Komentarze do notki: Jest pomysł konkurencyjny dla przekopu Mierzei Wiślanej lecz w Norwegii

« Wróć do notki

RobertK28 kwietnia 2021, 21:07
Norwegowie myślą o tym od lat. Wcześniej realizacja projektu nie była brana pod uwagę, bo analizy wykazywały, że ekonomicznie będzie on nieopłacalny. A rzecz dotyczy skrócenia drogi dla pełnomorskich statków płynących do pełnomorskich portów a nie turystycznych jachcików z turystami płynącymi na piwo do Elbląga ;)
I to jest różnica- tam od początku wieku zastanawiają się, czy to się opłaca, u nas ktoś na ciemnogrodzkiej rzucił hasło 'kopiemy' i pieniądze polskiego podatnika są topione w błocie Zalewu Wiślanego ku uciesze garstki właścicieli luksusowych jachtów.
generee29 kwietnia 2021, 06:46
@RobertK 


>>A rzecz dotyczy skrócenia drogi dla pełnomorskich statków płynących do pełnomorskich portów

z których pełnomorskich portów do których pełnomorskich portów?
i o ile skrócenia tej drogi?

tu kadr z filmu:
https://images89.fotosik.pl/497/3c2f5403c809d6afgen.png

jakie pełnomorskie porty łączą te krzywe?
o ile zielona jest krótsza od czerwonej?

pozdrawiam
generee29 kwietnia 2021, 06:47
@generee 

suplement - może trochę większy obrazek:
https://images89.fotosik.pl/497/3c2f5403c809d6af.png

pozdrawiam
Komentarz został usunięty
DotCa29 kwietnia 2021, 12:43
@RobertK \
Mam taka słabość ze fascynuje mnie ludzka genialność, odwaga myśli, rozmach i przedsiębiorczość. Kretynami i nieukami się brzydzę.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Pablovsky29 kwietnia 2021, 14:00
@RobertK a co jest złego, że turyści będą płynąć do Elbląga na piwo? Niech płyną i na dzięki, to i tak nie Twoja sprawa.
Twoim tokiem rozumowania, można każda inwestycję skasować, bo nie jest w Twoim interesie.
Ile dróg wybudowano i wiele z nich jest również na piwko...jeszcze trzeba je co kilka lat remontować.
Najlepiej krzyczeć "źle wydawane pieniądze podatników", bo nie dotyczą Ciebie.
Gdyby zsumować bezsensowne wydawanie pieniędzy w samorządach (zarówno te z PiSu, jak i opozycji), to ten przekop byłby pikuś.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Harcownik28 kwietnia 2021, 21:11
Zieloni i lewica może używać tych samych argumentów, czyli:"Gdyby natura chciała, żeby tam był przekop Mierzei, to by był"
.
Takie głupoty głoszą w XXI wieku ... kandydaci na prezydenta RP .

Esencja  patologii obywatelskiej czyli PO
Winston Niles Rumfoord28 kwietnia 2021, 21:15
bo to jest biznes a nie pseudo-patiotyczma  polityka
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
voltersens28 kwietnia 2021, 21:52
Głośny projekt, Norwedzy po prostu to zrobią, nie mają tak silnej elity wywodzącej się z rodzin żydo-komunistycznych.
DotCa28 kwietnia 2021, 23:44
@voltersens 
Lol... 
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
wnikliwy29 kwietnia 2021, 06:52
Norwegowie są tak obrzydliwie bogaci że Stać ich praktycznie na wszystko ,  nawet na odrzucenie polskiej oferty zakupu gazu w imię  dobrosąsiedzkich stosunków z Rosją,  teraz gdy  pewnym jest już dokończenie NSII  taka  sytuacja jest bardziej  niż pewna
Stary Wiarus29 kwietnia 2021, 15:14
@wnikliwy 
"Norwegowie są tak obrzydliwie bogaci"

To zdanie więcej mówi o panu niż o Norwegach.
wnikliwy29 kwietnia 2021, 20:05
@Stary Wiarus,  co Pan  wie o Norwegii ??
TCH29 kwietnia 2021, 08:07
O Boże, mogliśmy zbudować tunel pod mierzeją, zamiast ją przekopywać i wszyscy byliby zadowoleni, a świat zamarł by w osłupieniu!
No cóż, pierwsze koty za płoty.
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Zrzutekranu29 kwietnia 2021, 09:03
10 godzin jazdy w tunelu, łał, dla samych widoków warto się wybrać.
DotCa29 kwietnia 2021, 22:18
@Zrzutekranu 
tak sie pisze łał? Wow!
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Kancermeister29 kwietnia 2021, 09:36
Norwedzy słyną z podobnych projektów. Między innymi wymyślili projekt podwodnych mostów tunelowych. Dzięki temu rewelacyjnemu rozwiązaniu droga E39, mająca 1100 km, której przebycie trwa 21 godzin, miała zostać skrócona o 170 km. W 2013 miało kosztować 25 mld $ i zostać ukończony w przeciągu 30 lat. Obecnie mowa jest o 47 mld i co najmniej 50 latach. Projekt najpewniej zostanie zarzucony, ponieważ jego założenia wykluczają amortyzację w sensownym czasie. Dowód:
Skrót ma wynieść 170 km
Cena budowy 47 mld $
Cena przejazdu E39 w Norwegii to 10$
Amortyzacja nastąpi po przejechaniu 4,7 mld samochodów.

