

Z drugiej strony, problem ten odzwierciedla również głębsze nierówności płciowe w społeczeństwie, gdzie pozycja kobiet wciąż bywa niedoceniana. Seksizm i uprzedmiotowienie są częścią szerszego kontekstu patriarchalnego, w którym kobiety są nadal dyskryminowane i traktowane jako obiekty seksualne. Takie przedstawianie kobiet w mediach może być wynikiem sukcesywnej seksualizacji kultury masowej i dążenia do zaspokajania upodobań męskiej części odbiorców.

Aby temu skutecznie przeciwdziałać, bardzo ważna jest edukacja od najmłodszych lat, która promować będzie równość płci, świadomość i krytyczne myślenie. Poza tym należałoby wprowadzić surowe wytyczne etyczne i samoregulację w branży medialnej, które pomogłyby w ograniczeniu wykorzystywania seksizmu w celach komercyjnych.

Aby oczekiwać od kobiet szacunku, należy je również szanować. Z pewnością za chwilę znajdą się ludzie, którzy oskarża mnie o stronniczość i szerzenie kłamstwa. Jednak drodzy czytelnicy, czy media traktują tak samo mężczyzn? Raczej nie, więc nie ma mowy o ich uprzedmiotowieniu. Jestem kobietą i nie bawi mnie publiczne okazywanie braku szacunku w stosunku do kobiet.

Moi koledzy z niekłamanym zachwytem opowiadają o tym, jak kiedyś kobiety się szanowały i jakie były wtedy atrakcyjne. Może zachowanie niektórych z nas jest efektem treści emitowanych w mediach, pewnego rodzaju mody przez nie promowanej. Czy ktoś zadał sobie kiedyś pytanie: Co by było, gdyby kobiety mogłyby być takie jak przed laty?! Poza tym, oglądają to również dzieci. Można łatwo się domyślić, co będą myśleć w przyszłości o kobietach...


Źródło 

Zdjęcie Google 


Kobieta

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (38)

Inne tematy w dziale Kultura