Wojtek Wojtek
156
BLOG

Komunikacyjne wynalazki...

Wojtek Wojtek Internet Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Komunikacja niejedno ma imię... Potocznie przyjęto uważać, że komunikacja to tramwaj, autobus lub pociąg, może też jeszcze samochód osobowy...

Jednak od niedawna do "komunikacji" zaliczamy także łączność - czyli możliwość komunikowania się za pośrednictwem sieci internetowej. Komunikatory, czyli programy do wzajemnej łączności zrobiły furorę. I tak możemy swobodnie porozumiewać się ze znajomymi praktycznie bez ograniczeń.

Pojawiło się także wiele mediów społecznościowych - które łączą osoby zainteresowane w grupę na tej zasadzie, że każdy członek grupy może wysyłać informację, która niemal natychmiast dociera do wszystkich członków grupy. Są pewne ograniczenia - ale nie o nie tutaj chodzi.

Odbiorca takiej informacji może zapoznać się z nią niezwłocznie lub nieco później a czasem także i wrócić. Istnieje również możliwość udzielenia odpowiedzi. W zależności od organizacji - odpowiedzi można udzielać ogólnie -dostępnej dla wszystkich lub indywidualnie - czyli tylko do wiadomości wybranej osoby bez ujawniania jej innym uczestnikom takiego medium.

Mamy kilka różnych możliwości. Najbardziej popularna techniką jest wiadomość tekstowa z możliwością załączania ilustracji lub materiałów filmowych.

W przypadku połączeń indywidualnych - możemy wybrać albo połączenie głosowe - podobnie, jak przez tradycyjny telefon, albo też z wykorzystaniem obrazu w czasie rzeczywistym. Takich komunikatorów jest wiele, różnią się szczegółami. Mnie jednak interesuje ten pod nazwą WhatsApp.

Sprawa jest prosta. Osoba zapisana do "grupy" może współuczestniczyć w szerzeniu informacji przesyłanych w ramach grupy. Może też założyć własną grupę - i odrębnie zaprosić wybrane osoby niezależnie od innych grup.

W tym miejscu - przynajmniej dla mnie - pojawił się problem trudny do rozwiązania.

Założyłem taką grupę, wysłałem link z zaproszeniem do współuczestniczenia w takiej grupie i znalazły się osoby chętne do wymiany informacji.

Początkowo wszystko  wyglądało dobrze. Moje teksty są dostępne dla osób zgłaszających swój udział, ale mają one problem z umieszczeniem swoich komentarzy do publikowanego tekstu... Komunikator zgłasza im komunikat, że nie posiadają uprawnienia do komentowania w tej grupie.

U mnie zgłasza się komunikat, że mogę przydzielić możliwość komentowania osobom, które w są w grupie - której ja jestem administratorem. Ale aktualnie nie jestem administratorem żadnej z grup...

Doszedłem do wniosku, że w moim telefonie muszę utworzyć grupę w kontaktach i dopiero tak utworzone nowe kontakty będą mogły uczestniczyć we współtworzeniu grupy... ale to mi nie udało się.


Czy ktoś będzie umiał podpowiedzieć mi - jak to wykonać prawidłowo ?

Oglądałem witryny z instrukcjami - jak to zrobić w komunikatorze WhatsApp - ale tam jest jak założyć grupę - jednak nie ma tam informacji - w jaki sposób skutecznie dołączyć osoby zainteresowane, by mogły również dodawać swoje komunikaty.

Dodam, że z chwilą założenia nowej grupy pojawiły się w niej dwie nowe podgrupy - jedna "Ogólna" i druga - "Komunikaty"... - oraz informacja "zaproś ..."

No cóż, poczytałem, poćwiczyłem, ale nie działa...


Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Technologie