Zgodnie z europejskimi normami wytrzymałość autostrady powinna wynieść co najmniej 30 lat.
W Polsce, w 2015 średni dobowy ruch pojazdów na autostradach wniósł 50 tys. pojazdów.
Przez 30 lat będzie to ok. 0,5 mld pojazdów

4,7 mld samochodów wymagałoby w Polsce 282 lat. Przypuszczam, że w Norwegii wartość ta będzie zbliżona, co oznacza, że budowa tego odcinka nigdy się nie zamortyzuje.
generee29 kwietnia 2021, 19:13
@Kancermeister 

>> Projekt najpewniej zostanie zarzucony, ponieważ jego założenia wykluczają amortyzację w sensownym czasie.

kolega produkuje silosy na cement dla wykonawców tej inwestycji;

obawiam się, że oni to dokończą - stać ich na tę fanaberię;

pozdrawiam
Stary Wiarus29 kwietnia 2021, 23:41
@Kancermeister 

Z czysto ekonomicznego punktu widzenia, czy zamortyzował się już Pałac Kultury?
Jestem także niespokojny a amortyzację trzech magazynów broni atomowej wybudowanych na koszt PRL dla radzieckich sojuszników i użytkowanych tylko przez 20 lat (1970-1990).
Kancermeister30 kwietnia 2021, 13:56
@Stary Wiarus 
O amortyzację Pałacu Kultury trzeba by zapytać Rosjan, bo to z ich funduszy wybudowano.
Magazyny broni są w gestii Agencji Mienia Wojskowego i pewnie w końcu zostaną wystawione na licytację. Oby przed zupełną dekapitalizacją.
Kancermeister30 kwietnia 2021, 13:58
@generee 
W 2019 PKB Norwegii wyniósł 403,3 mld.
biedronka29 kwietnia 2021, 12:19
Prosperity Polski nie jest na rękę ani Rosji ani Niemcom.
Totalniactwo za parę euro takie trendy wspiera.
doku29 kwietnia 2021, 13:03
"w Polsce wszędzie są przeszkody" - w Polsce wciąż silna jest rosyjska agentura, która torpeduje rozwój Polski. Szczególnie zależy Ruskim na duszeniu rozwoju w Polsce pn-wsch - w pobliżu granicy z Rosją. Siła rosyjskiej agentury kryje się w takich ludziach, jak np. Kwaśniewski i wszystkich, którzy go tolerują na polskiej scenie politycznej. Dlaczego w Polsce ludzie jawnie pracujący dla Rosji nie podlegają ostracyzmowi? Ponieważ wciąż jest ich zbyt wielu i zbyt wielu Polaków w ten czy w inny sposób jest powiązana z interesami Imperatora. Dlaczego np. taki Palikot, robiący tak zawrotną karierę polityczną, nagle rzucił się w ramiona Kwacha i SLD, i zniknął z polskiej sceny politycznej? Prawdopodobnie dlatego, że od początku był biznesowo i politycznie związany z Rosją i po prostu Rosjanie nie pozwolili mu uprawiać racjonalnej liberalnej polityki - zmusili go do zhańbienia się sojuszem z SLD. A dlaczego połowa narodu zagłosowała na Kwacha, a dzisiaj głosuje na PiS? Ta połowa wciąż marzy o powrocie PRL, gdzie jakoś się zarabiało, przy minimalnym wysiłku. Rosja wciąż jest w Polsce zbyt silna
Komentarz został usunięty
doku29 kwietnia 2021, 14:25
@DotCa 
"taka mierzeja nie powinna byc sprawa wagi państwowej" - ale z tym się nie mogę zgodzić, bo to jest jakby egzamin - czy Polska w ogóle jest zdolna do pozytywnych inicjatyw, czy nadal będzie kręcić się w kółko pod dyktando Ruskich. Kanał Wiślany i autostrada Gdańsk, Elbląg, Olsztyn, Augustów... tego Ruscy nam nawet nie pozwalali planować. Uwolnić się od duszących Polskę Rosjan, odetchnąć świeżym powietrzem, wstać z kolan i wyprostować się dumnie, zacząć rozwijać kwitnące interesy, nieskażone ruską mafią... Bez tego mówienie o pozytywnych inicjatywach jest pustą propagandą
Stary Wiarus29 kwietnia 2021, 23:44
@DotCa 

" lecz my caly czas wolimy byc followers i boimy sie podejmowac roli autentycznego przywództwa."

