Mierzeja Wiślana długim wałem odcina Morze Bałtyckie od ujścia rzeki Wisły. Utworzony w ten sposób akwen między piaszczystą łachą a stałym lądem jest ogromnym zbiornikiem wodnym z jednym tylko połączeniem z Morzem Bałtyckim, ale polityka ZSRR a później Rosji nie pozwalają na wykorzystanie potencjału istniejącego tutaj od wieków. Warto wspomnieć, że to Stocznia w Elblągu jeszcze przed II wojną światową utworzyła swoją filię w Gdańsku, znaną jako Stocznia Gdańska.
Czy warto jest wykonać przekop przez Mierzeję Wiślaną, by otworzyć drogę morską do starego portu ?
Tym bardziej, że koniecznym będzie wykonanie kanału żeglugowego szerokości 60 m i głębokości 5 m prowadzącym od śluzy Nowy Świat do Elbląga i jeszcze przebudować ujście rzeki Elbląg do parametrów żeglugi morskiej ?
Polecam archiwalny materiał sprzed roku w sprawie inwestycji na Mierzei Wiślanej:
https://www.youtube.com/watch?v=3JmoqYQnfUk
Inne tematy w dziale Gospodarka