Strona wykorzystuje pliki cookies.
Informujemy, że stosujemy pliki cookies - w celach statycznych, reklamowych oraz przystosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Są one zapisywane w Państwa urządzeniu końcowym. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Więcej informacji na ten temat.
I to jest różnica- tam od początku wieku zastanawiają się, czy to się opłaca, u nas ktoś na ciemnogrodzkiej rzucił hasło 'kopiemy' i pieniądze polskiego podatnika są topione w błocie Zalewu Wiślanego ku uciesze garstki właścicieli luksusowych jachtów.
>>A rzecz dotyczy skrócenia drogi dla pełnomorskich statków płynących do pełnomorskich portów
z których pełnomorskich portów do których pełnomorskich portów?
i o ile skrócenia tej drogi?
tu kadr z filmu:
https://images89.fotosik.pl/497/3c2f5403c809d6afgen.png
jakie pełnomorskie porty łączą te krzywe?
o ile zielona jest krótsza od czerwonej?
pozdrawiam
suplement - może trochę większy obrazek:
https://images89.fotosik.pl/497/3c2f5403c809d6af.png
pozdrawiam
Mam taka słabość ze fascynuje mnie ludzka genialność, odwaga myśli, rozmach i przedsiębiorczość. Kretynami i nieukami się brzydzę.
Twoim tokiem rozumowania, można każda inwestycję skasować, bo nie jest w Twoim interesie.
Ile dróg wybudowano i wiele z nich jest również na piwko...jeszcze trzeba je co kilka lat remontować.
Najlepiej krzyczeć "źle wydawane pieniądze podatników", bo nie dotyczą Ciebie.
Gdyby zsumować bezsensowne wydawanie pieniędzy w samorządach (zarówno te z PiSu, jak i opozycji), to ten przekop byłby pikuś.
.
Takie głupoty głoszą w XXI wieku ... kandydaci na prezydenta RP .
Esencja patologii obywatelskiej czyli PO
Lol...
"Norwegowie są tak obrzydliwie bogaci"
To zdanie więcej mówi o panu niż o Norwegach.
Tyle ile potrzebuję
https://www.salon24.pl/u/wtemaciemaci/192468,jeg-nsker-v-re-en-borger-av-andre-norge
No cóż, pierwsze koty za płoty.
tak sie pisze łał? Wow!
Skrót ma wynieść 170 km
Cena budowy 47 mld $
Cena przejazdu E39 w Norwegii to 10$
Amortyzacja nastąpi po przejechaniu 4,7 mld samochodów.
Zgodnie z europejskimi normami wytrzymałość autostrady powinna wynieść co najmniej 30 lat.
W Polsce, w 2015 średni dobowy ruch pojazdów na autostradach wniósł 50 tys. pojazdów.
Przez 30 lat będzie to ok. 0,5 mld pojazdów
4,7 mld samochodów wymagałoby w Polsce 282 lat. Przypuszczam, że w Norwegii wartość ta będzie zbliżona, co oznacza, że budowa tego odcinka nigdy się nie zamortyzuje.
>> Projekt najpewniej zostanie zarzucony, ponieważ jego założenia wykluczają amortyzację w sensownym czasie.
kolega produkuje silosy na cement dla wykonawców tej inwestycji;
obawiam się, że oni to dokończą - stać ich na tę fanaberię;
pozdrawiam
Z czysto ekonomicznego punktu widzenia, czy zamortyzował się już Pałac Kultury?
Jestem także niespokojny a amortyzację trzech magazynów broni atomowej wybudowanych na koszt PRL dla radzieckich sojuszników i użytkowanych tylko przez 20 lat (1970-1990).
O amortyzację Pałacu Kultury trzeba by zapytać Rosjan, bo to z ich funduszy wybudowano.
Magazyny broni są w gestii Agencji Mienia Wojskowego i pewnie w końcu zostaną wystawione na licytację. Oby przed zupełną dekapitalizacją.
W 2019 PKB Norwegii wyniósł 403,3 mld.
Totalniactwo za parę euro takie trendy wspiera.
"taka mierzeja nie powinna byc sprawa wagi państwowej" - ale z tym się nie mogę zgodzić, bo to jest jakby egzamin - czy Polska w ogóle jest zdolna do pozytywnych inicjatyw, czy nadal będzie kręcić się w kółko pod dyktando Ruskich. Kanał Wiślany i autostrada Gdańsk, Elbląg, Olsztyn, Augustów... tego Ruscy nam nawet nie pozwalali planować. Uwolnić się od duszących Polskę Rosjan, odetchnąć świeżym powietrzem, wstać z kolan i wyprostować się dumnie, zacząć rozwijać kwitnące interesy, nieskażone ruską mafią... Bez tego mówienie o pozytywnych inicjatywach jest pustą propagandą
" lecz my caly czas wolimy byc followers i boimy sie podejmowac roli autentycznego przywództwa."
Ja raz próbowałem przewodzić, ale najpierw mi powiedzieli, że nie sprzedadzą mi więcej alkoholu, a wkrótce potem wyrzucili mnie z pubu.
Takich przywódców jakich opisujesz, znaczy tzw Polacks to widziałem już nie raz.
Przecież Duda jest prezydentem, a nie Trzaskowski - pomyliłaś prezydentów
Bo Polska nie jest właścicielem/gospodarzem tych ziem. Według unii to są ziemie niemieckie, a który gospodarz pozwoli by niechciany gość nie tylko panoszył się na jego ziemiach ale jeszcze je zmieniał? My mamy tylko jedno zadanie: jak najszybciej się wynieść. Podczas II wojny oficjalny status Polaków był "element obcy, okupujący". To my jesteśmy okupantami. Ktoś myśli, że myślenie Niemców zmieniło się? Właśnie przyznali 2 miliardy euro na walkę o "równość i demokrację" w Polsce, czyli na walkę z polskim rządem i Polakami.
A w jakim sensie one ze sobą konkurują ?
bez sensu
Do Oskara na najlepszą scenografię.
Nie każdy potrafi wymyślić tytuł
Jedna to geopolityka w swym najbardziej strategicznym wymiarze, zgrabnie ujęta przez Mackindera ("Heartland"): "„Kto panuje we wschodniej Europie – panuje nad sercem Eurazji. Kto panuje nad sercem Eurazji, ten panuje nad wyspą światową. Kto panuje nad wyspą światową, ten panuje nad światem.”
A drugim, takim już bardziej taktycznym wymiarem są odwieczne pretensje "strasznych braci w wierze" do terenów (oraz ich zasobów) przez nas zamieszkałych, co w epoce III RP z kolei zgrabnie ujęto jako "żydowski zarząd powierniczy nad kondominium niemiecko-rosyjskim"...
Strategiczne panowanie Polaków nad światem? O matko i córko... Co panu świat zrobił, że mu pan tak życzy?
Otóz jesli chodzi o inwestycje morskie to NIKT NIE PROTESTUJE przeciwko RACJONALNYM EKONOMICZNIE rozbudowom portów w Gdańsku czy Gdyni. Inna sprawa jest natomiast z kanałem, czy szerzej calym systemem obsługujacym port w Elblagu bo ta inwestycja nie ma uzasadnienia ekonomicznego tylko polityczne.
jekie to jest uzasadnienie polityczne. proszę rozwinąć
@pawel.nn Czy pan protestował przeciwko 33-metrowej figurze Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata w Świebodzinie? Ona też nie jest uzasadniona ekonomicznie.