Ja raz próbowałem przewodzić, ale najpierw mi powiedzieli, że nie sprzedadzą mi więcej alkoholu, a wkrótce potem wyrzucili mnie z pubu.
DotCa30 kwietnia 2021, 01:45
@Stary Wiarus 
Takich przywódców jakich opisujesz, znaczy tzw Polacks to widziałem już nie raz.
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
doku30 kwietnia 2021, 07:40
@Ciotka Matylda 
Przecież Duda jest prezydentem, a nie Trzaskowski - pomyliłaś prezydentów
Jerzy78929 kwietnia 2021, 17:51
"Dlaczego w innych krajach te różne crazy pomysły są realizowane z taka łatwością, i nie jest szkoda kasy,  a w Polsce wszędzie są przeszkody."

Bo Polska nie jest właścicielem/gospodarzem tych ziem. Według unii to są ziemie niemieckie, a który gospodarz pozwoli by niechciany gość nie tylko panoszył się na jego ziemiach ale jeszcze je zmieniał? My mamy tylko jedno zadanie: jak najszybciej się  wynieść. Podczas II wojny oficjalny status Polaków był "element obcy, okupujący". To my jesteśmy okupantami. Ktoś myśli, że myślenie Niemców zmieniło się? Właśnie przyznali 2 miliardy euro na walkę o "równość i demokrację" w Polsce, czyli na walkę z polskim rządem i Polakami.
Zenek Bluus29 kwietnia 2021, 18:18
"Jest pomysł konkurencyjny dla przekopu Mierzei Wiślanej lecz w Norwegii"
A w jakim sensie one ze sobą konkurują ?
DotCa29 kwietnia 2021, 22:19
@Zenek Bluus 
bez sensu
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Stary Wiarus29 kwietnia 2021, 23:45
@Zenek Bluus 

Do Oskara na najlepszą scenografię.
doku30 kwietnia 2021, 07:43
@Zenek Bluus 
Nie każdy potrafi wymyślić tytuł
DOCENT zza morza II29 kwietnia 2021, 18:45
Myślę, że przyczyny systematycznego rzucania od lat Polsce i Polakom "kłód pod nogi", są z grubsza biorąc - dwie.

Jedna to geopolityka w swym najbardziej strategicznym wymiarze, zgrabnie ujęta przez Mackindera ("Heartland"): "„Kto panuje we wschodniej Europie – panuje nad sercem Eurazji. Kto panuje nad sercem Eurazji, ten panuje nad wyspą światową. Kto panuje nad wyspą światową, ten panuje nad światem.”

A drugim, takim już bardziej taktycznym wymiarem są odwieczne pretensje "strasznych braci w wierze" do terenów (oraz ich zasobów) przez nas zamieszkałych, co w epoce III RP z kolei zgrabnie ujęto jako "żydowski zarząd powierniczy nad kondominium niemiecko-rosyjskim"...
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Stary Wiarus29 kwietnia 2021, 23:47
@DOCENT zza morza II 

Strategiczne panowanie Polaków nad światem? O matko i córko... Co panu świat zrobił, że mu pan tak życzy?
pawel.nn29 kwietnia 2021, 20:09
"a w Polsce wszędzie są przeszkody" byc może tak to wygląda z punktu widzenia człowieka który mieszka w kandzie i cala wiedzę czerpie z mediów.

Otóz jesli chodzi o inwestycje morskie to NIKT NIE PROTESTUJE przeciwko RACJONALNYM EKONOMICZNIE rozbudowom portów w Gdańsku czy Gdyni. Inna sprawa jest natomiast z kanałem, czy szerzej calym systemem obsługujacym port w Elblagu bo ta inwestycja nie ma uzasadnienia ekonomicznego tylko polityczne.
pawel.nn29 kwietnia 2021, 20:12
@pawel.nn - zapomniałem o rozbudowie portu w Świnioujsciu też nie wzbudza większych sprzeciwów.
DotCa29 kwietnia 2021, 20:25
@pawel.nn 
jekie to jest uzasadnienie polityczne. proszę rozwinąć
Ten komentarz został ukryty. Aby przeczytać, wyłącz filtr treści.
Komentarz został usunięty przez autora komentarza.
Stary Wiarus30 kwietnia 2021, 03:15
@pawel.nn 

@pawel.nn Czy pan protestował przeciwko 33-metrowej figurze Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata w Świebodzinie? Ona też nie jest uzasadniona ekonomicznie.