EdithKulpienski68 EdithKulpienski68
276
BLOG

Szacunek

EdithKulpienski68 EdithKulpienski68 Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 57

Wczoraj Pan @Karzo zarzucił mi brak szacunku do komentujących oraz to, że moje notki nie są neutralne. Jest mi przykro, że tak to widzi, dlatego chciałabym podzielić się tym, co kierowało i kieruje moimi decyzjami o tym, co i dlaczego piszę oraz dlaczego usunęłam mój poprzedni blog.

Wychowałam się w duchu piękna i prawdy, które są dla mnie niezwykle ważne. Od najmłodszych lat, zgodnie z przekazanymi mi wartościami, starałam się kształtować swoje życie zgodnie z tymi zasady. Dla mnie piękno tkwi w prostocie, w harmonii z otaczającym światem i w szacunku dla innych ludzi.

Pisanie bloga stało się dla mnie nie tylko sposobem na wyrażenie siebie, ale również na dzielenie się tym, co uważam za ważne i wartościowe. Każdy wpis, każda historia, każda refleksja były dla mnie okazją do przekazania pewnej lekcji, inspiracji lub po prostu do podzielenia się moimi spostrzeżeniami.

W moim blogu zawsze starałam się zachować szacunek dla każdego czytelnika i dla ich różnorodnych poglądów. Uważam, że każdy człowiek ma prawo do swojego własnego zdania i do wyrażania go w sposób konstruktywny. Dlatego zawsze starałam się tworzyć przestrzeń, w której każdy mógł czuć się swobodnie, mogąc wyrazić swoje myśli i poglądy.

Niestety, jak to bywa w świecie internetu, czasami spotykałam się z komentarzami, które były pełne nietolerancji, agresji lub przejawiały brak szacunku dla mnie, lub innych osób. To było dla mnie trudne i bolesne doświadczenie. Chociaż zawsze starałam się odpowiadać z empatią i zrozumieniem, czasami było to niemożliwe, gdy napotykałam na skrajne przejawy nienawiści.

Usunięcie mojego bloga nie wynikało z braku szacunku wobec komentatorów, ale z potrzeby ochrony samej siebie i innych czytelników przed negatywnym wpływem takich toksycznych komentarzy. Czułam, że muszę podjąć stanowcze działanie, aby zapewnić, że miejsce, które stworzyłam, pozostanie bezpieczne i inspirujące dla wszystkich.

Jestem głęboko przekonana, że szacunek jest kluczowy w każdej relacji międzyludzkiej. To nie tylko okazywanie go innym, ale także słuchanie ich z otwartością i zainteresowaniem. To akceptowanie różnic i poglądów innych, nawet jeśli się z nimi nie zgadzamy. Szacunek to także zdolność do wyrażania swoich opinii i wartości w sposób konstruktywny i niekrzywdzący.

W moich notkach nigdy nie pisałam o konkretnych osobach ani sytuacjach, tylko o zjawiskach, które napotykamy w swoim życiu. Jeżeli zdarzało mi się pisać o konkretnych sytuacjach lub ludziach, kierowałam się jedynie chęcią zobrazowania tychże zjawisk. Moim celem nie było ani nie jest okazywanie poprzez moje notki braku szacunku w stosunku do kogokolwiek. 

Jednakże nie będę tolerowała okazywania braku szacunku w stosunku do mnie i moich gości. Jakiekolwiek formy takiego zachowania przez inne osoby, uprawniają mnie do obrony. Szacunek nie jest jednostronnym zachowaniem, nie można go wymagać tylko ode mnie, samemu wypisując różnego rodzaju niedorzeczności. 

Usunięcie przeze mnie mojego poprzedniego bloga Kobieta Świadoma było próbą protestu przeciwko atmosferze tu panującej. Pisanie paszkwili nawet w dobrych intencjach jest krzywdzące i nieetyczne. Dobrze wszyscy wiemy, że nikt tu tego nie pilnuje i można pisać wszelkie kłamstwa na temat innych, bez ponoszenia za to konsekwencji. Tak nie powinno być, po to istnieje Netykieta, by jej przestrzegać.

Mam nadzieję, że mój blog, nawet pomimo trudności, przyczynił się do szerzenia, choć w minimalnym stopniu szacunku, inspiracji i pozytywnych treści. Chciałabym, aby każdy, kto przeczytał moje wpisy, poczuł się zainspirowany i zmotywowany do działania. Wierzę, że piękno i prawda mają moc przemiany i że każdy z nas może wpływać na świat w pozytywny sposób.

Wychowałam się z głębokim zrozumieniem piękna i prawdy, które starałam się przekazywać w mojej twórczości. Szacunek dla innych zawsze był dla mnie kluczowy, a moje pisanie miało na celu inspirowanie i dzielenie się wartościami, które uważam za istotne. Pomimo trudności, będę kontynuować misję przekazywania pozytywnych treści i szerzenia szacunku w świecie online i offline czy to się komuś podoba, czy nie.


Źródło 

Zdjęcie Google 

Kobieta

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (57)

Inne tematy w dziale Rozmaitości