« delay, deny, defend »
Te trzy słowa stały sie w USA popularnym hasłem, określeniem odnoszącym się do tamtejszych firm ubezpieczeniowych. Wg Jay M. Feinman-a, autora ksiazki pt« Delay, Deny, Defend: Why Insurance Companies Don't Pay Claim and What You Can Do About It » : « Odmowa ważnych roszczeń ubezpieczeniowych nie jest okazjonalna, przypadkowa lub wynikająca z winy kilku złych pracowników. Jest to wynik rosnącego i systematycznego skupiania się na maksymalizacji zysków przez największe firmy... »
Wg rozpowszechnionego przekonania, często opóźniają one (delay) lub wręcz całkowicie odmawiają (deny) wypłatę nawet uzasadnionych roszczeń oraz skutecznie bronią swoich działań (defend) - zmuszając osoby występujące o odszkodowanie do wytaczania kosztownych i trudnych do wygrania procesów sądowych.
Władze potwierdziły, że na łuskach po kulach znalezionych w pobliżu zamordowanego kilka dni temu dyrektora największej amerykańskiej firmy ubezpieczenioiwej były napisane właśnie te trzy słowa – sugerując być może motyw tej zbrodni… A wiadomość o tym morderstwie zamieszczona przez dyrekcję firmy w mediach społecznych wywołała - zamiast oczekiwanych wyrazów współczucia - w większości drwiny czy ironię (76000 takich reakcji na 82000 - wg https://edition.cnn.com/2024/12/07/us/suspect-search-unitedhealthcare-ceo/index.html ).
Inne tematy w dziale Polityka